עמותת
נט"ל המטפלת בנפגעי טראומה לאומי עולה בקמפיין מיוחד ומזמינה את הציבור הרחב
"להיכנס תחת האלונקה" כדי לסייע ללוחמים וישראלים הסובלים מפוסט טראומה
בעקבות אירועים שחוו במהלך לחימה או טרור.
לטובת הקמפיין התגייסו כוכבי הסדרה "שעת נעילה" המתארת את ימי הקרבות
הראשונים במלחמת יום הכיפורים בגזרה הצפונית של המלחמה. השחקנים לי בירן, עופר
חיון, אמרי ביטון, שחר סטרוך ורענן פז התנדבו לקמפיין והשתתפו ביום צילומים מיוחד
בו כל אחד מהם מייצג דמות של חייל משוחרר ממלחמה מכוננת אחרת שנושא עימו את מהמראות, הריחות והקולות של
האירוע. זוהי הפעם הראשונה שהעמותה עולה בקמפיין גיוס תרומות מאחר והיא נקלעה
לקשיים כלכליים המאיימים על המשך פעילותה.
בקמפיין
החדש כאמור כל אחד מהשחקנים מגלם חייל מתקופות שונות בישראל כגון 1973, 1982,
2006, 2014 תחת המסר כי "יש אנשים שעדיין סוחבים את.." תוך התייחסות
לשירות הצבאי באותן תקופות. בין הסצנות נראים אזרחים בסיטואציות שונות בחיי
היומיום קמים ויוצאים לסייע למישהו שצריך עזרה. הקמפיין נחתם בכך שעשרות אזרחים לצד
השחקנים הלובשים מדים סוחבים אלונקה בקריינות "היכנסו איתנו מתחת לאלונקה
ועזרו להם להמשיך בחייהם".
העמותה
נקלעה לקשיים גם היא על רקע מצוקת העמותות בתקופת הקורונה עקב צמצום היקף התרומות
מהארץ ומחו"ל וזוהי כאמור הפעם הראשונה מאז הקמתה שבצעד חריג ויוצא דופן היא
פונה לציבור הרחב ומבקשת לגייס תרומות שיאפשרו את המשך פעילותה. במסגרת פעילות
העמותה מתקיימים טיפולים פרטניים, ליווי טלפוני באמצעות קו הסיוע, קבוצות ריצה
ותרפיה באומנות, קבוצות תמיכה ועוד. כדי שהעמותה תוכל להמשיך לתת מענה לעשרות אלפי
ישראלים שנתמכים בה כיום, היא חייבת את הסיוע של הציבור הרחב.
גלי דגן, סמנכ"ל שיווק והסברה, נט"ל: "לאורך
השנים נט"ל עלתה בקמפיינים בעיקר בשני מועדים: יום הזיכרון ויום הכיפורים על
מנת לעודד חיילים ואזרחים שחוו אירועי טרור ומלחמה ונושאים עמם את החוויות
והזיכרונות שלא מרפים לפנות לקו הסיוע של נט"ל ולקבל תמיכה וסיוע נפשי. זוהי הפעם הראשונה שהעמותה
יוצאת בקמפיין בו היא קוראת לציבור הרחב להתגייס ולתרום וזאת לנוכח המצב הכלכלי
המורכב, המאיים על המשך פעילותה של נט"ל. הקמפיין מציג תמונת מצב אמיתית בה
אלפי אזרחים עדיין סוחבים איתם טראומות וחוויות קשות שעברו במהלך פעילות מבצעית
והם אינם מצליחים להשתחרר, יחד איתם מתמודדים גם בני משפחותיהם, הורים, ילדים ובני
ובנות זוג שסובלים מטראומטיזציה משנית, כשאנחנו חייבים את התמיכה כדי לסייע להם.
אני חייבת להודות כי ההירתמות של שחקני "שעת נעילה" שמיד התגייסו למען
העמותה אינה מובנית מאליה וכך גם תאגיד כאן 11 וירון זילברמן ומגיעה להם תודה
ענקית"
לתרומות
ניתן להיכנס לאתר נט"ל- www.natal.org.il או בטלפון- 1-800-363-363
קרדיטים משרד פרסום:
משרד
פרסום שמעוני פינקלשטיין FCB
קריאטיב – תומר פולישוק אור מילשטוק
ניהול לקוח – שירלי לוגסי
חברת הפקה – עופר חג'יוב הפקות
במאי ברק בכור
ברודקאסט – דני שפר