חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו


לא משנה אם אתם ארגון עסקי, חברה המספקת שירותי ייעוץ או יצרנית של מוצר כזה או אחר – היכולת לקדם את העסק שלכם יכולה להיות בעייתית אם בתוכנית השיווקית שלכם לא נכלל סרטון וידאו. הווידאו כבר מזמן סומן כאחד הכלים האפקטיביים ביותר כדי להשיג תוצאות טובות יותר וכל מנהל שיווק יודע שבמכלול הפעולות חייב להיות סעיף של סרטונים שיווקיים. הסיבה לכך היא פשוטה: היכולת של וידאו בהעברת מידע יכולה לשמש להשגת מגוון יעדים שיווקיים כגון קידום המותג, יצירת נאמנות לקוחות, הנעה לפעולה, יצירת טראפיק לאתר ועוד לא אמרנו מילה על פעילות במדיה החברתית.



כדי ליצור ערך באמצעות הווידאו והלקוחות יהיו מחויבים… חשוב להכיר היטב את הצרכים והמאפיינים שלהם ובהתאם להחליט איזה סוג ווידאו לצלם. האם הווידאו יהיה בסגנון how-to, מכירתי על מוצרים, היכרות עם החברה או סיפורי לקוח ו –testimonials. הסרטים שיוצרים תוכן מושך הוא דווקא אותם אלה שהפקתם בעצמכם אפילו באמצעים פשוטים יחסית כמו הסמארטפון שלכם או מצלמת המחשב. סרטונים אלה נתפסים אמינים יותר ומעביר מסר של אותנטיות, פשוט היו עצמכם.



כיצד להגדיר את היעדים השיווקיים שברצוני להשיג באמצעות הווידאו?


יש להגדיר מהם היעדים השיווקיים בהתאם למוצר שיש לך להציע ואיזה סוג של תגובה ברצונך לקבל. היכולת להגדיר מטרות מדויקות היא אבן דרך משמעותית לקבוע מהם הצעדים שיש לנקוט. זוהי דוגמא של רשימת יעדים פוטנציאליים כאשר משתפים וידאו ברשתות החברתיות:



יצירת מודעות למותג


בניית היכרות עם המוצר שלך בדרך שתיצור לקוחות נאמנים


הדרכת לקוחות קיימים פוטנציאליים על המוצר או השירות שלך


יצירת לידים עסקיים


בניית תהליך מכירתי



איזה כלי וידאו עומדים לרשותי להשגת היעדים השיווקיים?


אמנם רשתות המדיה החברתיות הגדולות ובראשם פייסבוק וטוויטר מספקות כלי אחסון וניהול וידאו, עדיין זה לא מספיק להשגת יעדים שיווקים מורכבים. פלטפורמות ניהול ייעודיות לוידאו, דוגמת סינקופה (Cincopa) מספקות מגוון רחב של כלים כמו גם אפשרויות הצגת סרטוני הווידאו תוך חווית משתמש גבוהה יותר והגדלת הסיכוי שהלקוח אכן יצפה בסרטון. אין צורך לשם כך להיות מתכנת או מעצב גרפי אלא הכלים הם חלק מהפיצ'רים שפלטפורמות אלה מציעות כיום, למשל:



הנעה לפעולה באמצעות הוספת קישור בווידאו למעבר לאתר או לעמוד נחיתה.


כתוביות (annotation) ווידאו המאפשרים הוספת מידע לצופים אודות המוצרים


אפשרות לשילוב שדות ליצירת קשר באמצעות מייל


פרסום מודעות pre-roll ו – Post-roll כדי להציג את העסק בדרך המועדפת עליך


הטמעת הצללה (watermark) או לוגו להגדלת מודעות למותג



איך להגדיל את האפקטיביות באמצעות הרשתות החברתיות?


אנשים משתמשים ברשתות חברתיות לצרכים שונים ולכן כדי לבחור בטקטיקה המתאימה בהתאם לקהל היעד שלך.



לדוגמא, דף הפייסבוק יכול לשמש כדי לספר את הסיפור של החברה שלך. הסיכוי שהמשתמש יילחץ על הפוסט כאשר הוא כולל סרטון הוא גדול משמעותית מפוסט הכולל תוכן בלבד. חשוב כאמור לשלב כלים אשר יעודדו אותו להגיע בסופו של דבר לאתר החברה או לדף מכירה כדי לעודד אותו לרכוש את המוצר או לפחות למלא פרטים אישיים ליצירת קשר. כמו כן, כיום קיימים כלים המאפשרים להקים גלריות סרטונים בעמוד הפייסבוק העסקי בצורה שתייצר עניין רב יותר לצפות.



איך אוכל למדוד את האפקטיביות של הווידאו?


מדידת התוצאות השיווקיות היא אחד הכלים החשובים ביותר כאשר יוצאים לקמפיין וידאו. כדי להבין מה מידת היעילות ומה היה נכון ומה צריך לתקן, חשוב להשתמש באנליטיקס נכון. אי אפשר לפעול לפי תחושות בטן או קבלת משוב מלקוח אחד. חשוב לקבל נתונים כמותיים למשל האם הצופה ביצע את הפעולה המבוקשת, איזה סוג תכנים קיבל מספר צפיות רב יותר ובאיזה חלקים של הסרטון אחוז הנטישה היה גבוה יותר ובנקודות אלה "להלביש" קריאה לפעולה ואיזה קמפיינים יצרו את החשיפה הגבוהה ביותר וטראפיק לצפייה בסרטון. נתונים אלו יכולים לסייע בהפקת הסרטונים הבאים וכן לדעת איזה כלים יש ליישם כדי להגדיל את התפוקות הרצויות.



הכותב משמש כמנכ"ל חברת סינקופה (Cincopa) המציעה פלטפורמה לניהול Video Marketing ויצירת סרטונים חכמים לארגונים

אולי יעניין אותך

פתיחת סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1
gil4

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''