לא לשכוח את האנשים


אנשים מניעים את גלגלי הכלכלה, אנשים גם עוצרים אותה


ארגונים, עסקים וממשלות ששוכחים את כלל היסוד הפשוט, מוצאים עצמם מול לקוחות זועמים וחסרי מוטיבציה. אילו יישמה ממשלת ישראל את כלל היסוד לא היה פורץ בקיץ האחרון גל מחאה, לא היה צורך בוועדת הריכוזיות כי לא היו פירמידות, ולא היה נחתם הסכם שנוי במחלוקת עם הרופאים, עופר עייני היה מקדם מזמן את הטיפול בעובדי הקבלן והממשלה הייתה מייצרת פתרונות דיור הגיוניים יותר מחלוקת דירות.



עשר מילות המפתח לניהול מוצלח


עשר מילות מפתח חוצות לאורך ולרוחב את כל התיאוריות הניהוליות. ראש ממשלה, מנכ"ל, רמטכ"ל, מפכ"ל ושר, סמנכ"ל או מנהל זוטר, שישכילו להשתמש בהן בעקביות והתמדה, יצליחו להוביל את קהליהם, לאורך זמן, תוך שמירה על רף שביעות רצון גבוה ויוכרו כמנהיגים.




תגבש: בהירות במיקוד העסקי מול קהלי היעד שלך היא כלל יסוד להצלחה. מה עושה הארגון?, מיהם לקוחותיו?, אלו לקוחות התווספו השנה, ובזכות אלו פעילות ישירות ועקיפות?, אלו לקוחות נטשו? ולמה? באלו שווקים העמקתם את הפעילות? ובזכות מה?, מה מוכרת המחלקה?, מה מחפשים הלקוחות- מה הם תופסים כבעל ערך (מחיר, שירות, מידע, זמינות, נגישות, מיתוג, משהו אחר?). אילו זכרו הממשלות שמעמד הביניים הוא לקוח אסטרטגי לא הייתה פורצת מחאת הקוטג'.



תקשיב: הכלי נמצא בראשך, מימין ומשמאל לעיניך ובעיקר בליבך ובמוכנותך להקשיב יותר ולהרצות פחות: עובדים, לקוחות, ספקים- כולם מעוניינים לשתף במידע. מצא זמן באופן קבוע כל שבוע כדי לבקר בשטח, לחוש את דופק הלקוחות, דגש על לקוחות אסטרטגיים, ולמד את המציאות העסקית. דבר עם העובדים, חוש את הדופק שלהם, תתפלא לגלות, מה ביקור בן חמש דקות בחדר עובד שלך עושה למוטיבציה שלו ובהמשך לרתימה ולמחויבות לפעולה. העובדים ישמחו לייעץ, אם רק תשאל. כל לקוח הוא מומחה בפני עצמו, יודע את צרכיו, מודע לקשייו ויוכל לתת לך מידע אם תראה בו שותף לפרויקט. וגם ספקים, כאשר רואים בהם שותפים אסטרטגיים יציעו לך מגוון פתרונות שלא יכולת להגיע אליהם בעצמך.



תתייעץ: לא יקרה כלום לכבודך, למעמדך ולדימוי שלך, אם תבחר להתייעץ בכדי לקבל את ההחלטות הנכונות. כמנהל תידרש לקבל החלטות במגוון תחומים. בכדי לצמצם התלבטויות מעכבות החלטות כדאי שתתייעץ עם מומחים: הניהול הרב- תחומי בעידן החדש יצר קדר יועצים מומחים במגוון תחומים, כגון מאמנים עסקיים, מאמנים ניהוליים, יועצים למיתוג אישי למנהלים, מומחים לקידום אתרים, מומחים לשיווק ברשתות חברתיות, מומחים לשיווק גרילה, ועוד. גייס יועצים שיקצרו לך את התהליכים ויצמצמו את מרווח הטעויות.



תתכנן: 95% מהצלחת פרויקט הוא תכנון מוקפד ומדויק, בניגוד להתנהלות חובבנית של תפעול וביצוע תיקונים תוך כדי תנועה. רוצה לקדם רעיון, מיזם או תהליך בארגון?, בחן אותו בראייה ארגונית- מערכתית: זהה כוחות ושתף מוחות, זהה, למי יש אינטרס להצטרף ומי עלול להתנגד?. שתף את הצוות שלך בתהליך סיעור המוחות לפני ההחלטה הסופית, כדי שלא ישמע על המיזם מעובדים במחלקה אחרת, ובעיקר, בחן את תרומתו לארגון דרך עדשות הערכים והחזון.



תבקר: ניהול דומה לנהיגה במכונית. כשם שהמראה האחורית ברכב מאפשרת לנהג התמצאות במה שקורה מסביב אבל בשביל לנהוג צריך להסתכל כל הזמן בחלון הקדמי, כך מחד תתקדם על פי מתווה תוכניות העבודה (מראה קדמית) ומאידך, תוך כדי ניווט, תבצע פיקוח ובקרה (מראה אחורית) על הצלחות, כישלונות, והפתעות בלתי מתוכננות כדוגמת חזרת לקוחות שנטשו את הארגון, שינוי מגמות, עליה או ירידה במכירות תחום או מוצר שלא נחזתה ולא תוכננה.



תשתף: אם חברות כמו GOOGLE, FACEBOOK ,YOUTUBE LINKEDIN וחברות גלובאליות נוספות בתחום המדיה הדיגיטאלית בנו את המודל העסקי המוצלח שלהן על שיתוף, גם לך כדאי לנסות. דילמה או קונפליקט רצוי שייצאו מגבולות הגזרה של התודעה הפרטית שלך. שיתוף בדילמות לא מוריד מערכך כמנהל, במיוחד אם בחרת לשתף את עובדים או מנהלים בארגון. שיתוף הצוות בהצלחה מחזק ומגבש. שיתוף הארגון בהצלחת המחלקה מעצים את גאוות היחידה, וממצב אותך כמנהל מפרגן, נדיב, המטפח ומעצים את עובדיו. ועל כך נאמר, המעצים- מתעצם.



תעז: מנהלים מצליחים לא חושבים מחוץ לקופסא בעקבות הצלפה של מנכ"ל או סדנת חשיבה יצירתית. הם מעולם לא היו בה, הם מגדירים באומץ, כל יום מחדש את העולם וכללי המחשק שלהם. לכל מנהל סגנון ניהול, המאופיין בדפוסי חשיבה וקבלת החלטות ייחודיים. הבעיה היא, שאם תביא לכל תהליך קבלת החלטות את אותו דפוס חשיבה, במיוחד אם הוא נגוע בקורטוב "קורבניות" והיעדר מינון נכון של פרו אקטיביות, סביר להניח שתקבל את אותן החלטות. לכן, הרחב את מעגלי החשיבה בכל תהליך: פנה לעובדים, קולגות ומנהלים שחושבים 180 מעלות הפוך ממך, הקשב ותרוויח זוויות ראייה, שיאפשרו לך לצאת מתבנית החשיבה הקלאסית שלך ולקבל החלטות נכונות יותר, במבחן התוצאה הסופית.



תרגש: ככל שההצפה במידע גדלה כך מתעצם הצורך של הלקוחות שלך בריגושים, כדי שישימו לב אליך ולא אל המתחרים. הארגונים- דומים, המוצרים והשירותים- דומים, מה שעושה את ההבדל הן החוויות. אלו שתצליח לייצר ללקוחות, לעובדים, לספקים. ביקורי לקוחות יכולים להפוך לחוויה אם העובדים יודעים להעניק ערך מוסף בדמות מידע שהלקוח מעריך. שיחת טלפון מייצרת חוויה אם מעבר למסר מרגיש הלקוח שחווה אנרגיות חיוביות וקיבל משהו מעבר להזמנת המוצר. מידע בעל ערך בתודעת הלקוח- טיפ, תקנה, לינק לכתבה שתעניין אותו יהפכו אי מייל סתמי לבעל ערך ששווה לשמרו.



שווק: מי שלא משווק- שובק, והיום, מהר יותר מאי פעם."אנשים זקוקים לתזכורות שהם נועדו למצוינות… שלחיי כל אחד יש משמעות" אומר רובין שארמה. לכן, חשוב חיובי, הקפד לפרגן ולהחמיא לאנשים, לרעיונות שהעלו והעצם פעילויות שיזמו בכל הזדמנות: בשיחה אישית, בשיחת מסדרון, בישיבת תחום ובישיבות הנהלה.



תתמיד: תכנן מראש את ההגעה לקו הסיום: סגור מעגלים לפני שתקפוץ למשימה הבאה. לסגירת קצוות ומעגלים יש חשיבות. מעבר לסיום פעילויות, אתה מייצר מודל להתנהלות נכונה לצוות. התחלת פרויקט? רשמת פרוטוקול לישיבה? צרפת לוחות זמנים?- תעשה FOLLOW UP על הביצוע, תבדוק מי צריך איזה כלי בדרך, איפה נתקעתם ומדוע, תשקיע במשימות פיקוח ובקרה, ואל תסתפק בפרוטוקולים בתיקיות במחשב. סיימתם את המשימה?, שב עם הצוות וסקור את התהליך מכל כיוון וזווית, הפיקו תובנות, לקחים ומסקנות, אותם תציג בישיבת ההנהלה, ועכשיו, אתם יכולים לעבור למשימה הבאה. ואם, בסופו של תהליך גם תצליח לגרום, בעקבות ההתייחסות האישית שלך לכל אדם בארגון, לחשוב, להעז ולפעול כמו 'מנכ"ל קטן', אתה תיחשב מנהל מצליח והארגון ייתפס מצליח בעיני לקוחותיו.



שירית בן- ישראל – יועצת אסטרטגית, מומחית לניהול רב- תחומי, מנכ"לית חברת STS- עיצוב ארגונים מובילים בע"מ


www.sts2010.blogspot.com.


אולי יעניין אותך

 סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
cincopa
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 וינטר סיבוני סמנכלית שיווק של מותג קסטרו צילום עידן סבח (Custom)
 שטרן, מנכל קניון TLV צילום טל איז'ק
WANNA GREENS greenOnyx - צילום אסף קרלה (1)