כיצד תופיע במקום גבוה ב-Google Adwords ותשלם פחות מהמתחרים?

רבים מהמפרסמים בגוגל, חושבים שהמיקום של המודעות נקבע אך ורק על פי הסכום שהמפרסם מוכן לשלם עבור כל הקלקה. זה רחוק מלהיות כך.


המחיר הוא כמובן חלק מהנוסחה, אבל חשוב שכל מי שמנהל קמפיינים בגוגל, יכיר מונח חשוב נוסף – QS , ראשי תיבות של Quality Score (ציון איכות).



דירוג המודעות ב- Google Adwords נקבע ע"י מכפלה של ציון האיכות של המודעה והמחיר המקסימאלי אשר מוכן המפרסם לשלם עבור הקלקה.


האומנות האמיתית לנהל את הקמפיין שלכם ב- Google Adwords באופן כזה שהמודעה שלכם תופיע במיקום גבוה ועדיין תשלמו פחות מהמתחרים שלכם על כל קליק.



כדי להבין זאת צריך להבין את המטרה של גוגל כמנוע חיפוש: גוגל מעוניין להגיש לגולש תוצאות רלוונטיות ואיכותיות ככל האפשר עבור ביטוי החיפוש, ועושה זאת באמצעות ציון האיכות שהוא מדביק לכל ביטוי חיפוש בכל אחד מהקמפיינים שלכם.



גוגל פיתחה את המערכת כך שמפרסם המייעד את מודעותיו לקהל ממוקד יותר, יזכה לציון איכות גבוה יותר ובעקבות כך לתשלום נמוך יותר עבור קליקים, ביחס למפרסם המתחרה שמשלם יותר, אפילו אם המודעה שלו נמצאת במיקום פחות טוב.



פרסום מודעות בעלות ציון איכות נמוך גורם להפסד כפול: הן גולשים לא רלוונטיים עושים קליק על המודעה בעבור המחיר שאתם משלמים כדי להביא לאתר לקוחות פוטנציאליים, והן אתם משלמים כסף מיותר.



כיצד אם כך זוכים בציון איכות גבוה ובונים קמפיין ממוקד ב- Google AdWords?



להלן מספר טיפים:


1) צור מספר קבוצות מודעות גדול וממוקד ככל האפשר – עבור כל מוצר שאתה מפרסם, צור מודעה נפרדת הכוללת רק את מילות המפתח הקשורות למוצר זה: דוגמא לקבוצת מילים: מייבש שיער, מייבשי שיער, מיבש שיער וכד'.



2) מקד את מילת המפתח בכותרת, כפי שהיא מופיעה בשורת החיפוש. גוגל מזהה את רלוונטיות המודעה על פי תוכנה וכותרתה, מעלה אותה כלפי מעלה ומדגיש אותה. מומלץ בנוסף להכניס פעם נוספת את מילות המפתח בתוך תוכן המודעה.



3) כתוב תוכן שונה וממוקד לכל מודעה, שנועד לגרות רק את הגולש הרלוונטי מבחינתך להקליק עליה. דוגמא למודעה טובה, לגולש שהקליד בגוגל את ביטוי החיפוש "מייבשי שיער ": מחפש מייבש שיער?


מייבשי השיער הטובים ביותר ובמחירים הזולים בארץ,


במשלוח ישיר וחינם עד לביתך!


www.Hair-Dryer.co.il



דוגמא למודעה גרועה באותו תחום:


א.א אלקטרוניקה


עוסקים מאז 1956 במכירת מבחר מוצרי חשמל מובילים


ביסוד האחים אלי ואבי הרשקוביץ'


www.hair-dryer.co.il



4) הפנה את הגולש לדף נחיתה רלוונטי למודעה אותה הוא חיפש. המטרה היא ליצור מעגל רלוונטיות הדוק ככל האפשר – גולש המחפש מוצר מסוים, מגיע למודעה הנושאת את שם המוצר ולדף נחיתה הממוקד במוצר זה – קיים סיכוי נמוך שהוא ייצא מהאתר בלי ביצוע פעולה יזומה מצידו. לכן, מומלץ לבנות מספר גרסאות של דפי נחיתה או לחילופין במקרה של חנות מקוונת להפנות את הגולש ישירות מהמודעה לדף המוצר, ולא לדף הבית של האתר.



5) שימוש במילות מפתח שליליות. בעת הגדרת מילות המפתח למודעה הוסף סימן מינוס לפני מילים שאתה חושב כי אינן פונות לקהל הרלוונטי. כך בדוגמא שלנו בעל העסק יוסיף מינוס (-) לפני המילים בחינם, חינם, יד שנייה, בבאר שבע, בחיפה וכד' על מנת להגיע לקהל יעד השתמש במילות מפתח שליליות – דרך טובה נוספת למקד את קהל היעד מפולח וממוקד גיאוגרפית ושיווקית ככל האפשר.



6) עקוב באופן קבוע מאילו מודעות מגיע אחוז ההקלקות הגבוה ביותר ומאילו מודעות עלות גיוס הלקוח היא הנמוכה ביותר עבורך. השאר רק את המודעות המניבות רווח משמעותי ופונות לקהל היעד הממוקד, אותו רצית להביא לאתרך מלכתחילה.




*הכותב הינו מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש


www.webseminar.co.il, www.websem.co.il,

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח