השתתפות בתערוכה, כיצד?

תערוכה הינה עוד כלי מארגז הכלים של התקשורת השיווקית (מרקום) בו ההצלחה תלויה בידע וביכולת לשלב בין ניהול ותכנון אסטרטגי/קונספטואלי מחד והפרטים הקטנים מאידך.


הכנה מוקפדת של תערוכה עושה את ההבדל בין נוכחות עם תוצאות הסתברותיות, לבין מיקסום הפוטנציאל הגלום בהשתתפות בתערוכה, אשר נבחרה על ידי החברה באופן מושכל.


ההחלטה על השתתפות בתערוכה כרוכה בעלויות לא קטנות, אשר מהוות לפעמים נתח משמעותי מתקציב המרקום של החברה. אי לכך בחירה בתערוכה הנכונה, שילובה במערך הפעילות השיווקי הכולל של החברה באותו זמן, תכנון הכלים התקשורתיים שתומכים בתערוכה, שימוש בקונספט ובמסרים הנכונים והכנה מוקפדת של הפרטים, מהווים מרכיב חשוב בהצלחתה ובמיקסום הפוטנציאל שבה.


כאמור, תהליך היציאה לתערוכה מתחיל כבר ברגע קבלת ההחלטה על ההשתתפות, זמן רב לפני תאריך היעד, ומסתיים לאחר התערוכה במעקב והמשך פעילות המבוסס בעיקר בטיפול "אחד על אחד" במבקרים (leads) בביתן.


אסור לעבוד בשיטת ה"סמוך" ולצאת מנקודת הנחה שעצם ההשתתפות תעשה את שלה. צריך לעזור לביתן לעשות את העבודה. דבר ראשון, כדאי לדאוג "להביא" מבקרים לביתן ולחשוף את השתתפות החברה בתערוכה בפני פלח השוק הרלוונטי, אם בהזמנות ממוקדות, אם בפרסומים שונים (באינטרנט, במגזינים מקצועיים, כלי פרסום של התערוכה) ואם בערוצים אחרים.


בנוסף יש לדאוג ליחסי ציבור נכונים. קמפיין יחסי הציבור מיועד לשלב הפרלימינארי של התערוכה בכדי לחשוף את הנוכחות של החברה בה, כמו גם במהלכה על-ידי פעילות יחצ"נית הכוללת פגישות עם עיתונאים ו-Speaking opportunity, וכמובן אסור לשכוח לחשוף את החברה שוב אחרי התערוכה בכדי לספר על ההשתתפות ועל הצלחות במידה והיו.


לאחר הגדרת מטרות התערוכה, הקונספט שלה והמסרים שאותם רוצים להעביר במסגרתה מתחיל/ה מנהל/ת המרקום של החברה בתהליך בחירת הספקים למיניהם (במידה ולא עובדים עם ספקים קבועים, שגם אם זה לא תמיד מקובל, כדאי לטווח הארוך), עיצוב הביתן והכנת שאר החומרים המיועדים לקידום מטרות החברה בתערוכה.


ההכנות לתערוכה מסתיימות רק לאחר שמוודאים, בצ'קליסט שהוכן מראש בתיק התערוכה, שכל המשימות בוצעו, כולל פרטים קטנים כמו כרטיסי ביקור ואפילו הכנת כלי כתיבה אף שזה לא קשור באופן ישיר לתערוכה לדאוג גם שהאתר יהיה מעודכן.


בזמן התערוכה, כל אחד אמור לדעת את תפקידו. כדאי שהמציגים יתלבשו על-פי קוד לבוש אחיד. כדאי לוודא שכל האנשים שמייצגים את החברה מכירים את המסרים וגם יודעים להעבירם בצורה נכונה (אפשר לאמן אנשים לקראת עמידה בביתן ודרך הצגת נושאים).


לבסוף, כפי שכבר הוזכר לעיל, לאחר שחוזרים תהליך ה-follow-up על המבקרים בביתן צריך להתבצע גם אם יש נפילת מתח וריצה להמשיך לנהל מטלות שוטפות של החברה. יש לסדר את הלידים, ולהעבירם לטיפול הגורמים הרלוונטיים בחברה; אולי לשלוח אגרת תודה למבקרים ולהפיץ חומר רלוונטי למבקרים שביקשו אותו.


לסיכום התהליך, יש לקיים דיון מסקנות ולקחים של התערוכה מיד אחריה, וכחצי שנה לאחר מכן דיון נוסף בכדי למדוד כדאיות ההשתתפות החוזרת באותה תערוכה.


כדאי. כדאי לתת למנהל/ת מרקום מקצועית את המנדט לנהל תערוכה על כל מרכיביה. ניהול כזה אינו מגדיל באופן משמעותי את העלויות, אך מאידך בהחלט מגדיל את החשיפה והאפקטיביות של השתתפות החברה בתערוכה. העלות השולית במיקסום ההשתתפות בתערוכה חוסך עלויות חשיפה עתידיות שבדרך כלל גבוהות יותר.

*הכותב הינו מנכ"ל כהן דרפיש – תקשורת שיווקית
www.cdh.co.il

אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח