המלצות גולשים וההשפעה שלהם על העסק הקטן

לפעמים נדמה שאנחנו מתגעגעים בנוסטלגיה לעולם התוכן של פעם. ערוץ אחד, עיתון אחד, מדריך עסקים אחד – הכל היה יותר פשוט. אם חיפשת מדביר או רואה חשבון – פתחת דפי זהב והמודעה עם התמונה הגדולה והצבעונית ביותר היתה זוכה למירב הטלפונים. דובלה גליקמן בפרסומות הגאוניות שלו סיפר לנו שאם לא נהיה שם, לא נהיה קיימים.


הרבה שנים עברו מאז, ולפעמים נדמה לנו שכמות האתרים והאפליקציות שרוצות "לעזור" לנו לבחור את בעל המקצוע או את נותן השירות – הפכו את המשימה שלנו, כבעלי עסקים, להגיע לקהל – להרבה הרבה יותר קשה.


במאמר הזה אנחנו מנסים להציע ולעשות קצת סדר לבעל העסק – איך להתמודד עם כל האפשרויות העומדות לפניו ובמה להשקיע כדי לייצר את הערך הגדול ביותר לעתידו של העסק.


שקיפות ופתיחות – בדרך להפוך לעסקים טובים יותר


נתחיל בשינוי הגדול ביותר שחל בשנים האחרונות עם החדירה של רשתות חברתיות לעולמנו והוא – שקיפות ופתיחות. כל דבר וכל עניין שאנחנו חווים היום, אנחנו משתפים. הקלות הגדולה שבה נושאים שאנחנו רוצים לקדם מגיעים לאלפי אנשים, בסביבה הקרובה שלנו ומחוצה לה – יוצרת כמות תוכן אדירה בכל נושא ובכל מקום.


בעלי עסקים כבר לא יכולים להסתתר או לסמוך על "פאיירים חדשים" כפי שהיה בעבר – וכל מה שקורה לנו כלקוחות/צרכנים עובר במהירות ובקלות לרשתות החברתיות ומשם מופץ לקהלים גדולים והופך לנחלת הכלל. זו הסיבה שמעל הכל – השקיפות הגדולה הביאה איתה בשורה חיובית ביותר והיא שהעסקים הטובים ואיכותיים – שמם נפוץ ברחבי האינטרנט לעומת זאת הנוכלים והרמאים – בושתם מוצגת לכל והם אינם יכולים להמשיך לפעול כפי שפעלו בעולם הישן.


מסקנה: תהיו טובים בתחום שלכם, שירותיים ומקצועיים – אין קיצורי דרך ואי אפשר להתחבא יותר


דירוג 5 הכוכבים – האם זה מספיק?


את כל נושא ההמלצות ופרסומם (או אי-ההמלצות) לקחו אתרים רבים והפכו לתהליך מובנה יותר. ופה צץ, כבר לפני שנים – דירוג הכוכבים המפורסם שהיום מתנוסס כמעט מעל לכל אתר חיפוש עסקי ולמעשה לא משנה אם אתם מסעדה, צימר, גן אירועים, עורך דין או שיפוצניק – דירוג הכוכבים שלכם הולך איתכם לכל מקום. אתרים רבים מאוד קמו במטרה לעזור לנו לבחור את העסקים הנכונים, את העסקים המומלצים, את העסקים הטובים ביותר – וזאת בעיקר על פי דירוג הגולשים.


כאן אני רוצה להעלות נקודה חשובה – כמאמר הפתגם המפורסם "עץ שנופל במרכז היער, עושה רעש?" – לא מספיק שתהיו טובים ושירותיים ומקצועיים – חשוב לא פחות שתדאגו שכולם ידעו זאת. אל תתביישו לבקש מהלקוחות שלכם לדרג אתכם באתרים הרלוונטיים, אל תתביישו לבקש מהלקוחות שלכם לכתוב בקיר בפייסבוק שלכם (ואם אין לכם פייסבוק, תעצרו את המשך המאמר ולכו לפתוח עכשיו). שם טוב ומוניטין צריכים להיראות ולא רק להיעשות.


בנוסף לבניית מוניטין שלכם באמצעות איסוף המלצות של לקוחותיכם על בית העסק שלכם, אתם צריכים להקפיד על עוד 2 דברים חשובים – עדכניות ונראות.


עדכניות אומרת שבניית מוניטין היא משימה ארוכת טווח, ריצת מרתון שבסופה גידול בהכנסות מובטח לכם. אבל זה אומר לא להשקיע מאמץ בחודש מסוים ואחר כך להשאיר את פרופיל ההמלצות שלכם לא מעודכן במשך שנים. הפכו את תהליך איסוף ההמלצות לחלק מהשגרה שלכם ובסיום כל עסקה או בשלב כלשהו מאוחר יותר – פנו ללקוח במייל או בשיחה (או בכלים מיוחדים שאתרים מסוימים פיתחו עבור זה) – ובקשו המלצה חיובית. המלצות מעודכנות חשובות ביותר כי פרופיל המלצות שההמלצה האחרונה בו לפני יותר משנה, עלול לעיתים אפילו לפגוע.


נראות אומרת שבעידן האינטרנט והרשתות, אנשים רוצים לא רק לקרוא ולדעת אלא גם לראות. תדאגו לתמונות של פרוייקטים, של לקוחות, של בית העסק, של העובדים שלכם – לתמונות טובות יש השפעה חיובית ביותר על המוניטין שלכם ובעקבותיו גם להכנסות ולכמות הפניות.


מסקנות לסיכום:


· בקשו מהלקוחות שלכם שיגיבו עליכם, אם היתה להם חוויה חיובית הם ישמחו


· הפכו את הבקשה להמלצות לחלק מתהליך עבודה קבוע – כך מאגר ההמלצות שלכם יהיה עדכני ורלוונטי ללקוחות חדשים


· תמונות – או שהלקוחות שלכם יעלו וישתפו או שאתם תצלמו – אנשים רוצים לראות את העסקים שאיתם הם עושים עסקים.


* נמרוד רייזנר, מומחה בתחום ניהול מוניטין לעסקים קטנים, יזם אינטרנט כבר למעלה מ10 שנים. הקים אתרים רבים בארץ ובחו"ל עם התמחות בנושא פרסום וקידום עסקים קטנים. בעלים של אתר תגובות – מדריך עסקים מומלצים עם כלים ייחודיים לעסקים קטנים לצורך בניית מוניטין עסקי.

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח