חברת Millward Brown לחקר שווקים פרסמה היום את הרשימה החדשה ובה דירוג המותגים החזקים בעולם. סקר BRANDZ™, הבודק את 100 המותגים החזקים בעולם, שפותח על ידי Millward Brown Optimor, הזרוע המתמחה בפיננסים וב-ROI של החברה, השתמש בנתונים המספקים מדדי שווי לגבי יותר מ-30,000 מותגים.
דירוג המותגים החדש ייחודי משום שהוא הראשון המשלב מחקר צרכני עם נתונים פיננסיים ציבוריים כדי למדוד את התרומה של מותגים לתוצאות הכלכליות הסופיות. בנוסף, זהו הדירוג היחיד המכמת את תחושות הצרכן לגבי התנופה של מותג ולגבי סיכוייו בעתיד, והראשון שמתמקד במותגים 'מכוונים לשוק', בניגוד למותגי חברות.
עשרת הגדולים של BRANDZ™ (ערך במיליוני דולרים):
1. מיקרוסופט – 62,039
2. GE – 55,834
3. קוקה-קולה – 41,406
4. China Mobile – 39,168
5. מרלבורו – 38,510
6. וול-מארט – 37,567
7. Google – 37,445
8. IBM – 36,084
9. Citibank – 31,028
10. טויוטה – 30,201
מקור: Millward Brown Optimor (לרבות נתונים מסקר BRANDZ™, Euromonitor International ו-Bloomberg)
הדירוג מראה כי המותג של מיקרוסופט הוא בעל הערך הגבוה ביותר בעולם (62,039$ מיליון) ולאחריו המותגים של GE (55,834$ מיליון), קוקה-קולה (41,406$ מיליון) ו-China Mobile
(39,168$ מיליון).
ב-Millward Brown Optimor מצאו עוד כי:
· אירופה מובילה בעולם במותגי מותרות: Louis Vuitton (24), מרצדס (28), פורשה (44), שאנל (75) ו-Cartier (82). הסקר מלמד כי הביקוש למוצרי מותרות גדל במהירות בשל הגידול בעושר העולמי והגידול במספרם של צרכנים 'סופר-אמידים' במדינות המתפתחות.
· המותגים הסיניים צוברים עוצמה עולמית: עלייתם של מותגים סיניים כגון China Mobile
(4) בדירוג – וכן מותגים המתפתחים במהירות, כמו Lenovo – משקפים הן את גודלו של השוק הסיני והן את קצב הגידול שלו, כמו גם את יכולתן של החברות הללו לנהל מנגנונים עולמיים.
· מותגים לצרכן הופכים לגורם בעל חשיבות גוברת בהכוונת התנהגות הקנייה של הצרכן: משווקים רבים מדווחים על תרומה משמעותית של המותג, שבמקרים מסוימים גדולה מתרומתם של המוצרים שאותם משווקים מוכרים. דבר זה מוכיח כי חוויית הקניות קשורה קשר הדוק במותגים. לדוגמה, הדירוג של וול-מארט היה (6), Tesco (30), eBay (38) ו-Amazon (78). מצב זה מציב את המשווקים בעמדת עוצמה, והם יכולים להפעיל לחץ על ספקים של מוצרים ממותגים.
· כלכלה חדשה, מודלים עסקיים חדשים וכסף חדש: מודלים עסקיים חדשים איפשרו למותגים חדשים כמו Starbucks (48) וזארה (87) לבסס את מעמדם לא רק בשוק אלא בתודעתו של הצרכן – וליצור מסד איתן שיסייע להם לכבוש לעצמם מקום מוביל בקרב מותגים 'ותיקים'. עם ההטמעה הגוברת של סגנון החיים הדיגיטלי, מותגים המאפשרים ללקוח לנהל סגנון חיים כזה, כמו Google (7) ו-eBay גדלים במהירות. האתגר כאן הוא חדשנות מתמדת.