יפעת מפרסמת את נתוני הפרסום במגזר הערבי לתאריכים ינואר – אוקטובר 2005 – המפרסם המוביל: סלקום

"יפעת בקרת פרסום" מוציאה את דירוג הפרסום במגזר הערבי לתאריכים ינואר – אוקטובר 2005. "יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במגזר הערבי במחירים ריאליים לסיכום עשרת החודשים של שנת 2005.



סלקום היא המפרסמת המובילה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כחצי מליון דולר תוך דגש מיוחד על פרסום I MODE וסלקום ווליום באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון. פלאפון ממוקמת במקום החמישי עם הוצאה לפרסום של כ- 310 אלף דולר באמצעות פובליסיס סקטורס ואילו פרטנר כלל לא נמצאת בעשיריית המפרסמים הפותחת במגזר הערבי. גם הטוטו והווינר פופולריים במגזר והראיה לכך היא מיקומה הגבוה של המועצה להסדר ההימורים בספורט המפרסמת באופן בולט בשילוט החוצות של חברת יארא וברק וברשת ד' באמצעות פרסום אסווק.



תנובה מתמקמת במקום השלישי עם הוצאה לפרסום של כ- 380 אלף דולר בעיקר לקמפיין "תנובה תמיד בבית" ושוקו SHOCK בעוד ששטראוס עלית אינה מופיעה בעשירייה המובילה. מפרסם דומיננטי נוסף במגזר הערבי הוא המשרד לתחבורה המרבה בחסויות ברשת ד' באמצעות לפם.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: מפרסמי עשירייה ראשונה קלאסיים במגזר הכללי כדוגמאת פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור כמעט שאינם מורגשים בפרסום במגזר הערבי.




פובליסיס סקטורס במקום הראשון ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום במגזר הערבי עם לקוחות מובילים כדוגמת תנובה, החברה המרכזית למשקאות המובילה בפרסום באינטרנט באתר יאהלא הפופולרי במגזר, פלאפון, בזק ועוד. במקום השני ממוקם מקאן אריקסון עם פרסום לסלקום, מקדונלדס, קו אופ הריבוע הכחול ועוד. במקום השלישי ממוקם פרסום אסוואק עם לקוח עיקרי ודומיננטי: המועצה להסדר ההימורים בספורט. המשרד עובד גם עם איטונג, קופ"ח מאוחדת ועוד.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המגזר הערבי, כמו מגזרים אחרים, מורכב ממשרדי פרסום עצמאים ומיחידות השייכות למשרדי פרסום כלליים. במקרה של המגזר הערבי ניתן לחלק גם את הפעילות הגיאוגרפית של המשרדים למרכז: פובלסיס, מקאן, אסוואק, לפם, אפאק, מגזרים וטריו ולנצרת: מזאווי, איוב, יארא ומשעור אנד V. ניתן לומר באופן כללי כי משרדי הפרסום הממוקמים במרכז עובדים יותר עם לקוחות ארציים לעומת משרדי הפרסום הממוקמים בנצרת מה שבא לידי ביטוי בהיקפים הכספיים של המשרדים.



סכומי הכסף המושקעים במגזר אינם משמעותיים עדיין וכפי הנראה מצב זה ימשך אלא אם כן יבוצע חינוך שוק או שתיווסף מדיה טלביזיונית פרסומית. המדיות הפרסומיות העיקריות במגזר הם העיתונים ובמיוחד עיתוני סוף השבוע, חברות החוצות יארא וברק, רדיו ותחום האינטרנט שמתחיל לקבל תנובה.



הערה – הדירוג אינו כולל פעילויות קד"מ, יח"צ, הפקות דפוס ואת רדיו אל שמס.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח