*שני חדד היא מנכ"לית סטודיו הקריאטיב והאסטרטגיה Brainnu
אחד הטרנדים החדשים והרותחים בשנים האחרונות הוא תחום המיתוג מעסיק. מיתוג מעסיק הוא, למעשה, תוכן שיווקי מוכוון עובדים או במילים אחרות הדרך לגרום לעובדים שלכם לראות בכם מעסיק טוב ואכפתי שחשוב לו שתהנו במקום העבודה שלכם. בנוסף, תוכלו גם לעורר את תחושת הגאווה שלהם במקום העבודה ולחזק את הנאמנות והמוטיבציה.
כידוע לכל בעל עסק, בין אם זו חנות קטנה לבין רשת ענק ניהול עסק מורכב מהרבה דברים אך ההצלחה שלו תלויה לא מעט בעובדים שלו. לפני שתתחילו בתהליך שאלו את עצמכם את כל השאלות החשובות.
במה אתם נתפסים כחזקים בעיני העובדים שלכם? איפה יש מקום לשיפור ?מה הייתם רוצים להשיג בקמפיין הזה?
כמו שבשיווק נשים את הלקוח במרכז אז במיתוג מעסיק – העובד הוא הלקוח והוא במרכז. אז איך עושים את זה נכון? יש לא מעט רעיונות שתוכלו לקדם:
1. שתפו תוכן של עובדים- המזכירה/ בלוגרית/ אושיית רשת שלכם העלתה פוסט שווה במיוחד שקשור לעולם התוכן/ הערכים שלכם? פרגנו ושתפו אותו בעמוד הקמפיין!
2. שתפו סיפורים או עובדות מעניינות על עובדים- בחרו כל פעם עובד אחר עם סיפור/ עובדה מעניינים ותנו להם ליהנות מכמה דקות של תהילה, זה תמיד מרגש וכולם מתים על זה.
3. תנו להם טיפים שיעזרו להם – חיסכון בזמן, ניצול משאבים או כל דבר שקשור למקצוע, טיפים זה תוכן נפלא, מועיל וממש קל לביצוע. 5 טיפים בכל פעם- זה מושלם.
4. תנו להם לשאול אתכם שאלות – הסקרנות הזאת שיש לכל העובדים לפרטים עסיסיים על הבכירים מהם? נצלו אותה לטובתכם! תנו לעובדים במה לשאול אתכם או כל אישיות אחרת בעסק שאלות שמעניינות אותם וחזרו אליהם עם תשובות.
5. ערכו פעילות נושאת פרסים- כי מי לא אוהב מתנות? רק וודאו שהפרס תואם את הציפיות.
כי לבקש מהם לצלם, לתייג, לכתוב, להסריט, להעלות, ללייק ולשתף בשביל גיפט קארד של 50 ש”ח זה לא בדיוק ריאלי.
6. חפשו ימים מצחיקים בלוח השנה הבינלאומי וכתבו עליהם- יום הגרביים ויום הביטלס אולי לא קשורים לחברה, אבל בטוח שיש ימים שכן. אל תחברו ימים מוזרים לעסק בצורה מאולצת כדי למלא את הגאנט, אבל כשיש ימים מתאימים- רצוי לא לפספס את ההזדמנות ולכתוב עליהם, זה יוסיף לכם מלא פלפל לעמוד.
7. העלו סרטוני How to קצרצרים- דומה לטיפים אך מגיעים בצורת הגשה שונה ומרעננת. היום אנחנו לומדים הכל ביוטיוב, וזה אחד הפורמטים הכי נעימים לעין ולקליטה. כמובן שאם יש לכם אפשרות להפיק משהו מקצועי- בכלל שיחקתם אותה.
8. ספרו על חדשות מעניינות מהתחום שלכם- אם אתם רוצים להיתפס כאוטוריטה בתחום שלכם, תתנהלו כמו אחת אתם המקור לכל מה שחדש ומגניב בתעשייה שלכם- תתקשרו את זה!
עדכנו על הצלחות מיוחדות של עובדים ושל העסק- רותי ממשאבי אנוש קודמה למנהלת מחלקה? פרגנו לה פוסט! אין דבר שיותר כיף לקרוא עליו כמו הצלחות. זה נותן מוטיבציה, מעלה חיוך, מביא גאווה וגורם לעובדים שלכם להרגיש שהם עובדים במקום השווה והמעריך בעולם.
9. ספקו הצצה אל מאחורי הקלעים שלכם/ ספרו איך העסק התחיל- תנו להם לדעת מאיפה התחלתם, זה מייצר חיבור והזדהות וגורם להם להרגיש שבצד השני נמצא בנאדם, בדיוק כמוהם.
10. עודדו יצירת קשרים אישיים בעזרת פעילויות קבוצתיות/ זוגיות- אחד הפקטורים להצלחה זה הדבק בין העובדים. תנו להם לבצע דברים ביחד, או שתפו יוזמות שנעשו יחד ועודדו אותם להמשיך ליצור קשרים אחד עם השני- זה סופר חשוב.
11. שתפו סיפורים משעשעים שקשורים בעסק- על היום הזה שטסתם עם השותף לפגישת עסקים, נתקתעם בשירותים של המטוס והרמתם את כל הצוות על הרגליים.
תצחיקו, זה תמיד עובד!
12. כתבו על הז’רגון הייחודי של העסק שלכם- ביטויים שהם רק שלכם, ז’רגון מקצועי או סתם ריטואלים שהמצאתם עבור הקמפיין. תנו להם להרגיש שהם חברים במועדון אקסקלוסיבי עם קטעים שרק הם יבינו!
13. צרו האשטאג עבור העסק שלכם ועודדו את העובדים להשתמש בו בפוסטים שהם מעלים – כמו ז’רגון דיגיטלי שמייחד אתכם. הנוסחה היא ערך+ ריטואל פיזי= האשטאג. למשל, אם אתם עסק צעיר בנשמה וזה מתבטא בספונטניות, צרו ריטואל שבו אתם עושים סלפי רנדומלי פעם ביום עם עובדים וצרו לזה האשטאג: #סלפי_כי_בא
14. עודדו את העובדים להעלות תמונות וסרטונים משותפים שלהם- צרו פעילויות בהן העובדים צריכים להעלות תמונות משותפות ותשתמשו בהן לסרטונים/ קרוסלות/ פוסטים שאתם מעלים בעמוד הקמפיין. אם יש משהו שעובדים מתים עליו, זה לזהות את החברים שלהם בתמונות ולהגיב “עומר, יא תותחחחחח”.
15. ספרו על תכניות ואירועים עתידיים בעסק- מתרחבים? משפצים? עוברים? מנסים משהו חדש בעסק? ספרו להם, שיהיו בעניינים!
16. ספרו איך אתם מיישמים את ערכי המותג שלכם- בהנחה שיש לכם ערכי מותג מחודדים ומדויקים, זה בדיוק המקום לתקשר אותם. אתם עסק שמשדר מקצועיות וניסיון? דבררו את נושא המקצועיות בצורות שונות. העלו תמונות של ספרים מקצועיים שלמדתם מהם ומעוררים בכם השראה, ספרו על הדרך המקצועית שלכם, שתפו סיפורים משירות לקוחות ושימו את הידע, הטיפים והבלוגים בפרונט.
17. הכריזו על עובדים מצטיינים- בשביל המוטיבציה וגם כדי להראות שאתם לגמרי רואים אותם, עוקבים אחרי ההישגים שלהם והכי גאים בהם בעולם!
18. הכינו פוסטים מיוחדים עבור חגים- ואיך חוגגים אותם אצלכם- כי רק אתם חוגגים כמו שאתם חוגגים. אחלו חג שמח בוויב שרק המותג שלכם יכול.
19. פרסמו משרות פנויות- רק מידי פעם, חשוב לא להציף את העמוד, אבל זו עדיין אחלה פלטפורמה לגיוס פוטנציאליים- והעובדים יכולים לעזור עם תיוגים רלוונטיים.
20. שתפו אזכורים שלכם בעיתונות- הכתבה שעשו עליכם בוואלה והאייטם בווינט הם לגמרי ביג דיל והניצחון שלהם לא פחות משהוא שלכם! תחגגו את הניצחונות ביחד איתם- אחרי הכל, זה לא היה קורה בלי העבודה הקשה שלהם.
בקיצור- להרים, להרים, להרים!
אווירה של כיף, צחוקים וחברות תעשה פלאים למוטיבציה של העובדים.
בהצלחה!