הישראלים לועסים מסטיקים והרבה. על פי הערכות בישראל נמכרות מדי שנה כ-38 מיליון חפיסות מסטיק שהן כ- 750 מיליון מסטיקים בודדים. מדובר בשוק דינאמי ומגוון, המתחדש לעיתים תכופות בטעמים, צורות ואריזות.
יעל זהבי, מנהלת חטיבת המותגים בליימן שליסל מכוונת זרקור אל שוק המסטיקים המקומי ומציינת כי קטגוריית המסטיקים נשחקה אשתקד בכ- 5% ביחס לשנת 2013 ונאמדה ב- 220 מיליוני שקלים כאשר 96% מהשוק ( 210 מיליון שקל) הם מסטיקים ללא סוכר (עפ"י סטורנקסט 2014). לדברי זהבי קטגוריית המסטיקים ללא סוכר מאופיינת בגיוון גדול בו ההיבטים שזוכים לעדיפות מובהקת בקרב הצרכנים הם: מרענני נשימה, דאגה לבריאות השיניים, טעמים מפתיעים ואריזות נוחות.
מסטיק מנטוס, שחקן צעיר יחסית, השיק תוך 4 שנים בהם הוא פועל בשוק 6 סדרות בהן 31 מוצרים שונים והוא אוחז כיום ב-10.5% נתח שוק.
זהבי מסבירה את קצב הגידול של מסטיק מנטוס בכך שהוא מציע מגוון רחב של מסטיקים, הפונה לכל הסגמנטים בקטגוריה. אסטרטגיה שיווקית זו הפכה אותו למותג הצומח ביותר בקטגורית המסטיקים בישראל. את שנת 2011 (שנת ההשקה) סיים מסטיק מנטוס עם נתח שוק של 4.03% ואת שנת 2014 סיים עם נתח שוק של 10.5% – בכך רשם גידול של 161% (נתח שוק כספי) במהלך 4 השנים בהן הוא משווק בישראל. באותן שנים רשמו המתחרים המובילים בקטגוריה הישגים אחרים:
לעומת מנטוס, אורביט המחזיק בנתח של 40% מהשוק, רשם ב-4 השנים האחרונות גידול של 1%, MUST המחזיק בכ-20% מהשוק רשם באותן שנים גידול של 6% ו- FIVE המחזיק בכ- 10% נתח שוק, רשם קיטון של 22% (נתחי שוק כספיים, לפי סטורנקסט 2014).
נתחי השוק הכמותיים של מותגי המסטיק המובילים בשנת 2014 הם (באלפי יחידות, לפי סטורנקסט 2014):
אורביט – 33.99%
מאסט – 26.95%
מנטוס – 8.54%
פייב – 8.13%
זהבי מוסרת כי מאז הגיעו לישראל הושקעו במסטיקים של מנטוס למעלה מ-12.8 מיליון ₪ במדיה וכ-8 מיליון ₪ נוספים שהופנו בעיקר להשקות מוצרים חדשים, פעילות אינטנסיבית באינטרנט, פעילות קד"מ וכמו כן פעילות בולטת בנקודות המכירה. בכוונת ליימן שליסל להמשיך לטפח ולחזק את מסטיק מנטוס עוד יותר.
שוק המסטיקים בעולם וגם בישראל מרובה סגמנטים. הסגמנט המוביל בישראל הוא מסטיק בקופסא, אחריו מסטיק באריזת מעטפה ואחריו מסטיק סטיקס. מסטיק סטיקס נמכר בעיקר בשוק הפרטי (מרכולים, קיוסקים וחנויות פרטיות). "כניסתו של מותג מנטוס לסגמנט הסטיקס צפויה לתרום לחיזוק הסגמנט כולו" אומרת זהבי.
נתחי שוק מסטיקים לפי אריזה (2015):