המפרסם המוביל באינטרנט: קבוצת כלל. משרד האינטראקטיב המוביל: מקאן דיגיטל


"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", מפרסמת היום לראשונה את נתוני דירוג הפרסום באינטרנט, בהסתמך על מעקב בפועל שבוצע על ידה אחר נתוני הפרסום באתרי האינטרנט המובילים במהלך מחצית השנה הראשונה של 2007.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הדירוג המתפרסם לראשונה מפזר מעט את הערפל סביב תמהיל ההוצאה לפרסום באינטרנט, נתוניה, ודירוג השחקנים במדיה זו. הדירוג מבוסס על דיווחי חשיפות של אתרים, אשר הוצלבו עם נתוני אמת שהוצגו לנו על ידי גופים המפרסמים באינטרנט, תוך כדי התחשבות בכלי פריים. הדירוג כולל פרסום באמצעות באנרים בלבד, המהווים את מרבית היקף ההשקעה של הפרסום ברשת (בהמשך נרחיב את הנתונים להתייחסות לפרסום באמצעות כלי פרסום נוספים באינטרנט).



עוד הוסיף יעקובי כי "הפרסום במדיית האינטרנט התחיל בינואר 2007 באופן מהוסס, והתחזק משמעותית החל מחודש מאי עם גידול של עשרות אחוזים בפרסום. ישנם קווי דמיון בין הפרסום מחוץ לרשת האינטרנט ולפרסום בתוכה, אך באופן כללי ניתן לומר כי ישנם הבדלים לא מעטים: תחומים חזקים בפרסום OFF LINE כמו רשתות שיווק וביגוד אינם חזקים בפרסום באינטרנט ומאידך, תחומי הפיננסים, הלימודים והביטוח בולטים מאד בפרסום האינטרנטי".



עוד עולה מהנתונים כי להבדיל מתחום ה- OFF LINE בו ישנה יציבות ביחסים בין המפרסמים למשרדי הפרסום, נוטה תחום ה- ON LINE להיות דינאמי יותר ותזוזת התקציבים בו תכופה למדי. כמו כן, במקרים רבים מטפלים מספר משרדי אינטראקטיב באותו מפרסם".



מפרסמים מובילים



קבוצת כלל היא המפרסמת הגדולה באינטרנט בחציון הראשון של 2007 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.46 מליון דולר (נציין כי כלל אינה נכללת בעשירייה ראשונה של המפרסמים בפרסום OFF LINE).


כלל עובדת עם מספר משרדי אינטראקטיב ומפרסמת שלל מוצרים פיננסים; בין הקמפיינים הבולטים שלה ניתן למצוא את "הפנסיונרים של הדור החדש" באמצעות ARC INTERACTIVE, כלל פיננסים בטוחה. "בכל יום נולד משקיע חדש" באמצעות D-SAY ואילנות בטוחה, ו-"זה לא שהכסף שלך לא זז בפק"מ, פשוט זז לאט באמצעות" EURO 4D.



סלקום ופרטנר חולקות את המקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.35 מליון דולר כל אחת. סלקום מפרסמת באמצעות מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון באופן רצוף ובלטה בקמפיינים "משהו קטן וטוב", "מוסיקה מפעילה אותי", מכשיר שני בדור השלישי ב- 75% הנחה ועוד. פרטנר מחלקת את תקציב הפרסום שלה בין NEXT IN ו- R&Y ומספר קמפיינים אף הופנו לאידיאולוג'יק. הקמפיינים הבולטים של פרטנר היו ל-TV OBOX LIFE, ORANGE DAY, שדרוגי 2007 ועוד.



במקום השלישי קבוצת בנק לאומי, במקום הרביעי החברה המרכזית למשקאות, במקום החמישי – אל-על, במקום השישי סופר-פארם, במקום השביעי קבוצת בנק הפועלים וביטוח ישיר.


את העשירייה הראשונה "סוגרת" שירותי בריאות כללית עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 611 אלף דולר, וקמפיינים בולטים כמו זימון ביקור באתר הכללית, BABY MAIL ועוד.



יעקובי מוסיף כי "תמהיל עשרת המפרסמים המובילים באינטרנט, שונה מתמהיל העשירייה המובילה בפרסום OFF LINE. מהעשירייה המובילה באינטרנט נעדרות שטראוס עלית, G&P, פלאפון, שופרסל ועוד שחקנים בולטים ביותר בפרסום OFF LINE. לעומת זאת מפרסמים שאינם נחשבים גדולים מאד ב- OFF LINE כמו קבוצת כלל, שירותי בריאות כללית, אל-על ועוד, תופסים מקום של כבוד בעשירייה המובילה בפרסום באינטרנט".



מיקום מפרסמים


1 קבוצת כלל $1,461,444


2-3 סלקום $1,350,000


2-3 פרטנר – אורנג' $1,350,000


4 קבוצת בנק לאומי $956,560


5 החברה המרכזית למשקאות $889,330


6 אל-על $806,856


7 סופר-פארם $737,842


8-9 קבוצת בנק הפועלים $700,000


8-9 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) $700,000


10 שירותי בריאות כללית (קופ"ח כללית) $611,888



ענפים מובילים



קטגוריית התקשורת הסלולארית מובילה את הטבלה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.9 מליון דולר. המפרסמים הבולטים בקטגוריה הינם סלקום ופרטנר עם הוצאה דומה לפרסום של כ- 1.35 מליון דולר (ראה לעיל ). פלאפון במקום השלישי בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 572 אלף דולר באמצעות GREY, EURO 4D וסאצ'י. מבין המכשירים בולטת נוקיה עם פרסום באנרים של כ- 300 אלף דולר באמצעות ARC.



במקום השני בטבלת הענפים ממוקמות מכללות וסמינרים עם הוצאה לפרסום של כ- 2.9 מליון דולר. לשם השוואה, מוסדות החינוך להשכלה גבוהה ממוקמים בעשירייה השנייה בפרסום OFF LINE. בפרסום אינטרנט מכיל תת הענף לא פחות מ- 65 גופים. המכללות הבולטות בפרסום הן המכללה למנהל, מכללת אריאל והמרכז הבינתחומי הרצלייה.



במקום השלישי בטבלה ממוקמת קטגוריות הקרנות. המפרסמים המובילים בקטגוריה הינם כלל פיננסים בטוחה באמצעות D-SAY ו EURO 4D, ישיר בית השקעות באמצעות GREY ואדמונד דה רוטשילד באמצעות D-SAY.



במקום הרביעי ענף המחשבים, במקום החמישי ענף הבנקים, במקום השישי ארגונים ועמותות, במקום השביעי בתי השקעות, רשתות שיווק ורכבים פרטיים.


את העשירייה הראשונה "סוגר" ענף התעופה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר. המפרסמות הבולטות הן אל-על, באמצעות מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון, עם הקמפיין הבולט "טוסו בקליק וקבלו הטבות מדהימות". במקום השני בקטגוריה ממוקמת בריטיש איירוויס באמצעות JWWT עם קמפיין למחלקת תיירים פלוס ועוד.



קטגוריות


1 תקשורת סלולרית $3,887,640


2 מכללות וסמינרים $2,916,843


3 קרנות $2,697,485


4 מחשבים $1,527,714


5 בנק $1,390,487


6 ארגונים/עמותות $1,302,772


7-8-9 בתי השקעות $1,255,000


7-8-9 רשתות שיווק $1,255,000


7-8-9 רכב פרטי $1,255,000


10 תעופה $1,147,160





משרדי פרסום מובילים



מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון מוביל בפער ניכר במחצית השנה הראשונה של 2007 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 6 מליון דולר. הלקוחות הבולטים של המשרד בהקשר זה הם סלקום, בנק לאומי, שירותי בריאות כללית, YES ועוד.



במקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.1 מליון דולר ממוקם אידיאולוג'יק, אשר פתח את השנה בווליום פרסומי נמוך יחסית, הצליח להקטין את הפער מול מקאן דיגיטל לקראת סוף החציון. עם לקוחותיו הבולטים נמנים החברה המרכזית למשקאות, HP ופסגות אופק.



במקום השלישי ממוקמים יחדיו R&Y של שלמור אבנון עמיחי ו- GREY של אדלר- חומסקי- ורשבסקי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.7 מליון דולר. לקוחותיו


הבולטים של R&Y הם פרטנר, ביטוח ישיר וישראכרט ואילו לקוחותיו הבולטים של GREY הינם פלאפון, קבוצת בנק הפועלים, צבר תיירות ועוד.



מיקום משרדי פרסום



1 מקאן דיגיטל $6,015,736


2 אידאולוג'ק $3,164,966


3-4 Y & R INTERACTIVE $2,750,000


3-4 grey interactive $2,750,000


5 NEXT-IN $2,508,210


6 d-say interactive $2,103,379


7 TBWA DIGITAL $1,735,630


8 arc interactive $1,388,889


9-10 BBDO אינטרנט $1,160,000


9-10 icon interactive $1,160,000



מותגים מובילים



מותגים


1-2 סלקום $1,350,000


1-2 פרטנר – אורנג' $1,350,000


3 סופר-פארם $687,589


4 אל-על $607,012


5-6 YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין $580,000


5-6 פלאפון $580,000


7 בנק הפועלים $510,458


8-9 ביטוח ישיר – ביטוח רכב $455,000


8-9 ישראכרט – כרטיס אשראי $455,000


10 שירותי בריאות כללית (קופ"ח כללית) $408,898

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח