חברת האוטוטק הישראלית שמגייסת עובדים לצוות פיתוח בינה מלכותית יוצרת

החברה הישראלית משלבת יכולות Generative AI מתקדמות בבדיקת בטיחות ממוחשבת של רכבים אוטונומיים ומערכות ADAS

חברת פורטליקס (Foretellix), ספקית מובילה של פתרונות לאימות ובדיקות ממוחשבות של מערכות נהיגה אוטונומיות ומערכות סיוע לנהג (ADAS), מגייסת עובדים להרחבת פעילות הפיתוח של בינה מלאכותית גנרטיבית (Generative  AI).

פלטפורמת Foretify של פורטליקס כוללת שפת תכנות ייחודית שפיתחה החברה לתיאור מיליוני תרחישי הנהיגה האפשריים ברכבים אוטונומיים, אשר הפכה לסטנדרט בינלאומי בתעשייה. הפלטפורמה של החברה משמשת מהנדסים של יצרניות הרכב ואת ספקיהן המרכזיים, לאורך תהליך הפיתוח של רכב אוטונומי ומערכות סיוע לנהג.

אוהד שוורצברג, סמנכ"ל מוצרי AI בפורטליקס אמר: "שילוב כלי Generative AI בפלטפורמה שלנו מסייע ללקוחותינו להפיק תועלות רבות יותר מהמערכת ולקצר לוחות זמנים ביציאה לשוק: לדוגמה, בינה מלאכותית גנרטיבית מאפשרת לכתוב תרחישי נהיגה אוטונומית בשפה חופשית, ולכסות גם תרחישי קיצון באופן מהיר ויעיל. בנוסף,  כלי בינה מלאכותית גנרטיבית מבוססי LLM (מודל שפה גדול) יכולים להסיק מסקנות מסימולציות תרחישים, ולספק למשתמש תובנות והצעות לאיתגור יכולות הרכב האוטונומי ומציאת פתרונות לבעיות שנחשפות בתהליך הפיתוח."

החברה מגייסת עובדים ישראלים המתמחים ב- ML AI, LLM, MLOps ועוד. החברה מעסיקה כיום 150 עובדים, מחציתם בישראל והשאר בארצות הברית, באירופה והמזרח הרחוק.

"בטיחות הייתה ונשארה החסם הגדול ביותר להטמעה נרחבת של מערכות נהיגה אוטונומיות. "שילוב יכולות Generative AI במוצרינו מסייעת להפחתת עלויות הפיתוח וקיצור משך ההטמעה של טכנולוגיות אלו. אנו מחפשים מועמדים מתאימים שרוצים להטביע את חותמם בתחום הזה, ובכך לתרום לבטיחות ולעזור להציל חיים", מוסיף אוהד שוורצברג.

פורטליקס חווה בשנה האחרונה ביקוש הולך וגובר למוצריה, בשל צורך גדל בבדיקות וירטואליות ממוחשבות של רכבים אוטונומיים. החברה גייסה לאחרונה 43 מיליון דולר בסבב גיוס C, בהובלת קרן 83North, ובהשתתפות משקיעים בולטים כמו טויוטה, אנבידיה, קבוצת וולוו, Moretech  ועוד. פורטליקס, שהוקמה ב-2018 על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, גייסה עד כה 93 מיליון דולר.

Foretify™ – פלטפורמת האימות ובדיקות הבטיחות של פורטליקס, משמשת לקוחות בתחום הרכב, המשאיות, והמכרות, ביניהם: קבוצת וולוו, Torc Robotics – חברה בת של Daimler Truck, ורבים אחרים, כדי להאיץ את הפיתוח וההטמעה של מערכות הנהיגה האוטומטיות שלהם. השותפויות של פורטליקס עם חברות סימולציה מרכזיות, בהן IPG, NVIDIA, dSPACE, VIRES, AI Motive, ו-Cognata, מספקות ללקוחותיה פתרונות משלימים אינטגרטיביים.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח