קבלו את הסלבריטאים החדשים של הרשת !!
התחביב להיות טוקבקיסט הולך ומתפתח למקצוע. בשנים האחרונות טוקבקים הפכו להיות נחלתו של הציבור להגיב, לשתף, להציע ולגדף.
כשהעם כועס הוא מטקבק… ובכמויות. למרות זאת, כשהוא אוהב את המאמר או הפרסום הוא יטקבק פחות ואולי יחמיא פה ושם.
הטוקבקיסטים היום נחלקים למגוון רחב של סוגים: יש את הטוקבקיסטים הכלכליים, הפוליטים, הרכלניים ועוד .. אך נראה כי כל אחד מוצא את הנישה המספקת לו את המידע המתאים ביותר לעינייניו.
הדור הבא של הטוקבקיסטים כבר כאן, אלו הם האנשים שרואים בכך מקצוע. חולשים על כל האתרים בתחום העניין שלכם ומגיבים ללא הרף על כל נושא שעולה על המסך …. וחברות רבות השכילו לנצל זאת שכרו את שרותיהם למען יגיבו לפי אינטרס המערכת .
טוקבקיסט מנוסה מושך אחריו קהל קוראים רב, לטוקבקיסט המקצועי בד"כ מלווה אתר או בלוג באחד האתרים המוכרים ששם הוא מפזר את משנתו ההדורה לכל החפץ וכאן הערך המוסף של החברות ששוכרות את שירותיהם: התגובות, הדיונים והפוסטים למינייהם שיפרסם אותו הטוקבקיסט/בלוגר כבר לא יהיו מבוססים על טהרת דעותיו אלא על פי האינטרס של הארגון המשלם.
קהל העוקבים הקבוע של הטוקבקיסט ילוו אותו בכל קהילות החברתיות כגון Twitter , Facebook , Linkedin וכן באתרי הבלוגים שבהם כותב אותו טוקבקיסט וייחשפו לדעותיו המסובסדות ע"י המעסיק החדש.
אמנם אני מציג את הנושא באופן שנוי במחלוקת אך דעותיי בנושא ברורות וחדות :
אני חושב שזוהי שיטת השיווק החדשה של העולם המקוון. היום הבלוגים והטוקבקים הם ה"פה לאוזן" של דורנו , אנחנו ניזונים באופן שוטף ויום יומי מהאתרים והקהילות החברתיות וכמובן מהטוקבקיסטים שלפעמים דעתם חשובה לא פחות מהכתבה.
חברות גדולות יכולות לאמץ את הטוקבקים כסקרים אמינים יותר מסקרי הטלפון כאשר התשלום לטוקבקיסטים מתמרץ את הקהל הגדול להגיב ולכתוב. הטוקבקיסטים יודעים ליצור "גירוי רישתי" לנושאים מסוימים ובכוחם להפיץ את דעותיהם בצורה רחבה בכל קורי הרשת.
לסיכום, האם אני מקדים את זמני בדעותיי כי הטוקבקיסטים הם שיטת השיווק החדשה ברשת?
הריי תוכניות טלוויזיה המסקרות את הטוקבקים כבר יש, חברות המעסיקות מנהלים למדיה הדיגיטלית וקהילות כבר יש, מה שנותר הוא לשלם לסלבריטאים החדשים של הרשת.