המחלקה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון משיקה קורס ייחודי: "פרסום וניו מדיה"

הסמסטר הושק במחלקה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון קורס חדש במסגרת התואר הראשון – "פרסום וניו מדיה". קורס אינטגרטיבי שמוצע לסטודנטים מתקדמים המשלב תיאוריה ופרקטיקה, כחלק מתפיסת עולם כללית של המחלקה.



לדברי ראש המחלקה לניהול בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטה, פרופ' שי דנציגר, הקורס, שהוא פרי יוזמתה של גברת גילה אורן, תלמידת דוקטורט בפקולטה, מפגיש את הסטודנטים עם שורה של מרצים מן השטח בתוך מסגרת תיאורטית הסוקרת את התפתחות הפרסום והשיווק תוך התמקדות במגמות המאפיינות את העידן החדש."הקורס הוא חלק ממדיניות המחלקה לשלב גם היבטים יישומיים ומפגשים עם מנהלים, במסגרת הלימודים", אמר פרופ' דנציגר.



בין המרצים בקורס נמצאים חגית אדלר מנכ"ל חטיבת הקפה והמאפה של אסם- נסטלה, המפרסם דר' ענת לוי רז בנושא מיתוג פרסונאלי "אני כמותג", אסף חתוכה, סמנכ"ל מקאן אריקסון – בנושא קריאטיב, רומם סרנגה – בנושא פלנינג וחשיבה אסטרטגית, מרב שיפמן, משידורי 'קשת' בנושא טלוויזיה, גור תירוש מ-'YNET בנושא פרסום בסלולר, ענת ניר מעיריית תל-אביב בנושא פרסום גאה, רמי יולזרי מ ,zeta tool- בנושא רשתות חברתיות ומחקר מקוון, מירב עוז בנושא שיווק ב- 360 מעלות עם השקת ספרה בנושא תעשיית הפרסום ועוד.



ביום שני הקרוב, ה-14 במרץ, יתארח במסגרת הקורס מר דוד סרנגה – האחראי מטעם משרד החוץ על תקשורת בניו מדיה של ישראל, שהתמנה בימים אלה כציר בפרלמנט האירופי. דוד סרנגה משמש כראש צוות היוזמות בתחום המדיה חדשה והרשתות חברתיות במשרד החוץ בירושלים. במשך ארבע שנים, עד לאוגוסט 2009, שימש סרנגה כקונסול התקשורת וההסברה של ישראל בקונסוליה בניו יורק והיה אחראי לקשר עם אמצעי התקשורת הארציים ההפועלים בניו יורק (כתובה ואלקטרונית) ולתדמיתה של ישראל. במסגרת תפקידו סרנגה יזם והוציא לפועל שורה של פרויקטים ואירועים תקשורתיים, אשר זכו לחשיפה תקשורתית נרחבת בעולם בכלל ובארה"ב בפרט.



אחד התחומים אשר פותחו ויושמו על ידו היה השימוש באמצעי המדיה החדשים, ככלל, והרשתות החברתיות בפרט, כאמצעי המסייע לממשלות וארגונים גדולים להעביר מסר באופן ישיר לקהלי יעד נרחבים ברחבי העולם. פעילות זו נועדה להגביר המסר של הסיקור החיובי לו זוכה ישראל במדיה המסורתית, תוך כדי פניה ישירה לדעת הקהל. אמצעי תקשורת רבים בארה"ב ובעולם סיקרו את היוזמות אשר הוציא סרנגה אל הפועל בתחום הדיפלומטיה הדיגיטאלית, כאשר בין היוזמות הבולטות ניתן למצוא את הפעילויות הבאות: מסיבת העיתונאים הראשונה שנערכה אי פעם ברשת 'טוויטר', העלאת מדינת ישראל ל'פייסבוק' (המדינה הראשונה בעולם), הכניסה ל'מיי ספייס', הקמת הבלוג הרשמי הראשון של ממשלה (בלוג בעוסק בנושאי תרבות, תיירות וסגנון חיים) ועוד. בין אמצעי התקשורת שסיקרו את פעילותו- ה'ניו יורק טיימס', 'לה פיגארו' הצרפתי, ה'גרדיאן' הבריטי, סי. אן. אן., ה'וושינגטון פוסט', ה'ג'וויש וויק' האמריקאי, ה'ג'ויש קרוניקל' הבריטי ורבים אחרים.



מר סרנגה הוא חבר מכון אספר לדיפלומטיה ציבורית באינטרנט ומשמש כמרצה בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה. דוד סרנגה משמש גם כמרצה אורח באוניברסיטת יו. אס. סי. בלוס אנג'לס, שם הוא מלמד בקורס הקיץ את שימושי המדיה החדשה והרשתות החברתיות לדיפלומטים מכל רחבי העולם. דוד סרנגה כותב באופן קבוע להפינגטון פוסט, הבלוג המתפרסם בארה"ב, והנחשב נכון להיום לאחד מאמצעי התקשורת החשובים בארה"ב.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_
אילוסטרציה