רבים מהמפרסמים בגוגל, חושבים שהמיקום של המודעות נקבע אך ורק על פי הסכום שהמפרסם מוכן לשלם עבור כל הקלקה. זה רחוק מלהיות כך.
המחיר הוא כמובן חלק מהנוסחה, אבל חשוב שכל מי שמנהל קמפיינים בגוגל, יכיר מונח חשוב נוסף – QS , ראשי תיבות של Quality Score (ציון איכות).
דירוג המודעות ב- Google Adwords נקבע ע"י מכפלה של ציון האיכות של המודעה והמחיר המקסימאלי אשר מוכן המפרסם לשלם עבור הקלקה.
האומנות האמיתית לנהל את הקמפיין שלכם ב- Google Adwords באופן כזה שהמודעה שלכם תופיע במיקום גבוה ועדיין תשלמו פחות מהמתחרים שלכם על כל קליק.
כדי להבין זאת צריך להבין את המטרה של גוגל כמנוע חיפוש: גוגל מעוניין להגיש לגולש תוצאות רלוונטיות ואיכותיות ככל האפשר עבור ביטוי החיפוש, ועושה זאת באמצעות ציון האיכות שהוא מדביק לכל ביטוי חיפוש בכל אחד מהקמפיינים שלכם.
גוגל פיתחה את המערכת כך שמפרסם המייעד את מודעותיו לקהל ממוקד יותר, יזכה לציון איכות גבוה יותר ובעקבות כך לתשלום נמוך יותר עבור קליקים, ביחס למפרסם המתחרה שמשלם יותר, אפילו אם המודעה שלו נמצאת במיקום פחות טוב.
פרסום מודעות בעלות ציון איכות נמוך גורם להפסד כפול: הן גולשים לא רלוונטיים עושים קליק על המודעה בעבור המחיר שאתם משלמים כדי להביא לאתר לקוחות פוטנציאליים, והן אתם משלמים כסף מיותר.
כיצד אם כך זוכים בציון איכות גבוה ובונים קמפיין ממוקד ב- Google AdWords?
להלן מספר טיפים:
1) צור מספר קבוצות מודעות גדול וממוקד ככל האפשר – עבור כל מוצר שאתה מפרסם, צור מודעה נפרדת הכוללת רק את מילות המפתח הקשורות למוצר זה: דוגמא לקבוצת מילים: מייבש שיער, מייבשי שיער, מיבש שיער וכד'.
2) מקד את מילת המפתח בכותרת, כפי שהיא מופיעה בשורת החיפוש. גוגל מזהה את רלוונטיות המודעה על פי תוכנה וכותרתה, מעלה אותה כלפי מעלה ומדגיש אותה. מומלץ בנוסף להכניס פעם נוספת את מילות המפתח בתוך תוכן המודעה.
3) כתוב תוכן שונה וממוקד לכל מודעה, שנועד לגרות רק את הגולש הרלוונטי מבחינתך להקליק עליה. דוגמא למודעה טובה, לגולש שהקליד בגוגל את ביטוי החיפוש "מייבשי שיער ": מחפש מייבש שיער?
מייבשי השיער הטובים ביותר ובמחירים הזולים בארץ,
במשלוח ישיר וחינם עד לביתך!
דוגמא למודעה גרועה באותו תחום:
א.א אלקטרוניקה
עוסקים מאז 1956 במכירת מבחר מוצרי חשמל מובילים
ביסוד האחים אלי ואבי הרשקוביץ'
4) הפנה את הגולש לדף נחיתה רלוונטי למודעה אותה הוא חיפש. המטרה היא ליצור מעגל רלוונטיות הדוק ככל האפשר – גולש המחפש מוצר מסוים, מגיע למודעה הנושאת את שם המוצר ולדף נחיתה הממוקד במוצר זה – קיים סיכוי נמוך שהוא ייצא מהאתר בלי ביצוע פעולה יזומה מצידו. לכן, מומלץ לבנות מספר גרסאות של דפי נחיתה או לחילופין במקרה של חנות מקוונת להפנות את הגולש ישירות מהמודעה לדף המוצר, ולא לדף הבית של האתר.
5) שימוש במילות מפתח שליליות. בעת הגדרת מילות המפתח למודעה הוסף סימן מינוס לפני מילים שאתה חושב כי אינן פונות לקהל הרלוונטי. כך בדוגמא שלנו בעל העסק יוסיף מינוס (-) לפני המילים בחינם, חינם, יד שנייה, בבאר שבע, בחיפה וכד' על מנת להגיע לקהל יעד השתמש במילות מפתח שליליות – דרך טובה נוספת למקד את קהל היעד מפולח וממוקד גיאוגרפית ושיווקית ככל האפשר.
6) עקוב באופן קבוע מאילו מודעות מגיע אחוז ההקלקות הגבוה ביותר ומאילו מודעות עלות גיוס הלקוח היא הנמוכה ביותר עבורך. השאר רק את המודעות המניבות רווח משמעותי ופונות לקהל היעד הממוקד, אותו רצית להביא לאתרך מלכתחילה.
*הכותב הינו מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש