במאמר זה ניתן לכם מספר עצות איך לכתוב פרסומת נכונה בקמפיין שיווק אינטרנטי.
הצגת יתרונות המוצר מול תכונותיו
בין אם אנחנו בונים קמפיין בגוגל, יאהו או פייסבוק –עקרונות הקופירייטינג של הפרסומות זהה- שורת כותרת, מספר שורות טקסט ושורת כתובת הן הכלים שלך לגרום לגולש פוטנציאלי להפוך לרוכש רוכש ואני מדגיש רוכש בגלל שהמטרה שלנו היא לא להביא הרבה תנועה לאתר, אלא להביא תנועה איכותית לאתר.
קודם כותבים יתרונות, אחרי זה כותבים תכונות. היתרונות אמורים להשפיע על הרגש אך רגש לבד לא יגרום לאדם לקנות, הוא יגרום לו ללחוץ על הפרסומת אבל הוא לא יגיע לאתר מוכן לקנות, הוא יכנס לבדוק אם השירותמוצר מתאימים לו מבחינת התכונות שלו.
לדוגמא:
נעלי איציק
נעלי ההרים האולטימטיביים!
נעליים איכותיות למטייל הישראלי.
www.xyz.co.il
יש רצון מאוד חזק מצד המפרסם להעביר את התלהבותו מהמוצר לגולש, אך מטיילים מקצועיים יודעים מה הם מחפשים ויודעים גם ממה להימנע, לכן יש צורך להציג להם את התכונות שמבדילות אותך מהמתחרים ושלדעתך יענינו אותו ויגרמו לו לרצות לקנות.
נעלי הרים מקצועיים
תדאג לרגליים שלך, נעלי הרים מקצועיות
סוליות גומי מחורצות, אחריות לשנתיים.
www.xyz.co.il
הצגת התכונות מאוד חשובה, היא הבשר שעל העצמות – היתרונות. התכונות הן אלו יענינו את הלקוחות הפוטנציאליים.
טיפ נוסף: שימוש במספרים – אחוזים או כסף זו דרך מצוינת להציג תכונות של מוצר או שירות.
מלונות ים המלח
מבצעי קיץ חמים, חופשת החלומות שלך
החל מ 325 ₪ לאדם בחדר. הזמן עכשיו.
www.xyz.co.il
בסך הכול אנחנו צריכים להציג לאנשים משהו מעבר להתלהבות שלנו, הרי ברור שאנחנו חושבים שהמוצר שלנו הוא הכי טוב, אבל בשביל למכור, צריך להציג תכונות ופחות התלהבות.
אופטימיזציה של פרסומות
דרך הסתכלות נכונה על קמפיין פרסום צריכה להיות הוליסטית, החל מעיצוב האתר, נוחות השימוש ועד בחירת מילות מפתח לקמפיין.
אנחנו ננסה לבודד את החלק של אופטימיזצית המודעות עצמן.
אז מה זה אופטימיזציה? אופטימיזציה זה התהליך שמוביל לתוצאה האופטימאלית, הטובה ביותר של הביצועים. למשל מנהל קמפיין רוצה מעוניין ב CTR של 4%, או בעלות לפניה של פחות מ 10$. אופטימיזציה זה התהליך שיוביל אותו לתוצאות אלו.
תהליך האופטימיזציה הוא תהליך מדעי למדי, לוקחים 2 פרסומות באותה קבוצת מודעות ומראים אותם לכמות שווה של גולשים, לאחר מספר חשיפות בודקים איפה אחוז ההקלקות היה גבוה יותר.
לפני שנתחיל לבחון את תהליך האופטימיזציה לעומק, אציין מספר טיפים לכתיבת מודעה טובה:
- כדאי להכניס את ביטויי החיפוש בכותרת המודעה. הביטויים מופיעים בצורה מודגשת דבר שמושך את העין.
- תכונות המוצר/שירות יבואו בחלק השני של המודעה (מוסבר בהרחבה בפוסט הקודם)
- נסו לא להראות התלהבות יתרה, מודעות צריכות להיות אינפורמטיביות.
- נסו להשתמש בכל התווים העומדים לרשותכם, אל תשאירו מקום פרסום ריק.
תהליך האופטימיזציה
בזמן הקמת הקמפיין מומלך לרשום לפחות 3 וריאציות של פרסומות לכול קבוצת מודעות, ככה נוכל לבדוק לאיזו מהן ביצועים עדיפים.
בחרנו במילות החיפוש המתאימות ורשמנו מספר מודעות מדליקות, עכשיו מפעילים את הקמפיין.
ברגע שיגור הקמפיין אנחנו מתחילים לאסוף נתונים, נתונים שיעזרו לנו לבצע החלטות לגבי שינויים – המטרה בתהליך האופטימיזציה היא לכתוב את הפרסומת המתאימה ביותר למילות החיפוש שבחרנו.
סטטיסטית כדאי לחכות לפחות עד שמקבלים 30 הקלקות על המודעות, כל סט הקלקות כזה צריך לקחת את המודעה שהכי מצליחה ולהעביר אותה לקבוצה חדשה ולרשום וריאציות חדשות. את קבוצת המודעות הישנה יש למחוק. לאחר מספר ניסיונות נגיע למודעה האופטימאלית.
מספר אלמנטים שכדאי לבדוק בואריאציות:
- שינויים בשורת הכתובת למשל:
www.yoursite.com לעומת www.YourSite.com לעומת YourSite.com
- לרשום מספר כותרות
- ציון מספרים / אחוזים / מחירים כבר במודעה.
- סוגים שונים של ביטויים להנעה לפעולה.
- יצירת לחץ של זמן
תהליך האופטימיזציה הוא תהליך מיגע למדי ויכול לקחת מספר ימים ואף שבועות. לא כדאי לצאת מנקודת הנחה שהמודעה הראשונה שרשמתם היא זאת שבוודאות תביא לתוצאות למעשה, סביר להניח שזה יהיה ההיפך.
חשוב לא להתאכזב מתוצאות התחלתיות גרועות, מתחילים למלטה ובונים בהתמדה מודעות מצוינות.
חשוב לנסות הכול – כמה שיותר וריאציות.
בהצלחה.
* הכותב הינו מומחה לשיווק ופרסום במנועי חיפוש, Z-@