כיצד לכתוב כתבת תדמית?

תחום כתבות התדמית הפך בשנים האחרונות לאפיק פרסומי מקובל ויש לו יתרונות רבים ביחס לאפיקי פרסום אחרים . כתבת תדמית הינה כתבה שנכתבת על העסק או על שירות/מוצר שהעסק מבקש לקדם כאשר היא מדגישה את ההיתרונות, הייחוד ונותנת אינפורמציה במסווה של כתבה.


לעצב אחרת את המוצר


השוק האינטרנטי רוי כיום בכל כך הרבה סוגי פרסום עד כי פעמים רבות הבאנרים או המודעות באתר הופכים שקופים עבור אותם לקוחות פוטנציאלים הנכנסים אל האתר. כתבת תדמית מאפשרת להגיע אל אותם לקוחות בדרך אחרת ולשווק את המוצר דרך סיפורי הצלחה, סיפורים אישיים, אירועים חדשותיים וכדומה. היכולת שלכם להעניק ללקוח הפוטנציאלי ערך מוסף מעבר לחומר שיווקי נטו, הופכת אותכם לאטרקטביים יותר ומנטרלת את תחושת הכפייה והמיאוס שיוצרות מודעות סטנדרטיות.


כתבת תדמית מגבירה את תחושת המיהמנות עבור לקוח פוטנציאלי, הוא אינו מרגיש שדוחפים לו, משווקים לו, אלא מבקשים להנעים את זמנו, ליידע אותו במידע חדש.


קחו רגע וחישבו על עצמכם, כשאתם רואים באנר המפרסם מוצר מסוים, סביר שתלחצו עליו במידה ואכן הינכם זקוקים למוצר באופן מודע ,כלומר חשבתם לרכוש אותו ואתם נמצאים בשלב בדיקת האופציה הכדאית ביותר עבורכם. כל אותם גולשים שאינם נמצאים בשלב זה פשוט לא ילחצו על הבאנר .

כתבת תדמית מאפשרת לכם להגיע אל אותו נתח גולשים רחב יותר שאינו נמצא כרגע בשלב המודע של רכישת המוצר ולפתוח בפניו את האופציה להכיר את המוצר סביר להניח שאדם שאינו מתעניין כרגע ברכישת המוצר שלכם לא ילחץ על הבאנר אך כן יקרא כתבה אודות הצלחת המוצר או גילויים חדשים בתחום. מעבר להצגת המוצר, כתבת תדמית מאפשרת לכם להציג לגולש אינפורמציה אודותיכם ואודות החברה, מה שיוצר בשפה מקצועית מיתוג ומגדיל את נתח האנשים המכירים את שמכם. יכול להיות שאותו לקוח פוטנציאלי אינו זקוק כרגע לשירותיכם, אך לאחר שיוכל לקשר בינכם לבין אפיזודה מעניינת, שמכם יהדהד בראשו כאשר יתקל באדם שאכן זקוק לשירות אותו אתם מציעים.


היכולת של כתבת תדמית להציג אינפורמציה נרחבת ומגוונת מאפשרת לכם כמספקי שירות לחרוג מעבר לגבלת מילים סטדנטרית שהרי בבאנר פרסומי המקום מוגבל, ולכן גם המסר מוגבל.


איך זה עובד


ניקח לדוגמא חברה המשווקת פטנט לחיסכון במים. סביר להניח שעל הבאנר שלה ילחצו מי שמכיר את מוצרי החברה או חשב לרכוש משהו דומה. עבור כל אותם שאר הגולשים הפוקדים את האתר הבאנר שיוצב בצד יהיה שקוף והם לא יתנו עליו את הדעת. עכשיו אותם גולשים יכולים לקרוא כתבה הנושאת את הכותרת כך תחסכו במים ומציעה להם דרכים לחסוך תוך מסירת אינפורמציה מעניינת ועניינית (כמו העובדה שהפעלת מכונת כביסה לא מלאה מבזבזת כמויות מים אדירות ומגבירה את צריכת המים ולכן גם את תשלום המים) הלקוח הפוטנציאלי קרא,נהנה, הכיר את המוצר שלכם והתחיל לחשוב שגם הוא היה רוצה לחסוך במים והפטנט הזה שמאפשר לו לשלוט על צריכת המים בביתו בהחלט יכול יכול להתאים לו או לאחותו שלילדיה אין כל ערך למים- התוצאה – הגדלת את מעגל האנשים המכירים את המוצר ואת החברה ולמעשה הגדלת מעגל הלקוחות הפוטנציאלים.


אפיק נוסף של כתבות תדמית הוא אפיק הסיפורים האישיים. מי מאיתנו לא אוהב לקרוא אודות סיפורי הצלחה, סיפורי מאבק או שינוי. בכל חברה יש סיפור כזה ורק באמצעות כתבת תדמית תוכלו לספר אותו ודרכו לשווק את המוצר. המעצבת שהחלה לייצר את תכשיטיה במרתף קטן, הפטנט העולמי ששיגע את אמריקה, המשפחה שחסכה סכומי כסף כשהשתמשה במוצר שלכם. לאנשים קל יותר להזדהות עם אנשים שהם בדיוק כמוהם (ראו את הטרנד האחרון לפרסם מוצרים בעזרת אנשים מהשורה ולא באמצעות דוגמנים) כאשר אנו קוראים על אדם אחר שבקלות יכול להיות אנחנו, קל לנו יותר להפנים את האינפורמציה המועברת באמצעות סיפור אישי מעניין.


דרך נוספת להגביר את המודעות למוצר שלכם זה באמצעות המלצות או מה שמכונה בשפה מקצועית באנר תוכן ככלל אנשים מאמינים לאנשים אחרים ולא לכם כמשווקי המוצר. כאשר אנשים אחרים שחוו חוויה חיובית המקושרת למוצר שלכם ממליצים עליכם, סביר להניח שאנשים רבים יותר יבקשו להתנסות בו.


מה אוכל לעשות עם כתבת תדמית


לאחר שברשותכם כתבה , יש מגוון רחב של שימושים בהם תוכלו להיעזר בה על מנת לקדם את עצמכם.
זיכרו: הכתבה היא שלכם, תהיו יצירתיים ואל תהססו לשווק אותה בכל דרך. הנה כמה דוגמאות לשימוש בכתבה מסוג זה.
– לפרסם את הכתבה באתר שלכם
– לשלוח לעיתונות המקומית/ארצית ולעניין אותם בסיפור (בייחוד שיש לכם סיפור אישי מעניין
– לשלוח לאתרים אחרים רלוונטיים לתחום
– ניתן להדפיס חלק ממנה על גב פלייר פרסומי אודותיכם
– ניתן לשלוח בדיוור ישיר אל לקוחות קיימים ולקוחות פוטניצאלים
– לפרסם בניוזלטר
– לרכוש שטח פרסום בעיתון ולפרסם את הכתבה במקום מודעה


למי זה מתאים.


כתבות תדמית מתאימות לכל עסק גדול, בינוני וקטן ומהוות אפיק פרסומי אפקטיבי ביותר, בעלות נמוכה יחסית, המותאמת לכל כיס. ריבוי האפשרויות מאפשר לך לבחור את סוג הכתבה המתאימה לך ולשיווק אותו אתה מבקש לקדם, על מנת להגיע לחתך רחב יותר של לקוחות פוטניצאלים…

*הכותבת הינה קופירייטרית ומנהלת תוכן בסטודיו דף בית

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח