לפני חודש הרציתי במט"י נתניה במסגרת "שולחן עגול" ליזמים, בנושא יחסי ציבור כמובן. כשהגעתי לנושא "יחסי ציבור בגלגל השנה", ציינתי שישנם שני חגי אהבה בישראל: האחד בט"ו באב (החג הרשמי במדינת היהודים) והשני בולנטיין דיי (של הגויים…). הייתי בטוחה שכולם ידעו על מה אני מדברת… אלא שאחת המשתתפות, אישה דתית, הרימה את ידה בהססנות ושאלה אותי: "מה זה ולנטיין דיי"?…
הופתעתי מאוד משאלתה וכשהתאוששתי מתדהמתי, נחתה עלי ברוב עוצמה התובנה שהולנטיין דיי בישראל הוא "יצירה תקשורתית" ותו לא. אין לנו באמת חג כזה ואני גם לא בטוחה שרוב האנשים חוגגים אותו. אז מה זה בעצם ה"ולנטיין דיי" בישראל? לא יותר מהזדמנות פז למלא את העיתונים בלבבות אדומים וסיפורי אהבה מרגשים (שזו סיבה נחמדה בפני עצמה ובטח עדיפה על סיקור מצבנו הפוליטי בעולם…).
וכשראו החברות והעסקים השונים כי טוב, החלו לחשוב איך גם הם יכולים לתפוס טרמפ על עגלת האהבה ולהפוך את הולנטיין דיי למנוף שיווקיי ולהזדמנות להופיע בתקשורת.
אז מה יש לנו ביום הזה?
הפקות וכתבות צבעוניות (בשליטה מוחלטת של לבבות אדומים ביחד או לחוד…) על מתנות, גדג'טים, תכשיטים, שוקולדים, סידורי פרחים, לבנים סקסיים (!), ארוחות רומנטיות, מקומות רומטיים לטיול בארץ ובעולם, תותים (!), יין, עיצוב רומנטי לחדר השינה, טיפים ליצירת אווירה רומנטית בחדר האמבט (ואם יש ג'קוזי – עדיף) ובחיים בכלל וכמובן – סיפורים חביבים על התחלות רומנטיות והיכרויות מקוריות (בתחנת המשטרה, בדרך להגשת דוח, בזמן התנדבות במוסד כלשהו, בתור בבנק… ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה…).
והיצירתיים יותר מייצרים מוצרים במיוחד ליום הזה, העונים בדיוק על הקריטריונים שיכניסו אותם לתקשורת: מיטה זוגית – בצורת לב כמובן, כיסא זוגי, מארזי מתנה לספא משותף, חולצות עם כיתוב רומנטי ועוד..
אז אם אתם בעלי עסק ולא השתלבתם השנה בכתבות לקראת ה"ולנטיין דיי", יש לכם זמן עד ט"ו באב לחשוב על רעיון מקורי משלכם ולזכות בחשיפה תקשורתית. ותתפלאו – זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים!
המאמר נכתב על ידי אורית בלום – בעלת "אורית בלום תקשורת"