המיתוג נפלא, אבל מה עם המוצר? בזק

בזק עשתה לא פחות ממהפכה בשוק הפרסום והשיווק הישראלי, עם סגנון פרסומי מדבק, מהנה, שמצליח להיות אפילו מקומי / אותנטי / פטריוטי (סמנו את המילה שעושה לכם את זה). "כולם רוצים שירים פשוטים", כמו ששר שלמה גרוניך, ובאמת בעקבות בזק קיבלנו פתאום את "ישראלים אוהבים סוזוקי" שמתנגן בהפסקת הפרסומות, בבנק המזרחי "גם זה יעבור" עולה על הפלייליסט, קסטרו מביאים את יובל בנאי כדי שיעשה בייביסיטר לילדים שלהם, נועה קיריל עושה WOW יחד עם רד, ומקבץ הפרסומות נראה יותר כמו פרק של "נולדו לשיר עם כוכבים".


בימים בהם מותגים צריכים לעשות הכל כדי לגבור על הרעש, כולל להפוך התרסקות של מטוסים לפרסומת, מדובר במגמה מעולה – הזמרים בטוח מרוצים ושמחים לשתף פעולה (אף אחד כבר לא שואל אם הם מכרו את עצמם), מספר הצפיות ביוטיוב מגיע ל- 6 ספרות, והמודעות הכוללת למותג מזנקת.


מה נותר כשהמוזיקה נגמרת?


"כולן דורשות מילים פשוטות
שלא אומרות לי שום דבר"…ממשיך גרוניך לשיר.


אחרי פרסומת אחת מוצלחת שעשתה את המהפכה, בזק יצאה עם השניה בסדרה החדשה – עומר אדם מחולל את "בוקר טוב" של עוץ לי גוץ לי. הרגע הראשון מפתיע, ההמשך משעשע, השיר מאז ומתמיד היה מדבק, והתפאורה מהאגדות.


אבל, כשנגמרת המוזיקה, כשהצריבה בעין מהצבעים בחליפה של עומר אדם נמוגה, עם מה נשאר הצופה?
בעיקר עם שאלות: "בחדרים המון ווי פיי"?, "סטרימינג ב-
4K"? למה אני צריך סייבר בנתב? ומדוע נתב צריך להיות מעוצב?


האם כשהמוזיקה נגמרת מישהו אומר לעצמו שהוא חייב את הנתב החדש? האם הסלוגן "אינטרנט יותר טוב" עונה על צורך, האם הוא מייצר צורך? לא בטוח. נסו לנסות לחשוב על מותג אחר שישתמש בסלוגן הזה, וסביר להניח שזה מוביל לאסון שיווקי.


אמנם עומר אדם מציג את המאפיינים של הנתב החדש, בתמצות שכזה, שבסוף מרגיש שהפרסומת בעיקר ממתגת את עצמה, ואת הפרזנטור, גידי גוב.


האדם שבפרסומת ינצח


בעוד לפרסומת של הדודה והדוד אפשר לסלוח על הכל, בזכות השילוב בין חדשנות, נוסטלגיה, וביצוע נהדר, האם את הפרסומת של Be (זה הנתב החדש אם שכחתם איך קוראים לו) צריך לבחון בעיניים יותר מעשיות? האם צריך לשאול מה מתקבל מפרסומת שכוללת שני פרזנטורי-על, עומר אדם (שהוא טרנד בפני עצמו), וגוב (מגלם הישראליות אחרון של יפעת בקרת פרסום)?


כן. יש כאן מקום לתהיות קשות לגבי אסטרטגיה – האם נתב הוא המוצר שיש לקדם בפרסומת? ואם חייבים, האם אלה היתרונות שלו שיש להציג? לא עדיף להתמקד ביתרון אחד משמעותי? האם מעל כל הצבעוניות לא היה צריך להסתתר מסר אחד ברור?


והתשובה המפתיעה…




(הזינוק בחיפושים אחר המילה "בזק" בשבועות האחרונים)


הפרסומות החדשות של בזק ממצבות אותה, אחרי הרבה שנים, כמותג צעיר ועדכני. דווקא בזכות הטשטוש בין פרסומת לשיר וחוסר המיקוד במוצר, בזק מנסה ומצליחה להותיר הרחק מאחוריה את הדימוי המוסדי והמעונב, את המבוגר האחראי שמטיף לנו שלא להתקרב לשקע ולתקע.


לבזק יש הפריוולגיה לעשות פרסום גרנדיוזי ואחר, והיא משתמשת ביתרון הזה היטב לצורך מיתוג, ולאו דווקא למכירות ישירות. משהו שבחברות רבות אחרות דווקא שוכחים לעשות.


אז במקרה המיוחד הזה, אפשר להתרווח לאחור, ולתת לאדם שבפרסומת לעשות את העבודה – מיתוג ללא מכירות.


* הכותב הוא מנהל תוכן בסוכנות הדיגיטל oVerload

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח