הלך השבוע: טעויות של שוק

השוק עבר למנטליות של…שוק, ותנובה מצאה את עצמה במקום שהוא חדש עבורה. כשהיא מסתכלת מעבר לדוכן בשוק היא רואה את הצרכן בגובה העיניים, והוא אומר לה: "מה 7 שקל לקוטג'? אני הולך". השבוע תנובה דווקא הבינה איפה היא נמצאת. אחרי שהתשובה שלה ללקוח בשבועות האחרונים הייתה בערך משהו כמו: "אז תלך", היא קלטה שבסוף החודש היא תישאר בלי לקוחות.



אז תנובה עשתה את הטעות של איש מכירות שיוצא בפעם הראשונה לשטח – וחילקה הנחות בלי לקבל ערך מוסף עבורן. המהלך של תנובה הסתכם השבוע בהורדות מחירים מאסיביות. כביכול זה מה שהציבור מצפה ממנה, אבל מבחינה תקשורתית ותדמיתית היא שידרה המסר הלא נכון.



בראש ובראשונה תנובה אימתה את העובדה שהיא עשקה את הציבור בשנים האחרונות, בכך שהיא מראה באיזו קלות היא יכולה לחתוך במחיר החי של כל כך הרבה מוצרים.



שנית, התוצר שהתקבל בעיתונות הוא טבלת מחירים מעודכנת המציגה הורדת מחירים של מוצרים שונים. הטבלה לא לוותה בהכרזה על אסטרטגיה חדשה או תוכנית ארוכת טווח שתחזיר את אמון הצרכנים. בנוסף, המיקוד במחיר משאיר את השיח באותו מקום, במקום להפנותו לאפיקים אחרים.



תנובה יכלה לקחת דוגמא מבנימין נתניהו. וועדת טכטנברג היוותה גורם מצוין להסטת השיח ולהפחתת הלהבות. הוועדה מונתה כדי להציג תוכנית "צדק חברתי" – תוכנית כל כך רחבה שאין שום סיכוי שתהיה מעשית. מתוכנית זו נתניהו יוכל לבחור את הסעיפים שמתאימים לו, ואולי אפילו להשתמש במתנגדים לתוכנית כדי לומר "אני רציתי לקדם, זה הם שהפריעו".



תנובה גם יכולה ללמוד משטראוס שקיימה פגישה עם נציגי מחאת הקוטג', ויצאה עם הודעה לעיתונות על המשך מבצעי החגים עד סוף השנה. שטראוס מציגה כאן שיח עם הציבור, אשר מפחית התנגדויות לכל תוכנית שתצא לאחר מכן. בנוסף החברה מציגה "מבצעים" ולא חיתוך במחירים, אשר משאירים פתח להעלאה עתידית של המחירים ומשדרים את המסר "אנחנו נספוג את ההנחות, אבל המחיר הרגיל של המוצרים הוא גבוה יותר".




אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח