"כלב השמירה של העיתונות הם הבלוגרים", אמר היום ליאור צורף, ראש קבוצת השיווק הדיגיטלי במיקרוסופט ישראל, בכנס הבלוגרים הבינ"ל ה- 1 בישראל, שעורך ביה"ס סמי עופר לתקשורת בבינתחומי הרצליה. ליאור צורף אמר את הדברים במהלך סדנת אומן בנושא "מגמות טכנולוגיות עתידיות בעולם הבלוגים".
על המעבר לעולם של שיווק דיגיטלי באמצעות בלוגים ורשתות חברתיות אמר צורף: "היום הבאזז והמידע מגיע מהמשתמשים עצמם, מלמטה, ואחד הכלים זה הבלוגים. היום עורכי החדשות מסתכלים, בין היתר, גם על המייל שלהם ולפעמים כתוצאה מזה מתקשרים אחר כך אלינו לבקש סרט באיכות טובה".
"בשנים הקרובות אנחנו עומדים בפני שינוי במקורות, בין אם זה הבלוגר שיהפוך לעיתונאי ובין אם העיתונאי יעקוב אחרי האינטרנט לחפש מידע. קהילת הבלוגרים גוברת בהשפעתה על כל החברות העסקיות שמשווקות מוצרים בדרך המסורתית. אנחנו רואים מקרים רבים בהם כלב השמירה של עולם העיתונות זה הבלוגרים".
צורף הוסיף, כי "אני בתור איש שיווק יכול לשלוח בריף למשרד הפרסום. אני שולח בריף שיווקי גם לקהילת הבלוגרים וחברי הרשת החברתית, לשמוע את התגובות שלהם ואם המוצר שלי לא טוב אני רוצה לשמוע על זה ורוצה לקבל ביקורת מהמשתמשים ישירות כדי לשפר בעתיד".
"אני מעודד ביקורת של הגולשים ואני לומד מזה יותר כאשר הביקורת נכתבת כתגובה לבלוגים של אנשי מיקרוסופט, כלומר בזירת הבלוגוספירה המיקרוסופטית, כי זאת ביקורת ישירה, כנה ומהירה".
צורף סיכם בדברים: "השינוי שעולם השיווק עובר עכשיו הוא מאוד עמוק. אני אישית פחות רואה פרסומות בטלוויזיה וכבר היום לכל אחד ואחד מכם האפשרות לבחור אם הוא רוצה או לא רוצה לראות פרסומות והטכנולוגיה תהפוך לזמינה וזולה יותר בשנים הקרובות".
בין הבלוגרים שהגיעו לארץ במיוחד לכנס, שנערך ביומיים האחרונים (1-2 ביולי 2007) בבינתחומי הרצליה: Om Malik, מייסד ועורך ראשי של הבלוג הטכנולוגי GigaOm, בין 50 הבלוגים המובילים בעולם; Garrett Graff, הבלוגר הראשון שהוזמן לתדרוך עיתונאים רשמי בבית הלבן; Kent Alan Nichols ו- Douglas Shrine, יוצרי הוידיאו-בלוג Ask a Ninja שזכה בפרס Webby Film & Video ל- 2007 (המקבילה המקוונת לאוסקר); Joanne Colan, מנחת הוידיאו-בלוג Rocketboom, ואיתה- Andrew Baron, מהמובילים בתחום הוידיאו החדשותי;Justin Kownacki , המייסד והמפיק של אתר הוידיאו STBD, הסדרה המקוונת הראשונה באינטרנט "Something To Be Desired" בעלת 35% צפייה מישראל.