המקלדת שתופסת: מקלדת באפליקציה יכולה לתרום להצלחתה

הנראות שלה, הנפח שהיא תופסת על המסך ועוד פרמטרים רבים שקשורים לאופן הצגתה של המקלדת והשימוש בה, לעיתים מכריעים את עתידה של אותה אפליקציה. פעולות שגרתיות מהיום יום שלנו כמו לנשום, לאכול, ואפילו להקליד במכשיר הנייד שלנו, אלו פעולות שמוטמעות בטבע שלנו ולא דורשות מחשבה. האמנם? רבים מאיתנו עושים זאת לא מעט, אבל הקלדה במכשיר הסלולר עדיין לא מובנת מאליה כמו למשל הקלדה על מקלדת מול מסך מחשב.



מסך הטלפון קטן, המקלדת תופסת "נדל"ן" יקר משטח המסך ומסתירה חלק מהתוכן, האצבעות שלנו מסתירות את התווים, יש הרבה מקום לטעויות הקלדה וגם התנאים לא תמיד מאפשרים לנו למלא אחר הצורך, כמו ידיים רטובות או תפוסות למשל. המגבלות האלו הן כר פורה לשלל פתרונות יצירתיים שמטרתם להקל על חוויית המשתמש בפעולה הכל כך יומיומית הזאת.



איזו מקלדת אוהבים הישראלים?


מחקר שנערך ביחידת חווית הלקוח של מטריקס- Matrix Experience, בחן את היחס בין מגוון רחב של משתמשים לממשקי מקלדת שונים. המחקר מעלה כמה תנאים משמעותיים שהם חלק ממכלול הפרמטרים שגורמים לנו, המשתמשים, לעשות שימוש חוזר באפליקציות שונות – חלקם מבוססים על עקרונות השמישות של המקלדת (usability):



לכל תו מקום משלו – מקלדת שבמהלך השימוש בה לא יוסתר תוכן חשוב כמו השדה שבו צריך להזין מידע או כפתור הנעה לפעולה כמו "המשך" או "שלח", תחסוך מאיתנו מפח נפש לא קטן. כן, נהיינו מפונקים ואנחנו רוצים את הכל כאן ועכשיו וזמין, בלי לעבוד יותר מדי קשה. מעבר לזה, מחווה קולית או גרפית בזמן לחיצה על התו, תספק לנו את הפידבק לו אנו זקוקים כדי לוודא שהצלחנו לבצע את הפעולה שביקשנו לעשות בזמן ההקשה על המקלדת.



התזמון חשוב! – הנגשת המקלדת המתאימה ברגע המתאים היא קריטית עבור המשתמש. כאשר אנחנו נדרשים להזין מספר כרטיס אשראי אנחנו מצפים שתופיע לפנינו מקלדת מספרים, כך גם כאשר אנחנו נדרשים למלא שדה ספציפי באותיות גדולות באנגלית, נצפה מהמקלדת להציג לנו אותיות בהתאם. נוחות כבר אמרנו?



להקליד? – אין לי כוח – ממשק שידע להציג לנו מקלדת שתחסוך לנו הקלדה ותציג לנו אפשרויות מהירות יותר להזנת נתונים, יזכה באמון שלנו. מקלדת כזו תאפשר בחירת מילים מרשימה, פריסת שדות למילוי פרטים על גבי מספר מסכים נפרדים וברורים, אפשרות של הקלטה קולית במקום הקלדה, השלמות אוטומטיות, ולמעשה, כל פתרון שיצמצם או יחסוך מהמשתמש את פעולת ההקלדה.



אין ברירה – כאשר אין מנוס מהקלדה ומילוי פרטים, סביר שנבחן את נראות מסך המקלדת, אופן השימוש בה וכיצד היא מגיבה לפעולות שאנו מבצעים. אם נתרשם שהשימוש קל, רציף, נוח ופשוט, סביר שנחזור להשתמש בה.



איפה האימוג'י של הסמיילי ההפוך? – כשישנם הרבה סוגי תווים ופריטים, מקלדת אשר תדע ליצור מבנה היררכי לפי הצרכים שלנו, תאפשר ניווט קל בין כל התווים, תספק אפשרויות חיפוש מהירות ושמירת תווים שנעשה בהם שימוש לאחרונה או שנמצאים בשימוש שכיח, תקצר לנו את משך ההקלדה ותקל על חיינו.



מה הלאה? – כאשר אנחנו ממלאים שדות הזנה שונים אנחנו לעיתים נדרשים לסמן כל שדה בפני עצמו וזה הופך מסורבל כשהמקלדת צריכה להפתח בפנינו כל פעם מחדש. מהסיבה הזו אנו מחבבים יותר את האפליקציות שמספקות לנו כפתור מעבר פשוט בין שדה לשדה, כמו "הבא" או "חזור" מבלי הצורך לסגור את המקלדת על מנת להתקדם. פידבק לגבי אופן ההזנה של השדה מקל גם הוא על השימוש, למשל האם מילאתי את השדות על פי הנדרש ואם לא, מה עלי לתקן. יתרה מכך, אם הפידבק באופן מיידי בעת המעבר לשדה הבא, מה טוב. הרי כולנו יודעים איזה מבאס זה למלא טופס ארוך, ללחוץ "שלח" בסוף ולקבל הודעה על שדה מסוים אי שם בהתחלה, שלא מילאנו כראוי.



בין אם שמתם לב לזה או לא, סביר מאוד להניח שישנן אפליקציות שאתם מאוד אוהבים את הממשק שלהן, בין היתר משום שהמקלדת שלהן עונה על המאפיינים המצויינים מעלה. אם לרגע חשתם שהמאפיינים האלו באמת משפיעים על השימוש שלכם באפליקציה זו או אחרת והרגשתם קצת מפונקים או עצלנים, אל תהיו קשים עם עצמכם, אתם לא לבד. בעולם שבו הכל נגיש וזמין כאן ועכשיו, אנו מחפשים את הממשקים המהירים והיעילים ביותר שיקלו על חיינו ולכן המאפיינים הללו בהחלט קריטיים להחלטות שאנחנו מקבלים לגבי כל אפליקציה. אל תתנו לזה להטריד אתכם, זה כבר כאב הראש של מפתח האפליקציות. תנו להם לדאוג ליצור את המקלדות הטובות ביותר עבורכם.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח