גוגל השיקה השבוע את הרשת החברתית שלה. מתי מעט נכנסו השבוע לגרסת ההרצה של השירות החדש של גוגל, וגילו שם דמיון מדהים לממשק של פייסבוק, כולל כפתור +1 שמחליף את הלייק של פייסבוק.
האם זו הייתה התרגשות שאחזה באנשי השיווק באינטרנט השבוע, או תגובה פאבלובית לכל השקה של גוגל ?
ולהלן תקציר של עשרות ניתוחים נכתבו על הרשת החדשה:
- גוגל עשו מאמץ רב לחקות את הרשת של פייסבוק.
- הרכיב החדשני היחיד שגוגל השיקה הוא האפשרות לחלק את החברים למעגלים שונים.
- לפייסבוק יש 700 מיליון משתמשים, לגוגל יש בסיס משתמשים של 200 מיליון משתמשי גוגל.
אך בין הניתוחים צצו גם קולות חדשים שעסקו לראשונה בתשישות:
שרון לצמן, מנהלת שיווק בבנק פועלים, כתבה בגלובס על תשישות כללית בשימוש ברשתות חברתיות
"למה אנשים עוזבים? אולי בגלל חוסר אמון ביכולות האתר לשמור על פרטיות, אולי בגלל סטגנציה בחידושים שפייסבוק מציעה, או פשוט בגלל שיעמום מצטבר מחיטוט בחיי אנשים אחרים ומצפייה בתמונות שלהם מהטיול האחרון עם הילדים. כמה אפשר לשמוע על עלילות הכלב פינקי של זאת שפעם הייתה חברה שלך ביסודי"
דרור פויר, גם בגלובס, כתב "אני מותש": לא התנסיתי עדיין ברשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס, ואין לי שום כוונה לעשות את זה בעתיד הנראה לעין, כלומר בשבוע הקרוב. ממדורי הטכנולוגיה הצלחתי להבין שיש שם דברים טובים יותר ודברים טובים פחות, אבל דבר אחד לא הבנתי: מה ייצא לי מזה?"
בתוך כל הבאז, דווקא מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, ביצע את המהלך המרענן ביותר. הוא מיהר ופתח פרופיל בגוגל+. הפרופיל שצבר פופולאריות במהירות, הביא לבאז משמעותי ברשת. המסר של המהלך מצד פייסבוק ברור: אנחנו לא חוששים!