המשביר תעביר את פעילות בתי הכל-בו לחברת בת חדשה

קבוצת המשביר לצרכן הודיעה היום כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה לבצע ארגון מחדש במבנה האחזקות של הקבוצה, ובמסגרת זאת להפוך את המשביר לצרכן לחברת אחזקות. במקביל להודעה על השינוי המבני המתוכנן במשביר לצרכן, פירסמה החברה הערכות שווי כלכליות של חברת הייעוץ הכלכלי גיזה, זינגר, אבן, ממנה עולה כי שווי קבוצת המשביר עומד על כ-680 מיליון שקל, גבוה בכ-140% משווי השוק הנוכחי של הקבוצה, העומד הבוקר בבורסה על כ-282 מיליון שקל. בנוסף, הערכת השווי של גיזה כוללת את הערכת החברה, המבוססת על מודל התחזיות של הנהלת הקבוצה, וממנו נגזר לקבוצה שווי של כ-998 מיליון שקל, הגבוה בכ-253% משווי השוק של הקבוצה.



מטרות השינוי המבני שמתכננת המשביר להוציא אל הפועל הן, בין היתר: הפיכת פעילות הקמעונאות למרכז רווח עצמאי, התייעלות ניהולית ותפעולית, חיזוק פעילות מועדון הלקוחות של הקבוצה, מינוף פעילויות עסקיות של הקבוצה לצורכי מימון וגיוס הון לכל פעילות ועוד. כמו כן, השינוי יסייע בשדרוג מערך ה-Cash back בין חברות קבוצת המשביר, באופן שיקנה הטבות ללקוחות של החברות הבנות השונות. יצויין, כי בשלב זה נבחנת השלמת המהלך האמור ואין כל וודאות שיושלם.



במסגרת תכנית הארגון מחדש, צפויה המשביר להעביר את הפעילות הקמעונאית של בתי הכל-בו, המתבצעת כיום על ידי המשביר לצרכן עצמה, לחברת בת חדשה שתוקם, ושתנוהל על ידי אסף בן-דב, המכהן כיום כמנכ"ל משותף של המשביר לצרכן. פעילות זו, במסגרתה נכללים כיום 34 סניפים של המשביר, מוערכת על ידי גיזה בשווי של כ-420 מיליון שקל ועל פי תחזיות הנהלת הקבוצה מתקבל שווי כלכלי של כ-553 מיליון שקל לפעילות. על פי התכנית העסקית של המשביר עד סוף שנת 2012 יוקמו במסגרת פעילות זו עוד 10 סניפים נוספים. המשביר מפרסמת גם תחזית, על פיה ההכנסות של פעילות הכל-בו, לרבות הכנסות מזכיינים וממכירות של מוצרי קוסמטיקה, צפויה להניב בשנת 2009 פדיון בסך של כ-1.18 מיליארד שקל, עליה של כ-10% לעומת הפדיון בשנת 2008. הצפי לפדיון לגבי שנת 2010 עומד על כ-1.3 מיליארד שקל. במונחי חנויות זהות (Same stores) התחזית לשנת 2009 היא עליה של כ-5% לעומת שנת 2008 ובנוסף הוצב יעד של עליה נוספת בשיעור של כ-4% בשנת 2010.



בהערכת השווי של גיזה מצויין בנוגע לפעילות זו, כי המשביר הציגה במחצית הראשונה של שנת 2009 צמיחה ברווח התפעולי, בעוד שמרבית החברות הקמעונאיות הציבוריות בישראל הציגו ירידה ברווחיהן התפעוליים.



תכנית הארגון מחדש מיועדת לאפשר בעיקר התרחבות של חברת הבת, מועדון 365, שהינה כיום בעלת השליטה בחברות קשרי תעופה, סיבוס, וכן המפעילה של כרטיס המועדון "מולטי 365" בשיתוף עם חברת לאומי קארד. כיום מונה מועדון 365, המנוהל על ידי שירלי פאר-יגרמן, כ-470,000 בתי אב ולמעלה מ-1 מיליון לקוחות, המהווים את כוח הקניה העיקרי של קבוצת המשביר. במסגרת תכניות ההתרחבות של הקבוצה בכלל ושל המועדון בפרט, החליטה המשביר לצרכן להכנס לתחום המזון באמצעות הקמת רשת סופרמרקטים, שתמנה כ-20 סניפים והיא החלה לנהל מו"מ לגבי המתחמים עליהם יוקמו הסניפים. המשביר מציינת, כי היעד הינו מכירות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בתחום זה תוך פרק זמן של 3-4 שנים. כמו כן, המשביר בוחנת אפשרות שגורם חיצוני, עם ידע והתמחות בתחום המזון, יהיה זה שינהל את הרשת החדשה שתוקם. בכוונת המשביר לצרף את קהל הלקוחות של הרשת החדשה כחברים ב"מולטי 365".


בנוגע לפעילות הנוכחית של מועדון 365, מעריכה גיזה את שוויה הכלכלי בכ-152 מיליון שקל, בעוד שעל בסיס תחזיות הנהלת המשביר מתקבל שווי של כ-229 מיליון שקל.


בנוסף, מועדון 365 מתכוון להמשיך בפיתוח החזון העסקי של קבוצת המשביר, ובמסגרת זו לבחון את הכניסה לתחומים של תקשורת, אינטרנט, פיננסים, ביטוח, ליסינג ועוד, וזאת תוך ניצול פלטפורמת הלקוחות המונה, יחד עם לקוחות סיבוס ועם לקוחות פרטיים נוספים, למעלה ממיליון לקוחות בפועל, והמציב את המועדון כגדול במדינת ישראל בתחומו.



חברת ניו-פארם, המוחזקת בשיעור של כ-68.3% על ידי המשביר, מוערכת – לאחר ניכוי חוב של כ-101 מיליון שקל – בשווי של 248 מיליון שקל, בעוד שעל פי מודל התחזיות של ההנהלה מתקבל שווי של כ-425 מיליון שקל. חלקה של המשביר בניו-פארם מוערך בין 170 ל-291 מיליון שקל. במשביר צפוים לניו-פארם הכנסות (כולל פעילות הקוסמטיקה בסניפי המשביר) בסך של כ-1.04 מיליארד שקל בשנת 2009, לעומת כ-947 מיליון שקל בשנת 2008, ואילו בשנת 2010 צופה המשביר לניו-פארם עליה נוספת בהכנסות לרמה של כ-1.14 מיליארד שקל. במסגרת הפיתוח העתידי של ניו-פארם, בראשה עומדים כיום המנכ"ל יפתח סרי והיו"ר גיל אונגר, מתכוונת הרשת לחזק את הטמעת פעילות "מועדון 365" ברשת, להקים סניפים עצמאיים, לפתוח לראשונה סניפים בפורמט של Drug store בתוך סניפי המשביר, ולהרחיב את הפעילות הנוכחית.



רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן ומנכ"ל הקבוצה, מסר היום: "גיבשנו את התכנית האסטרטגית של קבוצת המשביר לצרכן על מנת לבנות את תכנית העבודה שלנו לשנים הקרובות, ולסמן לעצמנו את היעדים העסקיים שיאפשרו יצירת ערך קמעונאי ופיננסי לקבוצה. ריכוז הפעיליות השונות בחברות שונות נפרדות, המנוהלות על ידי מנהלים מקצועיים ומנוסים, מאפשר לנו גמישות ניהולית, הופך את הפעילויות השונות למרכזי רווח עצמאיים המאפשרים בקרה ושליטה בצורה טובה יותר, ומאפשר לנו להערך לגיוסי הון ציבוריים ופרטיים, להכנסת שותפים אסטרטגייים ופיננסיים לכל אחת מהפעילויות ולייצר ערך לבעלי המניות בחברה. כמו כן, בכוונתנו למקסם את הערך הטמון בעוגן שלנו, הלא הוא "מועדון 365" המונה מעל למיליון לקוחות, ולהעניק להם הטבות משמעותיות בעת רכישת מוצרים בחברות הבנות השונות שלנו. בהקשר זה, החלטנו גם להתחיל בתהליך של כניסה לתחום רשתות המזון, שבו בכוונתנו לנצל את נסיוננו הקמעונאי ואת המסה המשמעותית של חברי המועדון, כדי להיות יעילים ותחרותיים, באופן שיאפשר לקבוצת המשביר לאפשר ללקוחותיה להנות ממחירים נוחים. בנוסף, אנו פועלים כדי להכנס בשנה הקרובה לפעילויות בתחומי התקשורת, הביטוח, הפיננסים ולתחומים נוספים שניתן להתאימן לפלטפורמת המועדון שלנו".

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח