יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום, הביע את התנגדותו הנמרצת ויצא במסר חריף כנגד שיטת מדידת הפעילות באינטרנט המבוצעת על ידי יפעת בקרת פרסום, אשר הציגה אתמול לראשונה את נתוני הפרסום באינטרנט למחצית הראשונה של 2007, .
"אני חושב שהכלים שיפעת בקרת פרסום משתמשת בהם לדירוג הפעילות באינטרנט אינם בשלים ואינם מספיק מדויקים בכדי למדוד תעשייה כה קטנה וצפופה. לתפיסתי, כאשר רמת הדיוק היא בין 50 ל-60 אחוזים (כשמודדים רק 70-80 אחוז מהפעילות הפרסומית ב-70-80 אחוזים מהאתרים יוצא שהמדידה מכסה רק כ-50-60 אחוזים מהפעילות) הרי שהמדידה אינה אמיתית".
עוד הוסיף גלר כי "בתעשייה שהיא עדיין קטנה עם פערי מחזורים של כ-1 מיליון דולר בין מס' 2 למספר 10 צריך לעשות עבודה מאד כירורגית ומדויקת או לא לעשות בכלל. ואני ממליץ לא לעשות בכלל עד אשר יהיו הכלים שיאפשרו זאת. אני חושב שמדידה מסוג זה, כפי שנעשתה על ידי יפעת בקרת פרסום אין לה כל משמעות, למעט לייצר נתונים בכדי לעקוב אחרי התפתחות הענף ולא יותר. אם אכן הפערים בין המקום הראשון לשני בדירוג שפורסם כה גדולים, אז אני כיו"ר איגוד חברות הפרסום יכול רק לברך את החברים שלנו במקאן על המהלך הגדול והיפה שעשו. וזאת מבלי להמעיט מהערכה הרבה למשרדי האינטראקטיב האחרים אשר 12 מהם הינם חברים באיגוד".
"לפיכך", אמר גלר, "אני מציע לעשות מדידה אחראית ומדויקת בכלים מאד מדויקים כי אנו עוסקים "בניתוח מוח" ולא עושים ניתוח מוח בגרזן ולכן יש להתאפק עם המדידה. יש לתת לתעשייה להתפתח, למספרים לגדול ולשיטה להתייעל – ואז הסטיות יקטנו ותוצאות המדידה שיתקבלו תהיינה סבילות ומייצגות יותר".
עוד הוסיף גלר כי "אני סבור שעודף המדדים העוטפים את תעשיית הפרסום בארץ בכלל, חלקם לא מקובלים בשום מקום בעולם. בשום מקום בעולם לא מודדים כל שבוע את התעשייה. מגזיני הפרסום הגדולים בעולם מפרסמים מדידות בין פעם לפעמיים בשנה ולא יותר מזה, המבוססים על נתונים בדומה ליפעת ואין בזה שום דבר למעט רכילות ברנז'אית שלא תורמת – לא להתפתחות הענף ולא למקצועיותו. היא רק עסוקה בללבות את היצרים בין המשרדים ואנו כאיגוד חברות הפרסום מעונינים בקידום מקצועיות הענף ולא בגידול האגו".