כוחה של תמונה: 5 עקרונות לשימוש נכון בוויזואל לשיווק

במרחב העסקי בישראל, כמו גם בעולם, לתמונות יש משמעות עמוקה שמשפיעה על לקוחות וצרכנים. מספיק לעקוב אחר הרשתות החברתיות, ולראות את מספר העוקבים ההולך וגדל באפליקציות המבוססות על וויזואליה, כדוגמת אינסטגרם, וואטסאפ וסנאפצ'ט. השינויים האחרונים שהחלו על היישומונים מפרסום סטטוסים שנעלמים אחרי מספר שעות ועד פרסום עשרות תמונות במקביל, רק מוכיחים שהחברות מנסות לחדש ולהישאר מעודכנות בכל העת.


ויש לכך משמעות גם בהיבט הפרסומי-שיווקי-דיגיטאלי, בקרב עסקים וחברות קטנות וגדולות הפלטפורמות הללו מקבלות במה נכבדת במאמצי. החומר המוצג בהן, לרבות החומר הוויזואלי. על פי דיווחים בכל 5 שניות מועלות 300 תמונות לאינסטגרם, ובכל דקה 20 מיליון תמונות נצפות בכל רחבי הרשת. גם ברמה המסחרית- כבר הרבה זמן ידוע כי ככל שחברות ועסקים ייבחרו תמונות מייצגות וטובות יותר לצורך קידום המוצר, כך ייטב להיקלט המסר על ידי הצרכנים. על כן, חשוב מאד שגם בעלים ומשווקים של עסקים יבינו מה התמונה האפקטיבית ביותר לקידום העסק שלהם. מנכ"ל איסטרן פיק המתמחה בשיווק דיגיטאלי אלכסיי שלימוב גיבש 5 עקרונות חשובים שצריך להכיר.



מעקב לאן הולך השוק


כמשווקים ובעלי עסקים ראוי שתלמדו טרנדים ומגמות כלליות בעולם. על סמך היכרות עם המתחרים שלכם וניתוח ויזואלי של התוכן שלהם, תוכלו להבין לאיזה כיוונים השוק הולך. חשוב שתכירו גישות פרסומיות בעולם, חפשו חברות מקבילות לכם ובהתאם לכך תוכלו להבין איזה תמונות הכי 'טרנדיות' כיום. כמו כן, באמצעות ניתוח של תוכן ויזואלי ניתן לדעת איזה תמונות מקבלות תהודה רחבה יותר ברשתות החברתיות, מהן התמונות שהצרכנים נוטים לשתף יותר מאחרות. מידע זה יכוון אתכם לסוג התמונות שכדאי לכם להשתמש בהן.



אופטימיזציה לקהל


אחד הדברים החשובים שאתם צריכים להבין לצורך פרסום העסק באמצעות תמונות הוא שלא כל תוכן וויזואלי מתאים לכל אחד. אם תבינו מה העדפות של כל אחד מקהלי היעד שלכם כך תוכלו למקסם את השפעת התמונות. שימו לב לפרמטרים כמו מין, גיל, מיקום גיאוגרפי ובצעו פילוח העדפות נפרד לכל אחד מהקהלים. שימו לב להבדל בין אוכלוסיות עירוניות לכפריות, וישנם פרמטרים נוספים שכדאי לתת עליהם את הדעת. המשמעות היא שאתם כמשווקים צריכים להתאים את התמונה והמסר לצרכנים שלכם.



הבנה עמוקה


כיום, עומדים לרשות העוסקים בתחום כלים פשוטים שבאמצעותם ניתן להפיק תובנות מעניינות אודות תוכן ויזואלי. קומפוזיציה, קונספט וסטייל ויזואלי. שלושתם, כך ידוע, משפיעים בצורה כזו או אחרת על קליטתו של התוכן הוויזואלי על ידי הצרכנים. לכן, הקפידו להכיר את המרכיבים החשובים הללו ואת השפעתם על קהלי היעד שלכם ולהבין כיצד לשלב אותם בכדי להעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר.



הכול עניין של אסטרטגיה


האסטרטגיה השיווקית של החברה מתקבלת לא מעט על בסיס התוכן הוויזואלי שיש לחברה להציע. באופן אינטואיטיבי אנו מבינים שלמסעדה הרבה יותר קל לשווק את עצמה בעזרת תוכן וויזואלי מגוון המורכב ממנות, משקאות ונוף, מאשר לדוגמה, עסק של סוכן ביטוח שאותו כביכול הרבה יותר קשה לייצג באמצעות תוכן ויזואלי מעניין ומושך. ולמרות המגבלה הזאת, חשוב לזכור שגם לעסק שהוא כביכול פחות 'פוטוגני' יש אפשרויות וויזואליות רבות, וניתן לייצר תוכן ויזואלי שמתאים לקהל היעד שמכוונים אליו – פשוט צריך למצוא את התוכן הוויזואלי המתאים.



ניצול שלל הפלטפורמות


המסרים שלכם כבעלי עסקים צריכים לבוא בהלימה עם ערכי המותג. ככאלה, ראוי שהמסרים הוויזואליים, הלא הם התמונות, יפורסמו במגוון פלטפורמות תוך התאמה מרבית לכל פלטפורמה.


לסיכום, לסוג התמונה יש השפעה ישירה על הדרך בה הגולשים-צרכנים תופסים את החברה או המוצר שמולם. במידה והחלטתם להציג תמונה מסוימת, מומלץ לבחור בתמונה שמשדרת מסר חיובי ומאידך שומרת ערכי המותג שלכם. מומלץ להשתמש בקונספט עקבי לאורך כל הדרך. לצד זאת- יש להימנע מתמונות מטושטשות, מרוחות, לא מפוקסלות וכדומה. שכן אלא משדרים חוסר מקצועיות. זכרו, התמונות שתיבחרו הן למעשה חלק מ'כרטיס הביקור' שלכם ולכן חשוב ליישם בתבונה את העקרונות שהוצגו לעיל.


* הכותב הוא מנכ"ל Eastern Peak המתמחה בשיווק דיגיטאלי

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח