הכותב הוא מנכ"ל לינווייט, המתמחה בפתרונות קוד פתוח לארגוניים
היום כבר ברור שאנחנו מוכנים לשלם עבור תכנים דיגיטליים איכותיים. מספיק להסתכל על הצמיחה העקבית במספר המנויים בתשלום של נטפליקס כדי להבין עד כמה אנחנו מוכנים לכך.
מקור: https://www.statista.com/chart/10311/netflix-subscriptions-usa-international/
הניו יורק טיימס עושים את זה
מגמת התשלום עבור תוכן איכותי מתפרסת גם מעבר לתכנים בידוריים כמו נטפליקס, ספוטיפיי או אפל מיוזיק ומתחזקת גם בעולמות התוכן והחדשות. בזמן שאנו מנסים לנווט בין ניוז אמיתי לבין פייק ניוז, אנחנו גם מוכנים לשלם עבור הניוז שאנו צורכים. ה New York Times, מי שהיה החלוץ במכירת מנויים לתכני האתר שלו, פרסם את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2018 והציג עלייה משמעותית בהכנסות מדיגיטל, עלייה בהיקף המינויים לעיתון הדיגיטלי, והגדרת יעד להגיע ליותר מעשרה מיליון מינויים. מארק תומפסון, מנכ"ל החברה, אמר כי איכות העיתונות היא גורם המשיכה של הקוראים ולכן הם הגדילו את ההשקעה במחלקת החדשות והדעה.
התוכן הוא המלך, את זה את זה אנחנו כבר יודעים. אבל במטרה לספק את התכנים האיכותיים והמתאימים ביותר למשתמשים על הפבלישרים להתבסס על תשתיות טכנולוגיות ומערכות ניהול תוכן מתקדמות, אשר יספקו הן למשתמשים והן לפבלישרים את הפרמטרים הבאים:
חוויית משתמש מעולה – חווית שימוש מעולה הינה משמעותית ביצירת הקשר עם המשתמשים, הרצון והצורך שלהם להמשיך ולצרוך את התכנים, החל מהתכנים הניתנים ללא תשלום ועד התכנים בתשלום. מערכת ניהול תוכן מתקדמת, כדוגמת מערכת ניהול התוכן של פייסבוק, צריכה לספק מתן חוויית שימוש מהדרגה הראשונה.
אופטימיזציה לפרסונליזציה – יצירת אופטימיזציה ליכולות התאמה אישית של התכנים באמצעות שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית ומערכת למידה שעשויות לחזות התאמה של התכנים להעדפות המשתמש, כאשר כל משתמש נהנה מתצוגה מותאמת אישית המאפשרת לו מיקסום צריכת התוכן.
הנגשת תוכן באמצעים אינפוגרפיים – במקרים רבים, יש צורך להציג תוכן בהקשר מסוים, כגון הצגת תוכן מבוסס מקום על פני מפה או תוכן תלוי זמן על פני ציר זמן. כדי לסייע להציג מידע בתצוגה חזותית, המערכת חייבת לכלול רכיבים אינפוגרפיים.
חיפוש מתקדם – מערכת ניהול התוכן חייבת לספק תוצאות חיפוש, תוך הבנה של שאילתת חיפוש סמנטית והצגת תכנים מסוגים שונים, כולל תכנים אינפוגרפיים, במהירות גבוהה ובהתאמה מירבית למשתמש.
תמיכה בכל סוגי התכנים – מאמרים כתובים, וידאו, פודקאסטים, אינפוגרפיקה, תמונות. כולל אפשרות לתזמן את הכתבות והכותרות בהתאמה לכל משתמש.
מידור – הצגת תוכן לפי הרשאה באופן "שקוף" למשתמש, ללא שימוש בהודעות מסוג "אינך רשאי לצפות בתוכן זה". כך לדוגמה תוכן למבוגרים לא יוצג בשום פנים ואופן לילדים, כל זאת מבלי שהמשתמש הסופי ידע כי קיים תוכן שאינו מוצג בפניו.
שביעות רצון מתמשכת – "לחוש" את המשתמש באופן ישיר על ידי קבלת משוב באופן רציף על שביעות הרצון שלו, זאת באמצעות התממשקות של מערכת ניהול התוכן עם מערכות איסוף נתונים והתנהגויות כגון מערכות בינה עסקית וגוגל אנליטיקס. כל זאת תוך שמירה על פרטיות המנוי ועמידה ברגולציה פנימית וחיצונית.
הנגשת התוכן באופן אינטואיטיבי – החל מחיבור המשתמש ועד שליפת תוכן ושיתוף בקלות ויצירת חווית פרסונה ייחודית, זאת באמצעות שימוש ב (API (Application Programming Interface המאפשר למערכת ניהול התוכן להתחבר לשירותים משלימים, לייצא/לייבא מידע ולבצע פעולות באמצעות ממשק מאובטח.
NO CODE – היכולת ליצור עולמות תוכן ע"י הפבלישרים הינה קריטית ומאפשרת ליצור סקירות של נושאים באופן רחב, המורכבים מרכיבים מגוונים ושונים. לכן הפבלישרים זקוקים למערכת ניהול תוכן NO/Low code ורכיבים (קומפוננטות) שתספק להם עצמאות תפעולית. מערכת כזו מאפשרת הן גישה לרכיבי תוכן מוכנים מתוך ספרייה גדולה של רכיבים והן יצירת תבניות נוספות, והיא מעניקה להםאת היכולת לייצר עולמות תוכן מורכבים באמצעות העכבר והתאמת המוצר הטוב ביותר למשתמשים בזמן קצר יותר.
לינווייט (Linnovate), החברה המובילה בישראל לפתרונות קוד פתוח לארגונים, מפתחת ומספקת יישומים אירגוניים מבוססי קוד פתוח למיצוי, ניהול תהליכים, והנגשת מידע ארגוני לתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. הטכנולוגיה של לינווייט מספקת לארגונים פתרונות חדשניים לשדרוג תשתיות התוכנה הארגונית בעזרת מערכות עדכניות מבוססות קוד פתוח. החברה מפתחת את מערכת republish לארגונים.