משחקים סלולריים בתלת מימד ומשחקי רשת מרובי שחקנים הם שיעשו את הכותרות בעיתונים, ואולם המשחקים ה"רגילים" הם אלה שיביאו לצמיחת שוק המשחקים הסלולריים בשלוש השנים הקרובות, כך קובעת חברת המחקר הבריטית ג'וניפר ריסרץ' (Juniper Research) במחקר שערכה אודות השוק העולמי של המשחקים הסלולריים.
עוד עולה מהמחקר כי הכנסות עולם המשחקים הסלולריים יצמחו מ-3 מיליארד דולר ב- 2006 ל- 10.5 מיליארד דולר ב-2009 וכן צמיחה מתמשכת של מספר המנויים הסלולריים בשווקים המתפתחים ועליה בהיקף השחקנים בדור השלישי.
על פי המחקר, שוק המשחקים הסלולרים בעולם צפוי להגיע להכנסה שנתית של 17.6 מיליארד דולר, כתוצאה של עליה במספר המנויים הסלולריים, עליה בהיקף החדירה של מכשירי הדור השלישי, ירידה במחירי המשחקים והבשלתו של דור חדש של משחקים ייעודיים לסלולר. משחקים אלה מנצלים את יכולות הפלטפורמה הסלולרית בניגוד להתבססות על חיקוי או על התאמה של משחקי הקונסולות או משחקי המחשב כנהוג עד כה.
עוד עולה מהמחקר כי בנוסף לקהל המסורתי של גברים בני 12-25, שוחרי משחקים אלקטרוניים וגאדג'טים, מצטרפים למעגל השחקנים הסלולרים שני פלחים חשובים השחקנים המבוגרים ונשים ונערות. הדור הראשון של הילדים ששיחקו במשחקים האלקטרוניים של שנות ה-70 וה- 80 מוצא עניין ורצון להמשיך לשחק במשחקים שיתאימו לאורח החיים התזזיתי שלו. שחקניות הפכו לכוח רב עוצמה בשוק אשר מפתח יותר ויותר משחקים בהתאם ל"ראש הנשי".
לדברי אביעד רבינוביץ' העורך הראשי של טיפקום, שוק המשחקים הסלולריים מגלגל בישראל כ- 30 מיליון ש"ח ₪ בשנה עם כ 2.5 מיליון הורדות של משחקים. למרות נתונים מרשימים לכאורה אלה, עדיין תופסים המשחקים הסלולרים נתח קטן יחסית של 5%-7% מעוגת התוכן הסלולרי בישראל בעוד נתחם של המשחקים בעולם מגיע עד לכדי 12%-15%. עוד מוסיף רבינוביץ' כי הקהל הרחב מחפש משחקים פשוטים, שיעבירו לו את הזמן בכיף. "מקומם של משחקים מורכבים כגון warcraft ודומיו הוא במחשב האישי ובקונסולות. הטלפון הסלולרי אידיאלי עבור משחקים כמו טטריס ועבור משחקי פלטפורמה כמו Splinter cell 4 החדש, שנראים מצוין על המסך הקטן ומספקים חווית משחק מעולה גם עם כוח העיבוד המוגבל של הסלולרי".
טיפקום מקבוצת פישמן מתמחה באספקת שירותי תוכן ותשתית סלולריים במגוון פלטפורמות (SMS, MMS, וידאו, WAP, i-mode ו- IVR). טיפקום הוקמה בשנת 2000 ומעסיקה 35 עובדים. עם לקוחות טיפקום נימנים: חברת החשמל, קבוצת ידיעות אחרונות, וואלה!, ICQ, yes, ONE, ערוץ 10, מפעל הפיס ועוד.