שיווק באמצעות תוכן נחשב לשיטת פרסום מתוחכמת ואיכותית, שעושה שימוש בכתבות מעניינות ורלוונטיות לגולשים באתרי תוכן נפוצים כמו ynet, mako, וואלה וכדומה. כתבות אלו משלבות גם מידע על שירות, מוצר או חברה מסוימת, ולקורא הפשוט ייראו בדרך כלל ככתבה עיתונאית רגילה ולא כתוכן ממומן. בישראל הן מתפרסמות בפלטפורמת אאוטבריין או טאבולה, הנמצאות בכל אתר תוכן ומוכרות יותר בשם "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך".
אבל לא כל כתבה מתאימה לפרסום באאוטבריין או פרסום בטאבולה, ולא כל כתבה שלכאורה מתאימה, גם תצליח לעשות את העבודה. כתבות המשתמשות בסופרלטיבים חסרי בסיס, כאלו שאינן מעניקות לקורא מידע חדש ומעניין, וכאלו שפשוט נראות יותר מדי כמו פרסומת – ימצאו את עצמן בחוץ: רוב הסיכויים הם שהן לא יאושרו מלכתחילה, ובטח שלא יצליחו לייצר המרות. כדי שזה לא יקרה, הנה כמה טיפים לכתיבת כתבה שיווקית למטרת פרסום.
1. הצגת הבעיה
כדי שתוכלו להעניק לקורא תועלת אמיתית, נסו להבין מה עומד בבסיס המוצר או השירות שלכם, ואיזו בעיה הוא נועד לפתור. אם אתם משרד רואי חשבון, הכתבה לא צריכה להיות על שירותי ראיית החשבון המצוינים שהמשרד שלכם מספק, אלא על בעיה מסוימת של בעל העסק הזקוק לשירות שלכם – ואשר לכם יש את היכולת לפתור עבורו. מהצגת הבעיה, תוכלו להוביל את הקוראים לפיתרון שאתם מציעים להם.
2. הצגת הפתרון
אל תתנפלו על הקורא בניסיון למכור לו, בטח לא בהתחלה. רק לאחר הצגת מצב מסוים, בעיה או הזדמנות, פרטו את התועלות שישיג אם ייעזר במוצר או בשירות שלכם, רצוי באמצעות דוגמאות אמיתיות וציטוטים של לקוחות (שימו לב שלא יהיו שיווקיים מדי). אם אתם משווקים לימודי קורס או תואר מסוים במכללה, ספרו על סטודנטים שלמדו את התואר מנקודת המבט האישית שלהם, מה הם השיגו ולאן הגיעו היום בזכותו.
3. חיובי – כן, פרסומי – לא
כתבו את הכתבה בסגנון עיתונאי ואובייקטיבי ככל האפשר. במקום לכתוב שהמוצר שלכם הוא הטוב ביותר, תנו לקוראים להבין לבד מה הופך אותו לכזה, בלי לכתוב זאת במפורש. אם, לדוגמא, יש לכם סוכנות ביטוח, במקום לכתוב על המבצע שלכם למצטרפים חדשים – ספרו והמחישו באמצעות דוגמאות איך השירות שלכם שיפר את חייהם של לקוחות אחרים, וכמה כסף הם חסכו בזכותכם.
4. הדגשת התועלת
מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם על פני המתחרים? האם יש לו חלופות בשוק, המציעות פתרון לאותה הבעיה? אם כן, חשוב לשלב בכתבה התייחסות עדינה ליתרונות שלכם ולנטרל מהקורא את הרצון לבחון חלופות אחרות – פשוט כי הוא יבין שהפתרון שלכם עדיף.
5. לא ארוך מדי, לא קצר מדי
כתבה שיווקית חייבת לשמור על אורך סביר. בעידן שבו יותר מ-50% מהגולשים קוראים כתבות ממכשירים ניידים, אורך של 450 עד 550 מילה הוא אופטימלי. בכתבה קצרה יותר תתקשו לספק מידע בעל ערך, אך אם תכתבו יותר מדי – הקורא עלול לנשור עוד לפני סוף הכתבה, ואתם ממש לא רוצים שזה יקרה (מיד תבינו למה).
6. הנעה לפעולה וטופס לידים
סוף הכתבה הוא בדיוק המקום להניע את הקורא לפעולה. נסחו שורה מושכת המתמצתת את ההצעה שלכם לקורא הכתבה, והזמינו אותו ליצור קשר טלפוני בחיוג בקליק או להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר. הניסיון מלמד שאם תקשרו מהכתבה לדף נחיתה או לאתר לצורך השארת פרטים – זה פשוט לא יקרה. כמו בכל שיטת פרסום באינטרנט, קוראים צריכים שיאכילו אותם בכפית. רק טופס לידים שממוקם בסוף הכתבה יוביל לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.
7. והכי חשוב: הכותרת
בחרו כותרת מושכת אך גם רלוונטית, שמצד אחד תביא אליכם את הקוראים שאכן עשויים להתעניין בשירות או במוצר שלכם, ומצד שני לא תמשוך סקרנים מיותרים. הכותרת צריכה להיות מאוד חזקה ומעניינת כדי להוביל לאחוז הקלקה (CTR) גבוה, וככל שאחוז ההקלקה שלכם יהיה גבוה – כך העלות לקליק תרד. אך שימו לב לשמור על איזון ולא למשוך קוראים שהם לא לקוחות פוטנציאליים: מאחר שבפרסום באאוטבריין וטאבולה התשלום הוא לפי קליקים, כותרת שתפנה ליותר מדי גולשים עלולה לשרוף לכם את תקציב הפרסום, אבל לא לייצר שום ליד, וזה בהחלט לא מצב רצוי.