חברת ביטוח ישיר, השקעות פיננסיות הודיעה היום (ג') על כניסתה לתחום האשראי הצרכני באמצעות חברת "מימון ישיר", שתפעל כחברת אשראי צרכני. מימון ישיר שמה לה למטרה לתת מענה למכלול צרכי המימון של הפרט ומשפחתו, לספק להם מוצרים ושירותים ברמה גבוהה וכאלו שיהוו אלטרנטיבה מועדפת למוצרים המתחרים בשוק.
מוקי שניידמן, יו"ר חברת ביטוח ישיר השקעות פיננסיות מסר כי הפעלת "מימון ישיר" תהווה אבן דרך נוספת בתחום הפעילות של קבוצת ביטוח ישיר שהביאה לישראל את מהפכת הביטוח הישיר, המותג הראשון שהביא את קטגוריית המכירה הישירה וללא סוכנים. עוד מסר שניידמן כי ההחלטה על הקמת חברת מימון ישיר היא נדבך נוסף לפעילויות האחרות אותן השלימה החברה לאחרונה ובהן: רכישת קרנות הנאמנות של בנק יהב ורכישת קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפיצויים של הבנק הבינלאומי. לדברי שניידמן מדובר בהרחבת הפעילות העסקית תוך כניסה לתחומים סינרגיים לעסקי החברה האחרים.
ערן וולף, מי ששימש כסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בחברת ביטוח ישיר מונה למנכ"ל החברה. וולף מסר כי בשלב הראשון תתמקד החברה בפעילות בתחום האשראי לרכב. "שוק המימון לרכב בישראל עדיין אינו מפותח. בארה"ב למשל, מרבית עסקאות הרכב משלבות מרכיב של מימון חיצוני במגוון רחב של אפשרויות והצרכן חושב במונחים של cash flow כלומר: "כמה יעלה לי הרכב לחודש". הלקוחות בישראל עדיין אינם מודעים לאפשרויות המימון המצוינות שמימון ישיר מציעים. מימון ישיר מספקים מענה לכל צורך של לקוח ומאפשרים רכישת רכב תוך התאמת התשלום החודשי ליכולת ההחזר של הלקוח. בכוונת החברה לשווק חבילות הכוללות פתרון מימוני וביטוחי במגוון מסלולים ייחודיים ונוחים והכל תוך חסכון בזמן ובהוצאות. עוד מציין וולף כי "ההחלטה על הקמת החברה ופעילותה באה בין השאר לאחר בדיקה מעמיקה של מגרש התחרות, בה נמצא ואותר הצורך בפתוח מוצרי אשראי חדשנים, פשוטים ובעיקר מהירים".
שוק הרכב בישראל:
• בישראל כ- 1.45 כלי רכב פרטיים. בנוסף להם כ- 300,000 כלי רכב פרטיים בסקטור העסקי.
• הישראלים קונים רכב בממוצע אחת ל- 4 שנים.
• היקף עסקאות שוק הרכב הפרטי מתפלגות לחדש מול משומש וכוללות:
– כ- 350,000 עסקאות של מכירת רכב משומש
– כ- 150,000 עסקאות של מכירת רכב חדש
• החל משנת 2003 שהיוותה שנת מיתון, שוק הרכב החדש מפגין שיעורי גידול עקביים:
– בשנת 2003 בוצעו 119,174 מכירות רכב חדש.
– בשנת 2004 בוצעו 142,367 מכירות של רכב חדש
– בשנת 2005 בוצעו 145,796 מכירות של רכב חדש
– בשנת 2006 בוצעו 154,000 מכירות של רכב חדש
כ- 500,000 עסקאות של רכישת רכב פרטי חדש ומשומש מתבצעות מידי שנה מהן כ- 430,000 רכישות ע"י פרטיים ועצמאים קטנים.
• 73% מימנו את רכישת הרכב באמצעות כסף פרטי, שימוש בחסכונות ובפקדונות
• 40% באמצעות מכירת הרכב הקודם
• 14% באמצעות הלוואה משפחתית