ארגון "מוצר השנה" (Product of the Year / POY) הגלובלי, נוסד בצרפת בשנת 1987 והוא פעיל ב-40 מדינות ברחבי העולם. לארגון מחזור מכירות שנתי של כ- 15 מיליון דולר. הארגון פועל ברחבי העולם באמצעות הסכמי זכיון. החברה POY WORLDWIDE הינה בעלת הזכיון הראשי והיא מפעילה את POY OPERATIONS שהיא בעלת הזכיון למדינות צרפת, הולנד ובלגיה. חברת האחזקות , POY GROUP שותפה גם בפעילות מוצר השנה בסין. על רקע הנסיון הרב שרכשה החברה ברחבי העולם, היא מעוניינת כעת, להעניק את המומחיות והידע הנצבר לבעל הזכיון החדש בישראל ובכך לתגבר את מקצועיותו ואמינותו של המותג בארץ.
פיליפ גלדר, בעלים ומנכ"ל ארגון מוצר השנה הגלובלי : "מוצר השנה הינו מותג מוכר ומבוסס ברחבי העולם וכזה שמונע על ידי חדשנות ועל ידי הצרכן. ככזה, אנו מחויבים לעדכון המתודולוגיה שלנו ולהוספת כלים דיגיטליים במטרה להבטיח שהמותג נשען על ערכים איכותיים. כאשר רכשתי את הארגון ב-2016 הפעילות כללה 26 מדינות בלבד ומאז התרחבנו למעל ל-40 מדינות ברחבי העולם. ישראל היא שוק חשוב עבורנו. יש לנו כאן הרבה חברות, העושות שימוש במותג ועם תוצאות עסקיות מצוינות ואנו מתכוונים להעמיק את האחיזה שלנו כאן, בעזרת צוות חדש, שיפעל בהלימה עם חזון החברה וישקיע בפתוח טכניקות חדשות שכבר נוסו בהצלחה בצרפת. המטרה שלנו היא להעניק כלים יעילים יותר למשווקים בישראל ולתמוך בזכיין המקומי בפתוח חדשנות בשוק הישראלי".
"אנו מקימים צוות חדש ביחד עם הזכיין ישראל (איזי) מוקדי כשלצידו ליונל מז'ורוביק, המשמש כראש מטה החברה העולמית ואשר יהיה מעורב אישית, בבניית תחרות מוצר השנה 2021, תוך הקפדה על סטנדרטים של איכות ואתיקה. הצוות החדש יחל לפעול ב-1 ביולי, 2020 וכבר עתה אנו משיקים אתר חדש בשפה האנגלית כאשר הגרסה בעברית תעלה ב17 ביולי עם פתיחת ההרשמה לתחרות לשנת 2021."
ישראל (איזי) מוקדי: "לוגו מוצר השנה מזוהה עם אמינות וזוכה להכרה בינלאומית בתחום החדשנות והאיכות, והוא תוצר של 100% בחירת הצרכנים . דווקא כעת, בעידן של מגיפת הקורונה, הזיהוי של מותג הנושא את לוגו מוצר השנה, חשוב במיוחד ואף יכול להוות תחליף להורדת מחירים, כפי שמראים מחקרים רבים של נילסן , בהקשר זה. לקראת תחרות 2021, גיבשנו מתודולוגיה חדשה עם חברת נילסן, השותפה שלנו בישראל; אנו משיקים "מבחן מוצר בהתנסות אמיתית" ( real life ) באמצעות אפליקציית TREETZ שפותחה על ידי מוצר השנה וכן אנו משיקים לוגו מעודכן. אלו תוספות משמעותיות למודל העסקי שלנו בישראל ואני נלהב לקראת פגישות עם הלקוחות שלנו בהם נציג את החידושים שלנו לשוק".
לוגו "מוצר השנה" מוענק מידי שנה, למוצרים ולשירותים הנתפסים על ידי הצרכנים כמצטיינים בחדשנות, בעשרות קטגוריות. תהליך הבחירה במוצרים נעשה בפקוח של ועדת מומחים ועל ידי מעל ל- 5,000 צרכנים אשר מדרגים את המוצרים לפי ארבעה פרמטרים: חדשנות, אטרקטיביות, כוונת רכישה ושביעות רצון מההתנסות במוצר בפועל. המוצרים הזוכים יכולים לעשות שימוש בלוגו "מוצר השנה" למשך 1 שנה, דבר המבדל אותם בתוך הקטגוריה ומשמש כלי שיווקי משמעותי בקידום המכירות.
במרבית המדינות בהן פועל מוצר השנה, ובהן ישראל, המודעות ללוגו גבוהה מאד. כך לדוגמא, בסקר בינלאומי שנערך על ידי ארגון מוצר השנה בצרפת, בידי חברת הסקרים האינטרנטיתIPSOS ושסקר את עמדות הציבור כלפי המותג נמצא כי :
· המודעות למותג בקרב נשים וגברים בגילאי 18-65, עומדת על 90%
· 76% מהנסקרים מודים כי לוגו מוצר השנה מהווה תמריץ לרכישה ועבור 74% מהנסקרים הלוגו נתפס בהבטחה לשביעות רצון מהמוצר הנושא את הלוגו
ובישראל, ממחקר של קאנטר מדיה מפברואר 2020 ומחודש יוני 2019 נמצא כי:
· 85.6% מהצרכנים בישראל מכירים את לוגו מוצר השנה
· 60.2% מעדיפים לבחור במוצר שהוא מוצר השנה
· 50.5% מהצרכנים קנו מוצר שהיה עליו לוגו מוצר השנה
· 49% מסרו כי הלוגו השפיע על ההחלטה לקנות
· 80.2% מהצרכנים מסרו כי הם סומכים יותר על פרסומת הכוללת את לוגו מוצר השנה.