כשמותג זורק אחריות על מנהלת זוטרה

הפוסט פורסם במקור בבלוג המשבריסט – ניהול משברים ברשת וטיפול באירועי שיימינג


כשרוצים לבדוק איך מותג מרגיש מסתכלים בדף הפייסבוק שלו, בפלטפורמה שבה הוא שולט על התכנים, במקום שבו גם האוהדים שלו חשופים למסרים שהוא מוציא. ומבט אחד בדף הפייסבוק של פוט לוקר מגדיר היטב את החשיבות שהמותג מייחס כלפי סירובה של המנהלת לשחרר את העובד שסבתו נפטרה.



למעט תגובה שנמסרה לכלי התקשורת, פוט לוקר לא הגיבה לאירוע ברשת. לא בפוסט, לא כמענה לאחת מכ-1,100 הביקורות השליליות שנכתבו עליה, לא לעשרות הפוסטים שעלו לעמוד שלו ולא לשיח השלילי שמתנהל ברשת.







(לאחר פרסום הפוסט עלתה התגובה הזו שלא אומרת כלום חוץ מהמנהלת אשמה ואנחנו מצטערים שזה הפך להיות ויראלי)



מי הקהל של המותג?


בעידן שבו קהל היעד שלך כמעט ולא צורך חדשות אלא מקבל את המידע שלו על העולם מהרשתות החברתיות, חוסר מענה ברשת הוא ויתור על זירה מרכזית להעביר בה את המסר ואמירה. הוויתור על זירה הוא למעשה ויתור על קהל. האמירה היא שאין תוכן אמיתי לדברים שנמסרו לכלי התקשורת.


הקהל הזה אינו מורכב רק מרוכשי נעליים פוטנציאליים אלא גם מצעירים שמחפשים עבודה ומפנימים מהו היחס לעובדים בפוט לוקר. אחרי ההתנהלות הזו עוקבים גם עשרות עובדים ומנהלת בשם ולנטינה, שבשלב זה סופגת את כל השנאה שהרשת החברתית יודעת לזקק.


עם כל אלו פוט לוקר לא מתמודדת. יותר מכך, היא מקריבה את המנהלת, אותה היא הכשירה ושלחה לחזית. הדבר מתבטא בחוסר הגיבוי שניתן למנהלת ובחוסר לקיחת אחריות לפעולתה.


האם גישת ההתעלמות עובדת?


לפי הגישה של המשבריסט, טיפול בשיימינג יכול להתבצע באחד או יותר מהערוצים האלו: התעלמות, שימוש בכלי דיווח, חוק ומשפט, ניהול שיח וניהול מוניטין.


לכל אחד מהערוצים האלו יש חסרונות, הבולטים בהם הם:


התעלמות עלולה להתפרש כהודאה ומאפשרת לגולשים לבסס את הנרטיב שלהם.


כלי הדיווח מתגלים לא פעם כחסרי יעילות.


ההליך המשפטי הוא איטי, יקר ולעיתים קרובות חסר רלוונטיות לשיימינג.


ניהול שיח דורש מומחיות וניסיון בשל הסיכון באיבוד שליטה.


ניהול מוניטין (SEO שלילי) הוא תהליך ארוך, יקר ודורש תחזוקה.



חוסר התגובה של פוט לוקר ברשת מרמז שהיא בחרה בערוץ ההתעלמות וסביר להניח שהיא תגבה אותו בהמשך בערוץ ניהול המוניטין. זה עשוי להתבטא בהימנעות מפרסום פוסט בשבוע הקרוב, מחיקת כל הפוסטים והתגובות השליליות מהעמוד, הסרת אופציית הדירוגים אופציית הדירוגים ואיפוסה, ובהמשך גם השקעה בדחיקת הכתבות השליליות מגוגל. כמה קל, כמה פשוט. אז זהו שלא.


רוצים להביא את המשבריסט להרצאה?


בחיים אין ואקום


בעולם אוטופי זה היה עובד, אבל העולם שלנו מורכב מאנשים עם זיכרון ארוך (כאלו שטורחים לכתוב "מתי תתנצלו?" על כל פוסט של יין בעיר), מהעובד שנפגע, מהמנהלת שלא זוכה לגיבוי, מבעלי עניין וממתחרים.


תארו לעצמכם פוסט מנומק ומסוגנן שמתחיל ב:"היי, זאת שלי," ומספר את סיפורו של האירוע בדף מוביל רשת עם 200 אלף אוהדים. תחשבו על כתבה שבה העובדת מספרת איך הרשת נתנה לה כתף קרה וגרמה לה להתפטר. ויותר טוב, תחשבו שוורטהיימר או מגה ספורט יציעו לעומרי פרץ עבודה ויפרסמו את זה בקמפיין שילוט חוצות "הכירו את העתודה הניהולית שלנו", מול הסניפים של פוט לוקר.


עכשיו, תתארו לעצמכם שבהנחיית מנהל המשברים פוט לוקר היתה יוצרת קשר עם עומרי, מבקשת ממנו למשוך את ההתפטרות שלו ומזמינה אותו לדבר על יחס לעובדים בהכשרת המנהלים הבאה.


תארו לכם שבתגובתה של הרשת היא היתה לוקחת אחריות על מה שנאמר לעובד ומבקשת למקד את הטענות בה ולא במנהלת. תארו לכם שהם היו מעלים פוסט שבו רואים את אחד המנהלים הבכירים מחליף את עומרי במשמרת כדי שהוא יוכל להשתתף בהלוויה של סבתא שלו ועוד.


פוט לוקר יצאו נפסדים משום שהתנהלות הרשת שלהם תואמת לחוסר הרגש שהביעה המנהלת כלפי העובד. בכך פוט לוקר הצהירה שלא אכפת לה מה אתם חושבים, מה שחשוב לה זה המחיר – אנושיות ועוד כמה ערכים תחפשו במקום אחר. השאלה היא עד כמה ציבור הקונים והעובדים הפוטנציאליים יסכימו איתה.


אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח