חברת התעופה SOUTHWEST השתמשה בטוויטר לניהול משבר 'החור במטוס'

לפני כשבוע התגלה חור בגודל של כדורסל במטוס של חברת Southwest שהיה בטיסה שגרתית ונאלץ עקב כך לבצע נחיתת חירום. כפי שמתברר, הטוויטר איפשר לחברה לנהל היטב את הסיפור הלוהט בקרב הציבור האמריקני ולמנוע הידרדרות תדמיתית שלה, כך מפרסם המגזין המקוון "טרנדס" בעריכת שמחה סיגן.

זמן קצר לאחר נחיתת המטוס, החל מבול של 'ציוצים' של אלה ששמעו את החדשות על נחיתת החירום והחלו להפיץ תערובת של עובדות ושמועות. הממונה על הודעות טוויטר בחברת התעופה החלה מיידית בסדרה של עדכונים, שכללו לינקים להודעות לעיתונות של
Southwest. מרבית העדכונים התייחסו להחלטה של חברת התעופה לבדוק את כל המטוסים שברשותה במהלך הלילה, כמו גם על פיצוי נאות שיינתן לכל הנוסעים באותה טיסה. האחראית על הודעות טוויטר בחברה אמרה כי ברגע שהתברר כי הודעות טוויטר מגיעות מרבדים שונים של הציבור, נכנסה המערכת שלה לפעולה וקבעה למעשה את הטון שהיווה בפועל סוג של ניהול משברים, לפני שהפכו למשבר. ל Southwest יש 290,000 עוקבים, אך גם לחברות תעופה אחרות יש מספר רב של עוקבים, כמו 885,000 לג'ט בלו. רוב חברות התעופה רואות עתה בטוויטר פלטפורמה יעילה בשירות הלקוחות שלהן, וכמובן גם במרקם יחסי הציבור.


לדברי שמחה סיגן, עורך טרנדס: "הטוויטר שהחל כסוג חדש של רשת חברתית הופך לכלי תאגידי חיוני, לקשר ענייני עם הציבור. סביר להניח כי הטוויטר, והתואמים שלו, יתפתח במהירות, מאחר שהוא נותן מענה לביקושים רבים ומגוונים של צרכנים. מן הראוי שגורמים ציבוריים בישראל, ילמדו את הנושא וימצאו את הדרך לעדכן את הציבור בתחומים כמו בריאות, ביטחון, ודיווחי תנועה. כך לדוגמא, יכול מי שגר בהוד השרון, וצריך להגיע לתל אביב, לעקוב אחר ציוצי תנועה בנתיב הנסיעה הקבוע שלו".

אולי יעניין אותך

 סתיו מנכל בלנדר ישראל צילום סיון פרג'
 משרדי
 פרטנר
 רייבנבך צילום דקלה הוסטיק (9)
allmarketing262
allmarketing284

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח