הקיץ חם בחוץ אבל בעסקים קפאון? כך תהפכו את הכיוון

ערן רותם ועמיר קרן, הם בעלים ויועצים-שותפים בחברת השורה התחתונה™ – פיתוח עסקי, שיווקי ומכירתי מניב



קיץ, פסח או חגי חול המועד, תמיד מגיעה תקופה שבה יש פחות עבודה. אנשים טסים לחו"ל, מוציאים יותר על אירוח וקייטנות ולכן יש להם פחות כסף לבזבז ולהוציא מתקופה אחרת. ברור שאם אנחנו עסק עונתי של קיץ (גלידות, חופשות, מסעדות, קייטנות), הבעיה לא רלוונטית. כך גם אם אנחנו בתחומי המתנות, כלי בית ומזון – שאז הרי החגים הם שיא עבורנו.


אבל מה לגבי עסקים אחרים? האם יש להם איך להתמודד עם המצב? או שזוהי גזירת גורל?



ניתן להתמודד ולהיערך למצב הזה. הנה 24 רעיונות, 8 כיווני חשיבה ב-3 תחומים.


קחו את הרשימה ותיישמו אותה בכל "עונת מלפפונים" שלכם – גם אם היא בפברואר



ראשית, השקיעו בנושא המכירות.


1. הוסיפו מוצרים/שירותים חדשים/נוספים, המתאימים לעונה ולעיתוי וללוח השנה


2. צאו במבצעי גידול לקראת התקופה המתה, במהלכה ואחריה


3. הציעו מבצעים והטבות למקדימים להירשם ולצרוך לפני החגים.


4. נצלו את הזמן לחיזוק נאמנות, קידום מכירה והעלאת המוטיבציה המכירתית, ערכו אירועים עסקיים, סדנאות, הרצאות. גם ללקוחות, לעובדים או לספקים.


5. העמיקו את הפעילות השיווקית והמכירתית במייל ובאינטרנט


6. פנו לערוצי שיווק ופרסום המתאימים לעיתוי. יותר חוצות, יותר דיילים, יותר נוכחות דיגיטלית, יותר שיתופי פעולה


7. משנה מקום (ומזל) – פתחו דוכן, השיקו חנות במקום נוסף



8. הציעו מענה לילדים, אטרקציות קיץ, מיזוג, שתייה, ערך מוסף לא מכירתי ולא ישיר, שמגדיל חשיפה ומודעות.




מיתוג ושיווק – היערכות והתרעננות עסקית


9. מחדשים את המיתוג. מבצעים מיתוג חדש או שדרוג ורענון לקיים.


10. מחדשים ומרעננים שילוט, חלון ראווה, מודעה, מצגת, אתר.


11. מרעננים אריזות ומוצרים. צבע, צורה, גודל/משקל, טעם.


12. מרעננים ומתאימים מחירים לתחרות ולמציאות.


13. משנים ומגוונים את השירות. אחריות, הובלה, הדרכה, שעות פעילות.


14. מרעננים מודל עסקי, אסטרטגיה, שיתופי פעולה, ערוצי הפצה.


15. בוחנים הסכמים ומחזקים קשר עם לקוחות וספקים.


16. מתפנים לערוצי שיווק חדשים או נזנחים.


ניהול אפקטיבי – הופכים עונה אבודה לעונת עבודה עצמית ופנים ארגונית


17. פונים להכשרה מקצועית נוספת.


18. מבצעים אימון עסקי למנהלים וסדנאות – במיתוג, במכירות, בשירות.


19. שולחים עובדים להשתלמות או בילוי וגיבוש.


20. משלבים ביום העבודה קורס הדרכה לצוותי המכירות והשירות.


21. בוחנים את השירות והרווחיות ואת ההתנהלות הניהולית והפיננסית.


22. קולטים יועץ עסקי, שיווקי – לרענון אסטרטגי והיערכות לרבעון הבא.


23. מגבשים ומאפיינים פעילות שיווק, תקציב, מבצעים, פיתוח עסקי.


24. והכי חשוב – נחים קצת. יוצאים לחופש




בטוח שתמצאו ברשימה לעיל לפחות תחום אחד שאכן נזקק אצלכם לטיפול ושיפור, מספר רעיונות למיצוי הזמן ולהתייעלות, וכמה כיוונים למיצוי הזדמנויות לפיתוח עסקי.



לסיכום,


עונת "מלפפונים" כזו, אינה אובדן דווקא, ואינה שלילית. ניתן להערך לכך מראש ולייצר מאמצים נוספים על מנת לחפות על ההאטה העונתית והטבעית, ולעבור מהתנהלות אורגנית לניהול של צמיחה.


שנית, זה בדיוק הזמן לטפל בתכניות השיווק קדימה, בפיתוח העסקי, בניהול המלאי, בסידור נראות החנות, ביציאה לתערוכות ולכנסים, בהכשרה מקצועית לעובדים, באפיון מוצרים/שירותים חדשים, ברענון כוח אדם, בקידום המכירות להמשך.


כשמתפנה לנו זמן כפוי, אז גם נ יתן לפתע למצוא זמן לאסטרטגיה, לפיתוח עסקי, למיתוג מחדש.
בקיצור, כל מה שדחינו ל"אחרי החופשה הבאה", ל"אחרי החגים", או פשוט לזמן הזה "כשיהיה לנו פחות לחץ ויותר זמן"… J



בעונת המלפפונים, ציבור החברות, העסקים והמנהלים נחלק לשניים: אלו שמפיקים לקחים, נערכים ופועלים, ואלו שמקטרים ומתפלאים…



****


אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח