כיצד למקסם את היקפי המכירות מאתר האינטרנט?

בינינו, האם אתר האינטרנט שלכם מייצר עבורכם גם רווח? האם האתר נכלל כסעיף בסך ההכנסות החודשיות של העסק שלכם? תתפלאו לשמוע, אבל הרבה מאוד אנשים חושבים שאתר האינטרנט שלהם נועד בראש ובראשונה ואולי בכלל רק להראות נוכחות ברשת. הרבה אנשים טועים וחושבים שאת פעולת המכירה הם עדיין צריכים לבצע בכלים מסורתיים שאותם הם מכירים. בפועל, הדברים נראים אחרת. אם רק תפעלו לפי כמה כללים בסיסיים ותשדרגו את אתר האינטרנט שלכם בהתאמה, תוכלו לגלות מהר מאוד שאתר האינטרנט עובד עבורכם ואפילו מכניס לכם כסף. איך עושים את זה? ריכזנו כאן מספר טיפים ועצות שיוכלו לעזור לכם להבין על מה אנחנו מדברים.



לפני הגעה לאתר:


הלקוח יכול להגיע לאתר ממספר מקורות:


o חשוב מאד לקדם במנועי החיפוש את כלל התכנים באתר כולו ולא רק את עמוד הבית.


o חשוב להתייחס לכלל העמודים באתר כחשובים, בעיקר הדפים שבהם ינחת הלקוח.


o פעולה זהה נדרשת גם במצב של פרסום במנועי חיפוש, המהווים מקור מידע משמעותי לעסקים קטנים ובינוניים.


o המלצה כללית לבעלי אתרים – פרסמו באינדקסים ייעודיים שפונים לקהל היעד המחפש בעלי מקצוע בתחום שלכם. בעלות נמוכה משמעותית וקבועה תוכלו לקבל תעבורה (טראפיק) קבועה של לקוחות פוטנציאלים שיגיעו לכרטיס או לאתר המורחב שלכם באינדקס.


o כיום, רבים מאמצעי הפרסום לעסקים קטנים ובינוניים מאפשרים תקופת התנסות או פרסום לפי תוצאה. בנוסף, ניתן לשנות את תקצוב הקמפיין בהתאם לצורך ולתוצאות.



כשהלקוח כבר נמצא באתר:



  • מקום קבלת ההחלטה הוא קריטי. גם אם לעיתים הפעולה עצמה לא נעשית באתר, חשוב להתייחס לאתר הבית כאל מקום קבלת ההחלטות של הלקוח.
  • התכנים של דף הבית חשובים מאד ובמידה והלקוח הגיע לדף זה הוא צריך להבין במבט אחד במדויק במה האתר עוסק ומהם היתרונות בעבודה איתך.
  • שנה את ההתייחסות לאתר שלך ככרטיס ביקור בלבד. התייחס אליו כאל כלי שיווק/מכירות מהמעלה הראשונה, והשאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך, כמה לידים קיבלת מהאתר בשנה האחרונה, ואם התשובה היא כלום או מעט, אזי האתר לא ממצה את ייעודו והפוטנציאל הטמון בו ואתה חייב לבצע בו שינויים.
  • הקפד על תוכן ברור, תמציתי וממוקד מטרה – שווה להשקיע בכתיבה מקצועית שתבטיח את העברת המסר הנכון, דבר שיחסוך איבוד לקוחות שלא יבינו מה אתה מציע.
  • טפל בפסקאות הראשונות של כל דף ודף באתר – נסה לתמצת את המסר בפסקה הראשונה, שכן זהו הסיכוי היחיד שלך להישארותו של הלקוח באתר שלך.
  • הצג באתר באופן בולט את הערך המוסף שלך.
  • ודא שהמנוע הטכנולוגי של אתר האינטרנט שלך מאפשר לך פניה נרחבת לקהלים רבים ככל האפשר. משום כך גרסאות מקבילות של האתר באנגלית, רוסית וערבית ירחיבו משמעותית את החשיפה שלך ויכולת סגירת העסקה עם קהלים שאינך פוגש באופן תדיר. ריבוי שפות היא אפשרות נגישה וקלה ליישום.
  • תפריט ברור – השתמש בתפריט טקסטואלי וברור. אם בחרת להשתמש בתתי תפריטים באתר, הקפד על סדר לוגי המותאם לחלקי האתר השונים.
  • אם אתה עובד עם אתר המבוסס על מערכת תפעול דינאמית ניתן לשנות את התפריט לפי נגישות הלקוחות לחלקים השונים. לדוגמא, במידה והעסק שלך כולל שלושה מוצרים, והחלטת לשלב כפתור תפריט "מוצרים" הכולל בתוכו שלושה קישורים שונים, דבר שבנתוני הסטטיסטיקה מראה שאינו אפקטיבי – שנה את התפריט והפנה את לקוחותייך ישירות לתכני המוצרים כולם.
  • הקפד וודא שהאתר שלך פועל באופן מלא וללא תקלות בכל אחד מהדפדפנים הקיימים (פיירפוקס, מוזילה, כרום, אקספלורר8 ואחרים). אין דבר נורא יותר מלקוח שכבר התעניין בשירות ובמוצר שלך אבל עזב את האתר מאוכזב כי לא הצליח לקרוא את התוכן או להתרשם מסרטון ההדרכה שלא נראה טוב על הדפדפן שבו הוא משתמש.
  • וודא שבמערכת שבה אתה משתמש ישנו מודול מנהל טפסים שמאפשר הקמה דינאמית של טפסים ושתילתם בדפי התוכן כך שתוכל להפיק ולעדכן טפסים שונים ומגוונים לאורך כל חיי האתר. לדוגמא: אם אתה שיפוצניק, הוסף בכל דף שמדבר על סל השירותים שאתה מספק את הטופס 'בוא קבל יעוץ מאיתנו' (הייעוץ ינסה כמובן גם להציע את השירותים). בכל תחום ניתן ליצר ערך ללקוח ללא תמורה ראשונית מבחינתו, באמצעות מידע שתעניק ויאפשר לך לחשוף את השירותים שלך.
  • השתדל להכניס בכל עמוד טופס רלוונטי ליצירת קשר או לביצוע הזמנה, שיראה גלוי וברור כדי להקל על הלקוח לפנות אלייך במינימום זמן והשקעה מצידו.
  • השתמש בכפתורי הנעה לפעולה לאורך כל האתר. למשל: 'צרו עימי קשר', 'הרשמה למועדון לקוחות' וכו'.
  • הצע ערך מוסף למי שיירשם למועדון לקוחות באתר. לדוגמה: הנחה של 5% על רכישה מיידית לאחר הצטרפות למועדון הלקוחות או מידע ייחודי שיקבל לאחר שנרשם.
  • הצע ללקוחות שגולשים לאתר שלך אפשרות להתעדכן תדיר בתכנים ובמידע רלוונטי באמצעות ממשקי RSS. מהלך זה גם יאפשר לך להשיג את מטרות קידום התוכן באתרים אחרים ובמנועי חיפוש.
  • בעסק שפועל בתחום המכירות כדאי לשלב ממשקים אוטומטיים למערכות אחסון וסריקת קטלוג המוצרים.
  • לבעלי עסקים שאינם מצויים מול המחשב בשעות הפעילות העסקית – שלבו באתר אפשרות ליצירת קשר מיידי איתכם. טופס צור הקשר יכול לעבוד באמצעות SMS לטלפון הנייד שלכם , כך תבטיחו קשר שוטף והדוק עם לקוחות מתעניינים ותוכלו לספק להם תשובה בזמן אמת, במקום לאבד אותם למתחרה שזמין מכם.
  • אם בארגון שבו אתם עובדים נוהגים יותר לעבוד עם מכשיר הפקס, שלבו מודול המאפשר לקבל עדכון על פניות דרך האתר ישירות למכשיר הפקסימיליה. גם מהלך זה יאפשר לכם לספק שירות זמין ויעיל יותר ללקוחות שיעריכו זאת.
  • האם אתם משתמשים בכלים הנכונים באתר שלכם? לדוגמא, מודול המציג חדשות נגללות באתר, שלא עודכן מזה 3 חודשים ויותר לא מעיד על חברה רצינית ומקצועית. אם אין לכם יכולת לעדכן תכנים בחדשות או כל מידע אחר ותרו על הטכנולוגיה והמודול, שאולי נראים יפה אבל לא מבטאים את מהות העסק או פורום באתר. לרב, פורומים מושכים קהל רב באתרי תוכן ייעודיים. פורום שומם הוא לא כרטיס ביקור מוצלח, אם אין לך אפשרות לתחזק אותו עם קהילה רחבה ומעורבת.
  • הקפד לעדכן מבצעים ושמור את האתר מעודכן ומזמין כל הזמן.
  • במידה ואתה משתמש בטכנולוגיה שמאפשרת רישום לקוחות תוך פילוח קבוצתי, תוכל לעודד הרשמה באמצעות הקניית תוכן יעודי לכל קבוצה.
  • הקפד לעשות שימוש בתמונות שטעינתן מהירה וזריזה. לאנשים בד"כ אין סבלנות, גם כשגולשים בפס רחב, להמתין לטעינת תמונה. יש היום טכנולוגיות שונות בהן GD (Graphic library) שמסוגלת להתאים את התמונות שמועלות לאתרים ממשקל של מספר מגות למשקלים נמוכים מבלי לאבד את הפרופורציות או את איכות התמונה.
  • השתמשו ב bread crumbs ("נתיב גלישה") כדי לאפשר ללקוח התמצאות קלה באתר, מכל מקום שבו הוא נמצא.
  • אנשים אוהבים לבצע עסקאות עם אנשים אמינים ומומלצים. בארה"ב מקובל מאוד לשלב באתר המלצות של לקוחות מרוצים. בארץ משום מה הנושא עדיין לא הופנם. בקש מלקוחות מרוצים לכתוב המלצה שבה תוכל להשתמש. חשוב – אל תמציא המלצות. זה עלול לחזור כבומרנג.
  • יש חשיבות רבה לעיצוב האתר. צריך לשים דגש על עיצוב נעים ברור, כמו גם לפשטות.
  • עיצוב עדכני מאוד חשוב. אם האתר נבנה לפני מספר שנים, שווה לחשוב על עיצובו מחדש ולהתאימו לשפה העיצובית המקובלת כיום.
  • תן ללקוחות שלך שירות ומראה שהם מורגלים בו.
  • השתמש בכתובת טקסטואלית לדפים. רבים גולשים לדפים שונים באתרים בעלי קישורים ארוכים, מספרים ואותיות רבות שלא אומרים כלום, כיום יש טכנולוגית שמאפשרות להכניס את הקישורים כקריאים וברורים ללקוחות. לדוגמא הקישור לדף מוצר א' של העסק שלכם יקרא בקישור הבא: מוצר_א /מוצרים https://www.mydomin/
  • קידום אתר במנוע חיפוש בעיקרו תלוי תוכן. השתדל לעדכן את התכנים באתר באופן תדיר, חשוב שהתכנים יהיו מקוריים , אחרת מנועי החיפוש יתייחסו לתוכן כלא מקורי. גם אם אתה לא יודע לייצר תוכן לאתר, תוכל תמיד להשתמש בבעלי מקצוע.
  • שווה לצאת מהקופסא ולחשוב על תכנים יצירתיים שיאפשרו ללקוח התנסות ייחודית ולקבל יותר מידע על העסק ושירותיו: קריינות, וידאו, אמצעי המחשה ויזואליים שמעבירים את המסר באופן המהיר ביותר, תמיכה מעניינת בתוכן כך שיהיה זכיר ללקוח. לדוגמא: עו"ד המספק שירותים בתחום מסוים, יוכל לפרסם תכנים ייעודיים לתחומו, להפוך למקור מידע אמין ולנכס את האתר לתחום מומחיותו שייצר התעניינות ולידים שיוכלו לעזור ללקוח ולו.


*הכותב הינו מנכ"ל WebsPlanet Pro, ספקית פלטפורמת בניית האתרים וניהול התוכן הגדולה בישראל (למעלה מ-20,000 אלף אתרים בישראל).

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח