כיצד לקדם מסעדות בעולם מקוון?

רשת האינטרנט שינתה לחלוטין את עולם התקשורת ויחסי הציבור והפכה לאחת הזירות העיקריות במדיה. כלי התקשורת המקוונים מארחים מידי יום אלפי גולשים ומהווים פלטפורמה מצוינת תוך אפשרויות חשיפה רבות ומגוונות וקיום שיח תמידי בין הגולשים הכולל שיתוף קבצים, פורומים ורשתות חברתיות.


על פי הערכות בארץ פוקדים מידי יום את הרשת למעלה מ- 50% מכלל האוכלוסייה הישראלית. ברור אם כן, שהאינטרנט הוא זירה משמעותית עבור עסקים. ויחסי ציבור באינטרנט הפכו להכרח של כל עסק.


חשוב לציין שליחסי ציבור באינטרנט ערכים מוספים משמעותיים על פני העיתונות המודפסת. הראשון: המסרים באינטרנט קצרים, מדויקים, ממוקדים ומתאימים מאוד לעולם יחסי הציבור.


השני: רשת האינטרנט מעודכנת 24 שעות ביממה ומהירות העלאת התכנים גבוהה מאוד לעומת עיתונים שיוצאים פעם ביום או פעם בשבוע.



חיפוש אקטיבי תורם לאמינות


מנועי חיפוש באינטרנט מהווים אמצעי עיקרי למציאת מידע ברשת ומשמשים צינור שמחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום ידוע ש-90% מהתנועה ברשת מיוצרת ע"י מנועי החיפוש, והם בתורם הולכים ומשתפרים ומשכללים את השיטות שלהם לאיתור והצגה של מידע רלוונטי.


כאשר לקוחות רוצים לבדוק מסעדה טובה, הדרך הפשוטה והנגישה ביותר עבורם היא האינטרנט. חיפוש פשוט במנועי החיפוש יובילו להמלצות על מסעדות באזור המבוקש, למתכונים ייחודים של שף המסעדה, תמונות וחווית מן המסעדה וכמובן אתר החברה שיכול להכיל את כל הפרסומים אודות המסעדה.


חשוב להדגיש נקודה חשובה: כאשר לקוח מחפש מידע על מסעדות, המידע שהוא נחשף אליו ביוזמתו נתפס בעיניו כאמין ואובייקטיבי יותר כלומר, החיפוש והיוזמה לאיתור המידע תורמים לאמינות המידע על העסק יותר מחשיפה אגרסיבית בערוצי מדיה כמו טלביזיה, רדיו, פרסומי חוצות ופרסומי דואר אלקטרוני הנכפים על הקורא או הצופה. העובדה שלרוב תוכן נכתב על ידי גורם שלישי – עיתונאי, מבקר או בלוגר – הופכת אותו לאמין. גם בעולם האינטרנט וגם במדיה הקונבנציונאלית..



אם אתה לא שם – אתה לא קיים


כיום, אתר האינטרנט של מסעדה הוא כרטיס הביקור שלו. הוא כלי שיווקי, תדמיתי ותקשורתי. האתר מספק מקום בו ניתן להמחיש את אווירת המסעדה ולהציג מידע רב על מיקום המסעדה, תפריטים, מבצעים, תמונות והמלצות. בנוסף, אתר האינטרנט יכול להציע לגולשים תכנים נוספים אשר יהפכו את האתר למקום עליה לרגל. למשל הכנסת מידע וחדשות באתר האינטרנט של המסעדה על עולם המסעדות ומאמרים על אודות התחום בו המסעדה עוסקת. למשל, מסעדת בשרים יכולה להסביר באתר מהו למעשה עישון ויישון בשר וכיצד עושים זאת בפועל.


כלי נוסף ומשמעותי בעולם יחסי הציבור באינטרנט הוא הוידיאו PRESS . כאשר הגבולות בין הטלוויזיה למחשב האישי מטשטשים. יצירתם וצריכתם של תכני הוידיאו באינטרנט בשיאן. זהו כלי רב עוצמה המאפשר להעביר מסרים באופן מוחשי על ידי שילוב תכני וידיאו באתרים מובילים שבהם ניתן לשלב קטעי וידיאו. הוידיאו PRESS מייצר תוכן ויזואלי מעניין, ומגרה את הגולשים לצפות בתוכנו. לדוגמא, ניתן לשלב באינטרנט סדרה של וידיאו PRESS שימחיש כיצד מכינים מתכונים נבחרים מידי שף המסעדה.



בין טוקבק לבלוג


כאמור, עולם יחסי הציבור הישן, באמצעות המדיה הוותיקים כמו עיתונים וטלוויזיה הולך ונעשה הרבה פחות משמעותי. יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקים. כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים. כאשר יש נושא מסוים המעניין קבוצה של אנשים, הם דואגים לעדכן אחד את השני באינפורמציה. אין תנאי קבלה לפורומים ולכל אחד אשר יש לו עניין באותו נושא יכול להצטרף. יחסי ציבור באינטרנט ישאפו לאתר פורום העוסק בנושא אותו הם רוצים לקדם על מנת ליצור קשר ישיר עם קהל המטרה. הגישה היא לא שיווקית פורמאלית אלא יצירת עניין ושיח אמיתי ודרך כך ליצור את יחסי הציבור. יש כמה פורטלים ייעודיים לפורומים וקהילות והבולט ביניהם הוא "תפוז". כמו כן, רשתות חברתיות יכולות להיות זירה מצוינת ליצירת יחסי ציבור. רשת חברתית היא קבוצה של אנשים שמתקיים ביניהם קשר של שיתוף מידע בין חברים כגון: תמונות אישיות, הזמנות לאירועים, קישורים מעניינים באינטרנט, הצעות לבילויים וכו. הרשתות החברתיות המובילות כיום באינטרנט הן הפייסבוק, מייספייס וה- Twitter.



בלוגים, גם הם עשויים לשמש חלק נרחב במסע יחסי הציבור מאחר ורבים קוראים את הדעות האישיות של הבלוגר בנוגע לתחום עיסוק, פוליטיקה, אמנות או כל נושא אחר. כיום הבלוג הוא אחד ממאפייניה של תרבות האינטרנט. הבלוג עוסק בחוויות, חדשות ומאמרים, אשר תכניהם גלויים לגולשי האינטרנט לשם קריאה ולתגובות. הבלוג נועד לתקשר עם קהל באופן לא שיווקי ע"י העלאת דעות וחווית אישיות מידי יום ומזמין את הקהל להיכנס לבלוג המתעניין בחומרים אלו.



כיצד אם כן, אפשר למנף את העולם האינטרנטי ליחסי ציבור של מסעדות? התשובה טמונה בשילוב האמצעים. דוגמא מצוינת להצלחת יחסי ציבור באינטרנט בעולם המסעדות היא מסעדת 'מורגן' מסעדה חקלאית ביקנעם.


בעקבות יחסי ציבור, עלו לפרסום אייטמים ב'עכבר העיר און ליין' להמלצות של מנות נבחרות ולשבע מקומות מומלצים בצפון. במקביל, הפרסומים הללו נשלחו ישירות לחברי הקבוצה של עכבר און ליין בפייסבוק, ונוצרו תגובות שרשרת בהן ניתן להגיב ולהעביר את ההודעה לגולשים נוספים. זוהי דוגמא לכוחה של הרשת החברתית כיום, הרחבת הלקוחות הפוטנציאליים נוצרת ע"י העברת התכנים בין הגולשים ובכך מרחיב את המעגל המכיר את המסעדה ונחשף להמלצות שלה.



בנוסף, כל אייטם שעלה על המסעדה בעיתון 'הארץ', 'כלכליסט' ומגזיני 'מעריב' עולה גם בפורמט האינטרנטי שלו, לפורמט האינטרנטי קיימת חשיפה רבה והמידע נשמר לאורך זמן.


למעשה, כל מי שמחפש מסעדה חקלאית יוכל לראות את כל הכתבות וההמלצות שהיו על המסעדה, הפורמט האינטרנטי יוצר אחריו טוקבקים רבים של הגולשים ומהווה דרך נוספת להשפיע על קהל הקוראים.


בעלי מסעדות יכולים להקים בלוג ולהעלות לשם מתכונים נבחרים ולספר חווית מעולם המסעדות. כמו כן לענות על שאלות הקוראים וליצור מגע ישיר עם קהל המטרה. בלוג יוצר סביבו פאנל וירטואלי של גולשים וכך נוצר מעגל אשר הולך וגדל המכיר ונחשף למסעדה, חשיפה זו מגדילה באופן ניכר את הלקוחות הפוטנציאליים של המסעדה, וכך נוצר קמפיין שלם מפה לאוזן.


*המאמר נכתב ע"י יעל לוטן, מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח