כללי האצבע לשיווק בתחומי האינטרנט השונים

חשוב מאוד להבין שהתחום הזה של שיווק באינטרנט, עובד בעיקר לפי קטגוריות עסקים, כאשר כל תחום מתאים לו איזה שהוא סגנון שיווק מסוים, כמובן שיש ענפים שמתאים להם כמה סגנונות שיווק יחד, אז במאמר הזה, אני אנסה להסביר ולעשות את ההתאמה לסגנון שיווק מסוים ולתת הבהרה. אני אשתמש בשלושה תחומים כדי להדגים בעזרתם:


אז בואו נתחיל:


תחום הנדל"ן– בכל מה שקשור לתחומי הנדל"ן, מכירת דירות, נדל"ן בחול וכל המשפחה של קבלני הבנייה, הדרך הנכונה היא לעבוד כך: אם יש לכם דירה אחת שאתם צריכים למכור מהר- ההצעה היא לעלות את הפרויקט על באנרים באתרי נדל"ן, כדי לתפוס את המשקיע או קונה הדירה שמחפש קנייה או עסקה עכשיו, מדובר בפרסום שהוא לא יקר, דהיינו עלות בינונית מינוס, ברמה של כמה אלפי שקלים בחודש.


היות וזה מאמצים של הרגע האחרון, מומלץ אפילו לעלות פרסום בפייסבוק, מדובר באפשרות זולה מאוד, שמגיע להרבה מאוד אנשים במהירות עצומה, אם כי לרוב הסיכוי הוא נמוך. למרות שזבמצב כזה, אין כאן הרבה הוצאות, לכן אין מה להפסיד. אולי יתאפשר למכור את הדירה או הבית האחרון מהר, כאשר העלויות יחסית קטנות.


@ כמובן שניתן תמיד לעלות קמפיין פרסום ענק בכל האתרים הגדולים, אבל מדובר באפשרות מאוד יקרה, ולכן אנחנו לא ממליצים עליה, לפחות לא בחום. הכי קל זה לזבז כסף, אין בכך חוכמה רבה.


נדל"ן ארוך טווח אם אתם סוכנות תיווך או חברה קבלנית שממשיכה לבנות כל הזמן, אז אנחנו ממליצים בחום על אתר אינטרנט, כאשר העדיפות היא קודם כל לאתר משוכלל, לא בגלל הפאר, אלא בשביל שיהיה לכם קל להעלות לשם עדכונים שותפים על הפרויקטים החדשים שאתם מעלים לאוויר.


אם הבנייה שלכם היא תמיד באותם אזורים, אז ההמלצה בחום היא לעשות קידום אורגני וקידום ממומן, כאשר ההתמקדות היא באזורים גיאוגרפיים שאתם עובדים בהם. נניח שאתם בונים ברמת גן, אז השאיפה היא לתפוס באורגני או בממומן את הביטויים דירות ברמת גן, דירות חדשות ברמת גן וכן הלאה. פרסום בפייסבוק יכול להיות נחמד לצורך תזכורת מתמדת ללקוחות פוטנציאלים שאתם נמצאים בשטח.


פרסום מאסיבי הוא לא מומלץ בכלל, כי אין כאן יעד ברור שמנסים להגיע אליו, לכן חבל על הכסף ברגע זה. חשוב מאוד לשמור על מאגר לקוחות מסודר, כדי שיהיה ניתן לשלוח להם ניולטר תקופתי עם הפרויקטים החדשים, הרי לא באמת קונים דירה פעם אחת בחיים.


אופנה- תחום האופנה הוא תחום בעייתי מאוד באינטרנט הישראלי. למעשה אולי בכלל לא משתלם כלל להתחיל לנסות ולהביא מכירות דרך הרשת, פשוט כי זה לא יקרה.


דרך הפרסום בפייסבוק, אולי ניתן להציע מבצע כל שהוא שמיועד לנשים, במובן של חנות, שרוצה להציע מבצעים, זה יכול לעבוד בקטנה. אולי יימכרו כמה עשרות פריטים כאשר עלות הפרסום תהיה נמוכה, אך לא הרבה מעבר לזה.


בארצות הברית, הדברים קצת שונים, אבל האמת היא שלא הרבה יותר. נכון שבאתרי מכירות קיימים פרטי לבוש, אך הדברים הללו לא מתרוממים הרבה יותר מדי. פשוט כי קשה מאוד להבין אם הפריט שקונים דרך האינטרנט באמת יתאים לכם. לסיכום, אם אתם בתחום האופנה, אתר אינטרנט זה מאוד מומלץ, קצת פרסום בפייסבוק לא יזיק גם כן, אך לא הרבה מעבר לזה.


נותני שירותים– הכוונה היא לעורכי דין, רואי חשבון, מתווכים, יועצים עסקיים וכן הלאה. בתחום השירותים, יש מגמה מאוד מעניינת, המצב הוא שככל שהתחום הוא תחרותי יותר, כך יש יותר השקעה בתחום השיווק באינטרנט.


לכאורה קיימת התחרות הכי "עדינה" בתחום רואי החשבון. לפי זה אנחנו רואים בבירור, התחרות באינטרנט נמוכה בהרבה משאר המקצועות. זה קצת מוזר אבל כאשר מחפשים את הביטוי רואי חשבון באינטרנט, אנחנו רואים בקושי שני פורטלים חלשים מאוד, כאלו שלא היו נכנסים בכלל לתחרות בעולם עורכי הדין.


בכל מקרה, אם אתה רואה חשבון שקורא עכשיו את הכתבה, אז תקשיב: יש המון פוטנציאל בשבילך ברשת האינטרנט, כל דבר שתעשה יהיה לך הרבה תוצאות מזה. אתה מוזמן להתחיל לקדם את האתר שלך בקידום אורגני כדי להגיע להיות ראשון או לפחות בין הראשונים בקטגוריה שלך כאשר מחפשים את זה בגוגל.


למשל כאשר מחפשים רואה חשבון בראשון לציון, כדוגמה, אתה מאוד תרוויח אם תהיה בין הראשונים שם. במקרה הזה כדאי מאוד להפעיל את הקידום האורגני, זה יביא לך המון תועלת. אפילו מעבר לקידום האורגני, קידום ממומן, דהיינו אדוורדס, פרסום בפייסבוק, שמיועד לגברים מעל גיל 30 בערך, כל הדברים הללו אמורים להביא לך תועלת. אפילו שירותי יח"צ שזה הדבר הבסיסי ביותר בעולם השיווק, הכל צפוי להביא לך הרבה תועלת.


התחומים הבעייתיים הם בעיקר עורכי דין ויועצים עסקיים. מרוב התחרות הקיימת בתחום, כבר לא נשארה פינה פנויה באינטרנט שניתן להגיע אליה בלי להשקיע הרבה מאוד כסף. התחומים פשוט סובלים מעומס יתר.


לכאורה כל פעילות השיווק שאתם יכולים לחשוב עליה היא תעבוד היטב, כל הכלים יהיו כאן יעילים. אבל, חייבים לקחת את הדברים ולהבין שהפעילות בתחומים הללו היא מאוד יקרה, כך שזה דבר שצריך לקחת בחשבון מלכתחילה.


מרטין בוקסדורף, הכותב הוא מומחה בתחום שיווק באינטרנט, חברת בוקסדורף מדיה.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח