העם דורש פרסום חדש

אין זה סוד שהפרסום, כתחום, כבר אינו מה שהיה פעם. זו כבר לא אותה תעשייה זוהרת שמגלגלת סכומי כסף בלתי נתפסים, מייצרת פרסומות קליטות ומשדרת אותן להמונים המאמצים אותן וגאים לצטט מהן. הפרסום המסורתי, הממשיך לדבוק בגישה המוכרת מתקשה להסתגל למציאות המשתנה של מדיה חברתית ומיידיות המסר.



במציאות בה המוצרים והמותגים מתרבים בקצב מהיר והקרב על ליבו של הצרכן מתגבר כל הזמן, הפרסום המסורתי מתקשה לגייס את המפרסמים וגרוע מכך – מתקשה לגייס את הצרכנים. זו הסיבה שהוא שוקע. הצרכנים, שהורגלו לעולם דיגיטלי מהיר תגובה וחברתי, צריכים פרסום חדש, מזן אחר, כזה שבאמת מוכר. בעולם שמונע על-ידי השאלה הנצחית מה אמיתי ומה לא, גם הפרסום נדרש לסגל לעצמו התנהלות ואפיקים חדשים ונותן מענה לכך בדרכו שלו- פרסום חברתי מחתרתי.



פרסום מחתרתי חברתי הוא פרסום הגרילה החדש. אם פעם פרסום גרילה היה תופס אותנו במקומות בהם לא ציפינו לפגוש בו ומעביר לנו מסר יצירתי במיוחד שנחרט לנו בזיכרון, לא רק בזכות המסר אלא גם בגלל המיקום בו היינו כאשר נחשפנו אליו, הפרסום החברתי המחתרתי עושה את אותו הדבר, באמצעות אפקט חברתי. האפקט החברתי כאן מושג על-ידי הטכנולוגיה המאפשרת לנו להעביר מסרים בצורה מהירה יותר, טובה יותר וממוקדת יותר לקהל רחב יותר, כזה שרגיל להחליף דעות והמלצות עם רשת של חברים דיגיטליים בכל העולם. אנו חייבים להפוך לחלק מרשת זו ולהיות מישהו שהגולש רוצה לשמוע מה לנו, כאנשים שהוא מכיר, יש לומר בכל נושא. כאשר הוא יכול להיות מוצר, פוליטיקאי, עמדתנו המדינית, הצבאית, החברתית ואפילו הזוגית.



היתרון הגדול של הפרסום החברתי הוא שכעת, לראשונה, עסקים קטנים יכולים לשחק במגרש של הגדולים וליהנות מפרסום יעיל ממש כמו של החברות הגדולות. נראה כאילו זוהי שעת הכושר של העסקים הקטנים כאשר הסיכוי להצלחה שיווקית של עסקים, מכל אורכה של שרשרת המזון השיווקית, זהה. אולי זה קורה בגלל המחאות החברתיות. אולי זה קורה כי נמאס לאנשים לבהות בפרסומות מחויכות ומשפחתיות שנרקחו וסונתזו עבורם במעבדה קריאטיבית כזו או אחרת והם מחפשים את הדבר האמיתי, את המותג שהומלץ להם על-ידי הרשת החברתית שלהם, זה שהם עצמם בתורם, ממליצים עליו לחבריהם. פתאום, לצרכנים יש לא רק כוח להחליט מה לקנות, אלא גם מה לפרסם.





*הכותב הינו מייסד דמטרנד מיתוג וייעוץ בשיווק ומחבר הספר "כשאגדל תהיה לי חברת תעופה- כך תשתמשו בסוציולוגיה כדי ליצור את מותג חייכם"

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח