המתכון הסודי לשימור לקוחות טוב יותר ביחסי ציבור

מאת: טל ענתבי, יועצת תקשורת ויחסי ציבור, אולמדיה


למה כל כך מעט זוכרים ששימור לקוחות הוא החלק החשוב ביותר בפאזל יחסי הציבור? החשיבות של שימור לקוחות לעיתים נשכחת לצד ההתרגשות סביב פרזנטציות ללקוחות פוטנציאליים חדשים, אז איך אנחנו מבטיחים שזה לא יהיה המקרה?


כולנו יכולים להודות כי הזכייה בלקוח חדש הוא חלק מאוד מרגש של העבודה. החל מהטירוף של הכנת ההצעה, ודרך הכנת המצגת וכמובן דיון מעמיק סביב הפוטנציאל של התוצאה! אבל בזמן שכל זה קורה, הלקוחות הנאמנים שלנו יושבים ומחכים בסבלנות לייעוץ האסטרטגי שלנו. ולכן, אנחנו חייבים לוודא שיש לנו את המנגנונים הנכונים כך שכולם יצאו מרוצים.


הנה ארבעה דברים שתוכלו לעשות כדי לשמור על הלקוחות הקיימים שלכם.


1. צוות תשתיות


בעבודת צוות חשוב שכולם ידעו לעשות את כל התפקידים, אך כדאי יותר שתהיה מסגרת ברורה של מי מפקח ועל מה. כדאי שכל לקוח יקבל שירות על ידי צוות עובדים בעל מכלול היכולות הנדרשות אבל צריך להיות ברור שיש מנהיג אחד – מישהו אחד שבקשר עם הלקוח, ובאופן אידיאלי האדם הזה הוא הזמין ביותר. האדם הזה אחראי על היחסים השוטפים. אז לעיתים קרובות קורה שהצוות במגרש העסקי מבצעים את התפקיד ביעילות, אבל אם אף אחד לא הוקצה להיות 'הדבק' זה לא יעבוד – לא בכדי לשמור על לקוחות של המשרד ולא במטרה להביא לקוחות חדשים.


2. תנטשו את האימיילים


אימיילים הם ללא ספק חלק בלי נפרד מהחיים שלנו, אבל באותה נשימה זה המנגנון הכי לא אפקטיבי כדי לפתח ולשמור על יחסים טובים עם לקוחות. כדאי שתרימו את הטלפון, ותשוחחו עם הלקוחות שלכם. כדאי לנהל שיחה על התחביבים ובכלל על החיים שלהם מחוץ לשעות העבודה. במקביל, אל תוותרו על פגישות פנים אל פנים שהופכות את היחסים לטובים הרבה יותר. פורומים שבהם כולם יושבים ביחד הם זמן מעולה לקבל את הרעיונות הטובים ביותר, ועצם הישיבה ליד הלקוחות עושה עבודה עתידית קלה יותר. פגישות לא חייבות להיות במשרד. הן הופכות אישיות יותר בבית קפה ליד המשרד. כאשר היחסים מתפתחים אנחנו חוסמים רעשים מסביב והופכים להיות חלק אמיתי בצוות.


3. אל תפסיקו לחשוב


אחרי שהלקוח כבר שלכם קל מאוד לשמור על הפרמטרים הקבועים שהצבתם ולעקוב אחרי התוכנית שנקבעה. אבל זה שטויות, בתחום יחסי הציבור אי אפשר לחשוב בתבניות. היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסא הם אלו שיביאו לכם את האייטם הבא ואת הערכת הלקוח. הסיבה שהלקוח שלכם מלכתחילה היא ללא ספק התוצאה של יצירתיות ומחשבה. תניחו בצד את היקף העבודה השוטפת ותמשיכו לעשות סיעור מוחות עם הצוות שלכם בכדי לפתח יוזמות חדשות ומרגשות – העבודה שנעשית מחוץ 'לשכר הטרחה' שהיא לעיתים קרובות הכי מוערכת.


4. תיזמו פעילות שאינה כתובה בחוזה


אנשי יחסי ציבור מכירים את הארגון בהם הם מטפלים בצורה הטובה ביותר. להבדיל מתחום הפרסום, איש יחסי הציבור נדרש כל הזמן לבוא עם סיפורים חדשים ויוזמות חדשות לתקשורת. הוא גם זה שבדרך כלל מלווה את הארגון זמן ארוך. לכן, איש יחסי ציבור טוב כל הזמן שואל, חוקר ובודק מה חדש בארגון ומנסה לנבור על מנת למצוא סיפורים חדשים. בנוסף, כאשר איש יחסי ציבור מדבר עם עיתונאי במטרה להציע לו ראיון או רעיון כלשהו הוא חייב לדעת להציג ולמכור את החברה כאילו היה איש מכירות של החברה. לכן איש יחסי ציבור מצויין הוא זה שיועץ לארגון בנושאים שיווקיים כגון: באילו כנסים להיות, באילו קבוצות פייסבוק להשתתף, באילו מסרים לפנות ללקוחות פוטנציאליים. הוא מאתר הזדמנויות עסקיות, מחבר את הלקוח עם לקוחות אחרים שלו ושולח לו מדי פעם מידע רלוונטי מן התקשורת שרלוונטי לפיתוח העסקים.


כשזה מגיע לכך, אף עסק לא יכול לשרוד בעבודה עם אותה כמות לקוחות שלא גדלה. כדי לגדול, אנחנו צריכים קודם כל לשמר לקוחות, והלקוחות צריכים להרגיש חשובים ביום ה-613 כמו שהם הרגישו חשובים ביום הראשון. לקוחות מרוצים הם השגרירים הכי טובים שלנו והם אלו שיביאו לנו את הלקוחות הבאים שלנו. עם זאת, זה גם חשוב לזכור שלא מדובר רק בעסקים,. זה נהדר לדבר על ניצחונות של הבאת עסקים חדשים, אבל אנחנו צריכים לדבר גם קצת הצלחות בשביעות רצון גבוהה של לקוחות קיימים.


אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח