עקב הגידול בהיקפי הפרסום באינטרנט אשר באו לידי ביטוי בנתח השוק של הפרסום באינטרנט בעוגת הפרסום, קיבלה יפעת בקרת פרסום החלטה להתחיל לבצע בקרת אמת גם בתחום האינטרנט. במסגרת בקרת האינטרנט, הוסיפה יפעת בקרת פרסום שירות נוסף למגוון שירותיה: "דו"ח אינטראקטיב יומי" המיועד לכל משרדי האינטראקטיב, הפרסום ומפרסמים שונים ומאפשרת להם לקבל את נתוני הבקרה באופן יומי ומסודר, כולל אפשרות לצפות בקריאטיב עצמו.
הבקרה תבוצע באמצעים דיגיטליים ואנושיים ותספק על בסיס יומי בזמן אמת פילוח מדויק של הקמפיינים המופיעים באתרים ברשת. בשלב ראשון הבקרה כוללת את ששת האתרים המובילים לפי סקר TIM: וואלה, YNET, MSN, נענע, תפוז ו- NRG. בכוונתה של יפעת בקרת פרסום להוסיף אתרים נוספים לבקרת הפרסום באינטרנט וכבר בשבוע הבא יתווספו האתרים "גלובס" ו"דה מרקר" לסיקור האינטרנט ולאחר מכן אתרים נוספים.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הבקרה באינטרנט תיתן מענה לגופים רבים בתחום הפרסום הצמאים למידע אמין ועדכני על הפרסום ברשת. כחברה מובילה בתחומה יפעת בקרת פרסום רואה לעצמה אתגר לנטר תחום זה, תחת המגבלות הקיימות. אנו צופים כי נתוני פאנל המדידה לכשיקום, יצטרפו לנתוני יפעת על מנת לתת תמונה הוליסטית יותר".
מהשוואה ראשונה שערכה יפעת בין פרסום באינטרנט לפרסום בטלוויזיה ובעיתונות היומית בחודש ינואר עולה כי מספר המפרסמים בששת האתרים שנבדקו כפול ממספר המפרסמים בטלוויזיה. יש לציין כי הטלוויזיה היא עדין המדיה עם רף הכניסה הגבוה ביותר אך נמוך משמעותית ממספר המפרסמים בעיתונות היומית שעדיין מחזיקה בתמהיל המפרסמים הגדול ביותר.
עוד עולה מן הנתונים כי מתוך כ- 1700 מותגים שפורסמו בעיתונות היומית, בטלוויזיה ובאינטרנט, רק 3% פרסמו בשלוש המדיות במקביל ואילו רוב המותגים שבחרו לפרסם רק בשתי מדיות בחרו בשילוב של אינטרנט ועיתונות.
המותגים עם מספר הקמפיינים הגדול באינטרנט בינואר היו פלאפון, פרטנר, סלקום, YES וישרוטל. הקטגוריות המובילות בפרסום באינטרנט מבחינת מספר קמפיינים הן: לימודים, אתרים שונים, תקשורת סלולרית ומרכזים רפואיים.