כותבים 2020: 3 טרנדים בתוכן שיווקי שיקחו אותנו לשנה הבא

משפכים שיווקיים הם חלק מההיסטוריה? יכול להיות שטכנולוגיה תשנה דרמטית את שיעורי ההמרה מהתוכן שנפרסם? כדי להיכנס ל-2020 ברגל ימין, סקרתי עבורכם הטרנדים החדשים בעולם התוכן השיווקי. אזהרת ספוילר: התוכן עדיין המלך



רגע לפני שנפרדים מ-2019 ומנפנפים לשלום בפעם האחרונה לטרנד התמונות מ- 2009/2019, הגיע הזמן להסתכל קדימה ולהכיר את הטרנדים החדשים שישלטו בדיגיטל בשנה הבאה.


אין לי מושג איזו מדינה תביא הכי הרבה מדליות זהב באולימפיאדה שמתקרבת, וגם לא מי יזכה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, אבל יש דבר אחד שאני בטוחה בו: התוכן ישלוט בעולם השיווק הדיגיטלי גם בשנה הבאה. אז הדקו את חגורות הבטיחות, אנחנו יוצאים למסע לעתיד התוכן.



טרנד 1: די לסטוצים – תעדוף בניית מערכות יחסים עם הלקוחות על פני לידים


כמה מהר אתם מעוניינים לפתח את מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם? מסתמן שהמגמה השולטת כיום בשוק היא החתירה למודעות – Awareness , על פני יצירת לידים מהירים ולא בהכרח איכותיים.



חברת אלטימטר פרסמה לאחרונהדוח מקיף שמציג נתונים מעניינים שהחברה אספה מחברות שונות. אמ;לק: מסתבר שיותר ויותר חברות מעדיפות ליצור מודעות למותג מאשר להפיק לידים:


· מודעות למותג (37%) הובאה כמטרה העליונה של שיווק דיגיטלי, המטרה השנייה אחריה, עם 26% מהתשובות היא אוסף לידים ומטרה אחרונה היא חוויית הלקוח, עם 20% מתשובות הנשאלים.


· 61 אחוזים מהמשווקים הציגו את המדדים העיקריים שלהם למדידת הצלחה בשיווק דיגיטלי: נאמנות הלקוח וערך חיי הלקוח (CLV).


· למעלה מ- 60% מהנשאלים אמרו כי חברותיהם מיפו את המסלול הדיגיטלי של לקוחותיהם, וניסחו כללים להתאמה אישית של תוכן, הכוללים נקודות "בדיקה" בכל מגע דיגיטלי עם הלקוח (Touchpoint).


· לדעתם של הנשאלים אתרי אינטרנט (56%) ומדיה חברתית (69%) הם הערוצים עם הביצועים הטובים ביותר לשיווק דיגיטלי.



אם בעבר הלידים היו חזות הכל, היום מותגים מבינים שבניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלהם.



טרנד 2 – כן לטאצ' האישי: יצירת תוכן מותאם אישית


קוקה קולה זכתה השנה לתשומת לב רבה בזכות הקמפיין שלה בארה"ב – "Share a coke", המהות שלו, חשיפה ותפוצה רחבות, עוברת דרך הצורך האנושי של לקוחותיה ברגש ובחיבור בין אנשים. קוקה קולה יצרה עבור לקוחותיה בקבוקים אישיים עם שמותיהם, וללקוח ניתנה אפשרות להתאים עבור עצמו או עבור חבר את הבקבוק האישי שלו. המוצר, במקרה זה, מוצג כאמצעי בלבד, בעוד מטרת העל של המותג היא רגשית ומוסרית. קוקה קולה הציגה את אחד העקרונות היעילים ביותר בשיווק – התאמה אישית של המוצר ללקוח.


אתם לא חייבים להיות תאגיד ענק עם תקציב של מיליונים, כדי לגעת אישית בכל לקוח פוטנציאלי ולהפוך אותו ללקוח בפועל.


אם להקביל את הכלי שעליו נבנה הקמפיין של קוקה קולה, אל העסק הקטן שלכם, הרי שכל שעליכם לעשות הוא לבנות לאתר האינטרנט שלכם כמה דפי נחיתה. כל אחד מהם, בנפרד, יהיה מותאם באופן מושלם לקהל היעד שלכם. למעשה, יישמתי את הטיפ הזה עבור לקוחות שלו והם הגיעו לאחוזי המרה גבוהים בהרבה מהקמפיינים שלהם.



אפשרות אחרת היא שימוש בוואטסאפ ביזנס, בו אתם יכולים להעביר את ההודעה הנשלחת ללקוח מרמת הפירסום הרחב אל רמת השיחה האישית. אפילו מענה אוטומטי "Unavailable", אם יהיה מנוסח בזהירות ובשיקול הדעת המתאים ("היי! תודה שפנית אליי. כרגע אין לי אפשרות להשיב להודעה שלך, האם יתאים לך שאחזור אלייך ביום חמישי הבא"?), יוכל לעורר בקרב המתעניינים תחושות חיוביות, להעניק תחושת ערך ובהמשך אולי להניב תחושת מחויבות.



זה לא מספיק להתאים את המסר, תבחרו גם את הפלטפורמה שמתאימה לקהל שלכם


הקהל הצעיר לא פחות בררני מהקהל המבוגר, וגם הוא מחפש את מי שיתן לו את הטאץ' האנושי והאישי. אך בדיוק כשם שמתאימים את אופן הפניה, צריך להתאים גם את הפלטפורמה. סנאפצ'אט, אינסטגרם ופייסבוק הם כבר פאסה, מבחינת הקהל המדובר. סרטונים קצרים (עד דקה) באפליקציית טיק-טוק יפתחו עבורכם שער לעולם חדש ונפלא, בו קהל יעד צעיר ומשפיע נחשף לעסק שלכם.




טרנד שלישי – שנת המעשים הטובים


בואו נשים בצד את הפלטפורמות, אסטרטגיות התוכן וטכניקות הכתיבה ונסתכל קצת יותר לעומק. מה עומד מאחורי העשייה שלנו? אם אתם דוגלים בערכים של נתינה, קיימות או יצירת שינוי חיובי בעולם, שווה לחשוב אם התוכן שלכם משקף את זה. אם התוכן שלכם ישקף את הערכים ואת הטוב שאתם מפיצים בעולם, הוא יכול למשוך אליכם יותר לקוחות. הפעם, מדוגמאות אמריקאיות נוצצות, לדוגמא חיפאית מהחיים שלי: בתור עצמאית שפוגשת לקוחות בבתי קפה, פיתחתי העדפה לרשת "קפה טוב" שמעסיקה בעלי מוגבלויות ומעניקה להם מסגרת שיקומית ואופציה נפלאה להתפרנס בה. אם לקוחות מעוניינים להיפגש בבית קפה ושואלים לאן אני מציעה ללכת, זו תהיה ההצעה הראשונה שלי בכל פעם מחדש, רובם שמחים לשמוע על הקונספט וקופצים על ההצעה. לפי ההצלחה של יותר ויותר חברות שמשקפות את החזון והערכים שלהן בתכנים ובעשייה העצמה, מסתבר שאני ממש לא מיוחדת ושעוד צרכנים ברחבי העולם מעדיפים להשקיע את הכסף במטרה שהם מאמינים בה.



בים התוכן של היום, זה ברור מתמיד – הלקוחות שלכם מחפשים רגש. מעבר לכך שמעשים טובים הם מטרה נעלה בפני עצמה, הם גם שמים אתכם על המפה כשרוצים להבדיל בין "מותג" לבין "מותג עם ערך מוסף", בין מוצר שמטבע הדברים יש לו מתחרים, לבין מוצר שעומד בראש הפירמידה, פשוט כי יש בו בונוס שמתחבר לערכים החברתיים שלנו, למצפן המוסרי שלנו ולדרך שבה היינו רוצים ללכת. ולא רק זה – אם הלקוח שלנו רוכש מוצר או שירות מבית עסק שמעסיק בעלי מוגבלויות/ שתורם לנזקקים/ שמקדם נוער בסיכון, זה עושה אותו לאדם יותר טוב, כי הוא תמך בעסק כזה על פני עסק שמוכר רק מוצר או שירות. אני מכירה את הציניים שטוענים שמדובר בתרומה קטנטנה ושטחית, אבל האם טיפות בים לא עדיפות על יובש מוחלט?



אז איזה תוכן אתם הולכים לכתוב השנה? אילו ערכים חשוב לכם לקדם? אני מאחלת לכולנו שנת 2020 מלאת משמעות, עשייה ו-ROI




מיכל אברמוביץ, תוכן שיווקי שואג: https://www.facebook.com/MichalRoaringContent




אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח