ירידה משמעותית בשימוש באפליקציות להשוואת מחירים בסמארטפון

פורסם לראשונה בבלוג trends-news.com (בתמונה: קמפיין של אתר ההשוואות Priceline)



חברת המחקרים Pew מדווחת כי רוב הצרכנים המחזיקים בסמארטפון מעדיפים אותו על פני מכשירי טבלט ומחשבים נייחים להזמנה ורכישה של שירותים כמו Uber, לינה בבית מלון, כמו גם רכב שכור. הסיבה לכך היא כמובן הנוחות הבאה לידי ביטוי לדוגמא בהודעה הניתנת לצפייה בזמן אמיתי כי החדר בבית המלון כבר מוכן, או כי בתוך X דקות תגיע אל הצרכן המכונית השכורה. אך למרבה הפלא מתברר מסקר שנתי שנערך כי אפליקציות ייעודיות להשוואת מחירים אינן זוכות לשימוש רב, בעוד שרק לפני מספר שנים היו אפליקציות אלה בראש רשימות הפופולאריות.



הסיבה לכך, היא הטרחה הכרוכה בסריקת ברקודים בחנויות וקניונים וירטואליים שעליהם מבוססות כמה מהאפליקציות המובילות. צרכנים דיווחו על תסכול הכרוך בעבודה סיזיפית זו, במיוחד באפליקציות שבהן יש צורך להקליד את מספרי הברקודים באופן ידני. חסם שימוש נוסף הוא מודעות המפריעות לבחון את המוצרים שאת מחיריהם רוצים לבדוק. חסם נוסף הוא מידע שגוי על היקף מלאי המוצרים המבוקשים, ולעתים לאחר תהליך הבדיקה והסריקה, מתברר כי המוצר המבוקש אינו נמצא במלאי. חסם נוסף, היעדר מחשבון מס (מס מדינה שהוא בפועל סוג של מע"מ), שכן יש שוני בגובה המס בין המדינות השונות בארה"ב.



חסם נוסף הוא ההתמודדות עם רשתות המפרסמות כי אצלן המחיר הנמוך ביותר, וכי יורידו אותו במידה שהצרכן יציג הוכחה למחיר נמוך יותר אצל מתחרה. אך כאן גם הבעיה, כי בחלק גדול של האפליקציות אין אופציה של הצגת ההוכחה באמצעות הסמארטפון. זאת גם הסיבה שהענק הקמעונאי וולמארט הממותג כרשת הדיסקאונט הטובה ביותר נהנה ממכירות טובות במיוחד . מחקר שנערך באפריל 2014 על ידי eMarketer מראה כי הזמן הממוצע שמבוגר משקיע בטלפון בפעילות שאינה כרוכה בדיבור (מסרונים, מייל, צילום וכד') גדל מ 24 דקות ליום בשנת 2010, לשעתיים ו 10 דקות. מתברר עוד כי אפליקציות להשוואת מחירים אינן היחידות שכשלו במשיכת משתמשים, שכן מחקר אחר שנערך מראה בשנה האחרונה הייתה ירידה משמעותית באלה שבעבר העדיפו שימוש באפליקציות על פני אתרים ייעודיים.



כאשר נשאלו צרכנים מה יעודד אותם להוריד אפליקציה לסמארטפון השיבו כי הם מעדיפים מהירות גבוהה משמעותית למציאת מוצר מסויים על פי הצעות מבצע למיניהן.



דבר העורך: "טוב, אם מישהו עוד לא קלט, מטרת פרסום מידע זה היא להציג ליזמים הזדמנות לפתח אפליקציות שיתנו מענה ויסירו את החסמים שבגללם נוטשים צרכנים את אפליקציות השוואת מחירים לסמארטפון".

אולי יעניין אותך

טלי פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח