למשווקים ברצועת החוף: מי הולך הכי הרבה לים? גברים, צעירים (עד 29), רווקים ותושבי חיפה והצפון

הקיץ כבר כאן, עונת הרחצה החלה רשמית, וחברת TNS/טלסקר בדקה את הרגלי ההליכה לים של הישראלים. במסגרת הסקר נבדקה תדירות ההליכה לים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. באופן כללי כ- 80% מכלל הציבור הבוגר בישראל הולך לים בקיץ בתדירות כלשהי.



הסקר מצא כי כ- 30% מכלל הציבור הבוגר (גילאי 18 +) במדינה מדווח כי הוא הולך לים לפחות פעם בשבוע, כ- 45% הולכים לים יותר מפעם בחודש – כל זה בחודשי הקיץ.



בניתוח לפי קבוצות באוכלוסיה נמצאו הגיל, איזור המגורים וסטטוס משפחתי כמשתנים המשפיעים ביותר על תדירות הליכה לים:


בכלל הציבור נמצא כי 29.4% הולכים לים לפחות פעם בשבוע, בקרב צעירים (עד 29) השיעור המקביל הוא 42.1%, בקרב גברים 33.4% (לעומת 28.2% נשים), בקרב רווקים 39.1% (לעומת 25.8% נשואים) ותושבי אזורי החיוג 04 ו- 03 בשיעור של כ- 33%.


הסקר נערך במהלך חודש יוני 2005 בקרב 534 נשאלים גילאי 18+ ממדגם ארצי מייצג במסגרת סקר מדד אמון הצרכן במשק הנערך ע"י TNS טלסקר מידי חודש.



לא מפתיע (או אולי כן) שקיים קשר בין אופטימיות ביחס למצב הכלכלי לבין הליכה לים. שיעור האנשים ה"אופטימיים" בקרב המבקרים התכופים בים הוא כמעט פי שניים גדול יותר מהשיעור המקביל בקרב הלא-הולכים או ממעטים ללכת לים : 33.4% לעומת 17.3% בהתאמה.



דורי שדמון מנכ"ל TNS ישראל מעיר:


"במסגרת סקר מדד TNS לאמון הצרכן במשק הנערך מדי חודש אנו מנסים לבחון אם קיים קשר בין תופעות שונות של סגנון חיים לבין עמדות כלפי המצב הכלכלי (אופטימיות/פסימיות וכו'). ואכן בסקר הנוכחי מצאנו קשר סטטיסטי בין הליכה לים לבין היחס למצב הכלכלי. מובן שיש כאן קשר למשתנים נוספים (גיל, מיקום וכו') אבל בהחלט ייתכן שאלו אינם מספקים את כל ההסבר, ואולי גם ביקור בים עושה משהו".

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים