חברת וויקס.קום בע"מ (Nasdaq: WIX), המציעה פלטפורמה מתקדמת לפיתוח נוכחות אינטרנטית מקצועית, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ 2014 והעלתה את תחזיותיה לתוצאות הכספיות לשנת 2014.
"הצמיחה המשמעותית בגבייה, בהכנסות ובמספר מנויי הפרימיום במהלך הרבעון הראשון, מדגישה את עוצמתה של הטכנולוגיה המקיפה שלנו לפיתוח אתרי אינטרנט, טכנולוגיה שמאומצת באופן מהיר ע"י עשרות מיליוני משתמשים בעולם," אמר אבישי אברהמי, יו"ר, מנכ"ל ומייסד משותף של Wix.
"במהלך הרבעון הראשון, המשכנו לקדם ולפתח את הטכנולוגיה שלנו ולהרחיב את היצע המוצרים.
כחלק מתוכניות הפיתוח של הפלטפורמה של Wix, אנחנו שמחים להשיק היום אתWix Hive . זהו כלי חדש שיאפשר לאפליקציות המותקנות באתרי המשתמשים מה- Wix App Market, לחלוק מידע ביניהן ולהעניק למשתמשי Wix מידע יישומי על התנהגות הגולשים באתרים שלהם. טכנולוגיה זו מהווה צעד חשוב במימוש החזון של Wix לאפשר למשתמשים להקים, לנהל ולמנף את עסקיהם באמצעות האינטרנט", הוסיף אברהמי.
"המשכנו להציג ביצועים חזקים עם צמיחה של 86% בהכנסות ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד", אמר ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של Wix. "לאור המומנטום העסקי שאנו חווים כעת, אנו שמחים להכריז על העלאת התחזיות לשנת 2014. נמשיך להשקיע בהגדלת המערך הטכנולוגי ובהרחבת פעילויות השיווק והמיתוג על מנת לממש את ההזדמנות הגדולה שלפנינו".
דגשים פיננסים
• הגבייה (collections) גדלה ב- 91% ל- 37.5 מיליון דולר בהשוואה ל- 19.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013.
• ההכנסות גדלו ב- 86% ל- 28.8 מיליון דולר בהשוואה ל- 15.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013.
• ההפסד הנקי על-פי GAAP עמד על 14.9 מיליון דולר, או 0.40 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של 4.9 מיליון דולר, או 0.83 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2013. ההפסד הנקי Non-GAAP עמד על 11.3 מיליון דולר, או 0.30 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי Non-GAPP של 4.4 מיליון דולר, או 0.76 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2013.
• תזרים המזומנים החופשי עמד (0.4) מיליון דולר בהשוואה ל- 0.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013.
• מדד ה- Adjusted EBITDA עמד על (10.7) מיליון דולר בהשוואה ל (4.2) מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013.
• ברבעון הראשון גדל מספר מנויי הפרימיום בכ-118,000 מנויים חדשים, ומספרם הגיע לכ- 908,000 נכון ל- 31 במרץ 2014. עליה זו משקפת גידול של 65% לעומת 549,000 מנויי פרימיום נכון ל- 31 במרץ 2013 ו- 15% לעומת 790,000 מנויי פרימיום נכון ל-31 בדצמבר 2013.
• נוספו כ- 4 מיליון משתמשים רשומים חדשים ומספרם הגיע לכ- 46.2 מיליון נכון ל-31 במרץ 2014, גידול של 45% בהשוואה לכ- 31.9 מיליון משתמשים רשומים נכון ל-31 במרץ 2013.
דגשים עסקיים
- חדשנות בפיתוח המוצר:
- Wix מכריזה היום על השקת מוצר חדש, ה- Wix Hive, אשר הופך את ה-Wix App Market לאקו-סיסטם דינאמי. ה- Wix Hive מאפשר לאפליקציות עצמאיות לשתף מידע וליצור באמצעותו פונקציונליות חדשות. בהמשך, יכולים בעלי האתרים למנף יכולות אלו לפיתוח וניהול העסקים שלהם באינטרנט.
- במהלך הרבעון הראשון, הוסיפה Wix פיצ'רים ויכולות חדשות לפלטפורמת ה-HTML5 באופן שוטף, ביניהן גלריות3D , אנימציות לטקסט ולתמונות, ישומיי מדיה חברתית ויכולות eCommerce משופרות. קצב הפיתוח המהיר של החברה, בגיבוי צוות מחקר ופיתוח המונה למעלה מ-300 מפתחים ומהנדסים, אפשרו ל- Wix להשיק מאה פיצ'רים חדשים במאה ימים מראשית 2014. יכולות אלו מסייעות ל-Wix להמשיך להוביל את הסביבה הטכנולוגית הדינאמית בה היא פועלת.
· מובייל: Wix הכריזה היום על השקת טכנולוגיית Sonic Mobile, המקצרת באופן דרמטי את זמן הטעינה של אתרים מותאמי מובייל. בנוסף, במהלך הרבעון הראשון רכשה Wix את חברת Appixia, שפיתחה טכנולוגיה לבניית אפליקציות ייעודיות ואפליקציות מסחר אלקטרוני למובייל ללא כתיבת קוד. חדשנות טכנולוגית זאת ממשיכה לחזק את מעמדה של Wix כשחקנית המובילה בסביבת המובייל עם למעלה מ-2.8 מיליון אתרי מובייל שהוקמו באמצעותה עד כה, וכ-400,000 אתרי מובייל חדשים המתווספים מדי חודש.
· שותפויות בינלאומיות לביצוע תשלומים בשווקים מקומיים: במהלך הרבעון הראשון יצרה Wix שתי שותפויות שייסייעו בהעמקת חדירתה לשווקים בינלאומיים באמצעות מתן אפשרות למשתמשים בשווקים אלו לרכוש מנויי פרימיום באמצעי תשלום מקומיים:
o שותפות עם Yandex.Money, ספקית שירות התשלומים המקוון הגדול ביותר ברוסיה.
o שותפות עם MercadoPago, שירות התשלומים המוביל באמריקה הלטינית.
· שותפויות הפצה: עם סיום הרבעון הראשון, הכריזה החברה על שותפות הפצה ראשונה מסוגה עם רשם דומיינים (domain registrar) – וחתמה על הסכם עם REG.RU. חברת REG.RU הנה רשם הדומיינים הגדול ביותר ברוסיה והיא תקדם מעתה את פלטפורמת Wix למשתמשים אשר ירכשו דומיינים באמצעותה. משתמשים אלו יוכלו לחבר את הדומיין שרכשו לאתרי Wix באופן אוטומטי, ללא כל צורך בקונפיגורציה מיוחדת.
Wix App Market: החברה ממשיכה להרחיב את ה– Wix App Market תוך בחירה קפדנית של האפליקציות במטרה להבטיח למשתמשים שירות מיטבי. לקוחות Wix, שזיהו את הערך הגלום בשילוב אפליקציות באתרי האינטרנט שלהם, התקינו עד כה למעלה מ-10 מיליון אפליקציות מתוך ה-App Market. לאחר סגירת הרבעון הראשון, השיקה Wix את האפליקציה ה-200 במספר.
תחזיות לתוצאות הכספיות
החברה מספקת את תחזיותיה לתוצאות הכספיות לרבעון השני של 2014 ומעלה את תחזיותיה לשנת 2014 כולה, כמפורט להלן:
• לרבעון השני של 2014:
o הגבייה (collections) צפוייה להיות בטווח שבין 38 ל- 39 מיליון דולר. ערכים אלה משקפים צמיחה שנתית בטווח שבין 71% ל- 75%.
o ההכנסות צפויות להיות בטווח שבין 31 ל- 32 מיליון דולר. ערכים אלה משקפים צמיחה שנתית בטווח שנע בין 67% ל- 72%.
o מדד ה- EBITDA Adjusted צפוי להיות בטווח שבין (11) ל- (12) מיליון דולר.
• לשנת 2014 כולה:
o צפי הגבייה (collections) המעודכן הינו בטווח שבין 155 ל- 160 מיליון דולר. ערכים אלה משקפים צמיחה שנתית בטווח שבין 57% ל- 62%.
o צפי ההכנסות המעודכן הינו בטווח שבין 130 ל- 133 מיליון דולר. ערכים אלה משקפים צמיחה שנתית בטווח שנע בין 62% ל- 65%.
o מדד ה- EBITDA Adjusted צפוי להיות בטווח שבין (38) ל- (42) מיליון דולר.
מידע על שיחת ועידה ושידור אינטרנט
היום, יום שלישי, 13 במאי 2014, בשעה 15:30 (8:30 a.m. EST) תציג החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון בשיחת ועידה המלווה בשידור חי באינטרנט. על-מנת להשתתף בשיחה, על האנליסטים והמשקיעים לחייג למספר 420-0618 (855) (למחייגים מארה"ב/קנדה) או 365-2934 (484) (בינלאומי; קידומת ארה"ב), לפחות עשר דקות לפני מועד תחילת הדיווח .
שידור חוזר של הדיווח יהיה זמין החל מה- 20 במאי 2014 על ידי חיוג למספר 859-2056 (855) (למחייגים מארה"ב/קנדה) או (404) 537-3406 (בינלאומי; קידומת ארה"ב) ומתן קוד הזיהוי: 26366396.
החברה גם תציע שידור אינטרנטי חי של שיחת הועידה, אשר יהיה נגיש גם לאחר מכן באתר האינטרנט של החברה ב- https://investors.wix.com/.