ג'ון אוליבר,
מנחה התוכנית המצליחה LastWeekTonight של רשת HBO, בחר בתוכניתו השבועית להפנות את חצי
הביקורת המושחזים שלו אל עבר ישראל ופעולותיה בעזה. אוליבר, אשר מסביר בכל שבוע נושא
מורכב יחסית מארה"ב ומהעולם, לרוב תוך הגחכת הנוגעים בדבר, האשים הפעם את
ישראל בפשעי מלחמה, תוך שהוא מציג בצורה חד צדדית את כוחה הגדול של ישראל אל מול יכולותיה
הצבאיות המוגבלות של החמאס. בין היתר בחר אוליבר להציג "מם" שפרסם ערוץ
הפייסבוק של צה"ל, בו הוא מציג את הלפני/אחרי של בניין שהופצץ (טעות קשה בפני
עצמה של יחידת דובר צה"ל אשר סיפקה תחמושת למבקרים).
תגובות מכל
גווני הקשת התקבלו לתוכנית של ג'ון אוליבר. ותום אהרון, שתוכניתו שואבת השראה לא
קטנה מג'ון אוליבר, לקח על עצמו את תפקיד המגן הלאומי כשהוא מזדרז
להפיק תגובה מצולמת שעלתה לאתר מאקו. התגובה ממוקדת ויעילה, זכתה לאהדה רבה ברשת
הישראלית. אך לגבי ההשפעה הגלובלית של הוידאו, שם מתחוללת זירת הקרב התקשורתית, עלתה
ביקורת מעניינת של איתי ליפקה,
יוצר תוכן ומנהל נכסים דיגיטליים מנוסה, שהעלה את הדברים הבאים לקבוצת PR GURU בפייסבוק:
"אני
מקווה שאני לא מתפרץ לדלת פתוחה…אולי יש כאן מישהו שיכול להעביר את המסר שלי
למערכת מאקו שלמיטב ידיעתי הסרטון הזה עלה לערוץ היוטיוב שלהם", פותח איתי, שגם מנהל את קהילת יוצרים תוכן בפייסבוק.
"בא בחור
נחמד ומוכשר בשם תום אהרון, ופרסם סרטון תגובה לג'ון אוליבר, עד כאן מצוין.
ואחרי זה הולכים ומפרסמים את הסרטון ברשתות החברתיות, אתרים, וכו'"
אני קצת מבין
ביוטיוב, ואני לא יכול שלא להתפלא איך גוף תקשורת, שמייצר פורמטים שנמכרים בכל
העולם ויודע לארוז אותם בצורה כ"כ מקצועית –
נופל ככה בקטנה.
הקטע הוא שזה
ממש לא "בקטנה", כי דווקא פה, בנושא כל כך טעון, שזוכה לתגובה טובה ממש
"כאן ועכשיו" – הדברים מבוצעים בצורה חובבנית" טוען איתי.
מה כן צריך
לעשות כדי לקדם את הוידאו טוב יותר ביוטיוב ולהגיע לחשיפה גלובלית? לדעת איתי
השינויים הבאים הם הכרחיים:
- שינוי כיתוב לאנגלית על גבי ה-Thumbnail –
- להסיר עברית מכותרת הוידאו – איזה שונא ישראל ילחץ על כותרת בעברית?!
- הוספת האשטגים
– בכיף ניתן לעשות הפוך על הפוך לכל המתחכמים עם #freepalestine #SaveSheikhJarrah,
ועכשיו מוזמנים לצפות בוידאו של תום אהרון: