כיצד משווקים קריאת ספרים? תחרות קריאה בקול לבני נוער

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), מלכ"ר שמטרתו קידום החינוך בישראל, וערוץ לוגי (נגה תקשורת) מקיימים תחרות קריאה בקול במסגרת פרויקט "קוראים… וזה הקול!". "קוראים… וזה הקול!" היא תוכנית חדשנית של מטח, שמטרתה לעודד ולקדם את הקריאה החופשית של תלמידים בכיתות ד' – ו'.



התוכנית, לה שותפים משרד החינוך ורשת חנויות סטימצקי, פועלת ב-18 ישובים ברחבי הארץ בכ – 95 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים, ובהם כ- 370 כיתות.



במסגרת התחרות, על הילדים ובני הנוער לקרוא ספר מתוך רשימת ספרי התוכנית שמופיעה באתר התחרות (https://www.logi.tv), ולבחור קטע מסוים מתוכו. לאחר מכן, עליהם לכתוב בטופס ההרשמה נימוק לבחירת הספר והקטע המסוים.



מבין המשתתפים בתחרות, 30 יעלו לתחרות קריאה, ושלושת הזוכים יוזמנו להשתתף במופע "קוראים… וזה הקול!" שיתקיים במסגרת הכנס הבינלאומי "שווה קריאה", ב- 21 בפברואר 2007, שיערך במסגרת יריד הספרים הבינלאומי בהפקת חברת אריאל ועיריית ירושלים. את המופע ינחה קובי מחט ולאחר מכן תיערך פעילות קריאה בקול עם קובי מחט ומירב פלדמן מערוץ הילדים.



כנס "שווה קריאה" מאורגן על-ידי מטח בשיתוף עם יריד הספרים הבינלאומי ירושלים, והוא יתקיים במסגרת היריד בבנייני האומה בירושלים. המופע ישתלב בעשרות הרצאות אקדמיות ודיווחים על תוכניות ופרויקטים שבמוקדם ספרים, קריאה ותרבות הספר.



לדברי מרים פוזנר, ראש צוות עידוד קריאה וספריות במטח, הרעיון שעומד מאחורי התחרות, מתבסס על התפיסה כי לא רק קריאה בקול בפני ילדים היא פעילות חשובה התורמת לפיתוח הידע הנדרש להצלחה בקריאה, חשוב גם שילדים ילמדו לקרוא בעצמם קריאה רהוטה בקול. "קריאה בקול מפתחת את יכולת הביטוי בעל-פה של התלמידים, וטיפוח תרבות הדיבור היא מטרה נוספת, חשובה, של החינוך הלשוני".



ההרשמה לתחרות מסתיימת ב- 29 בינואר 2007.

אולי יעניין אותך

14466pica3
14099pica3
13348slogen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 וינטר סיבוני סמנכלית שיווק של מותג קסטרו צילום עידן סבח (Custom)
 שטרן, מנכל קניון TLV צילום טל איז'ק
WANNA GREENS greenOnyx - צילום אסף קרלה (1)