בינה מלאכותית שפותחה בישראל מחליפה את המקצוע החדש של מנהל מדיה חברתית ויודעת לסרוק את התוכן המיועד לפרסום, לאתר את הקהל הרלוונטי עבורו ואף לחבר פוסט מוצלח שיעודד הקלקות בהתאמה לפלטפורמה ולקהל ספציפי. הפיתוח הוא של חברת הסטרט-אפ מתל אביב קיווי (Keywee.co) שמסייעת לגופי התקשורת הגדולים בעולם לשלב כתבות שהם מייצרים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. ביניהםAOL, Forbes , BBC, CNN, New York Timesועוד רבים אחרים המעוניינים להתאים את הפצת הכתבות שלהם לשינויים בהרגלי צריכת התוכן והתחזקות הגלישה ברשתות חברתיות על פני כניסה ישירה לאתרי חדשות.
לדברי יניב מקובר, מייסד ומנכ"ל קיווי, השימוש באלגוריתמים חכמים מאפשר לאתר ברשתות החברתיות את הגולשים שיהיו מוכנים לשלם עבור מנוי או עבור צפייה בתוכן. איתור הקהל נעשה בעזרת טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית, למידה עמוקה (Deep Learning), למידה חישובית (Machine Learning) ואלגוריתמים המבוססים על מידע שנצבר מניתוח טקסטואלי של עשרות מיליוני כתבות.
חברת Keywee היא שותפה רשמית של פייסבוק ומשמשת יותר מ-400 עיתונים מהגדולים בעולם. החברה גייסה יותר מ-10 מיליון דולר ממשקיעים הכוללים את הניו-יורק טיימס שהוא גם לקוח של החברה, קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט (מנכ"ל גוגל לשעבר) ודרור ברמן, וקרן מרקר של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון והיא נמצאת בתהליך התרחבות של גיוס עובדים חדשים.