לשמוע את המותג: טרנד עולמי כובש של ה"ברנד מיוזיק"

טרנד עולמי כובש של ה"ברנד מיוזיק", (או כמו שהוא נקרא במקומות רבים SONIC BRANDING). חברות מובילות באירופה וארה"ב כבר מזמן סיגלו למותג שלהן "שפה מוסיקלית" ברורה. אם זה "ארמאני", שמוציא יחד עם קולקציית האופנה שלו בכל עונה גם קולקציה מוסיקלית תואמת, ואם זה "סטארבקס", שהקימה חברת תקליטים משל עצמה ומאפשרת ללקוחות "לארוז את האווירה בחנויות ולקחת אותה הביתה". והדוגמאות עוד רבות.



מוסיקה היא כלי שיווקי רב עוצמה. היא משפיעה עלינו באופן אישי, עמוק ומיידי, ומתחברת לרגשות ולזיכרונות שלנו. אנשים אינם מתגוננים בפני תכנים מוסיקליים. הם אוהבים איך שמוסיקה גורמת להם להרגיש, הם מאמינים לה, והם נאמנים לה. על רקע זה, נדרש שיהיה מי שירים את הכפפה וייבא את הקונספט המצליח גם לישראל.



כעת זה קורה לראשונה על ידי חברת השיווק החווייתי EXP, אשר חברה לעורך המוסיקלי האגדי אמיר אשר (השדרן הראשון והמיתולוגי של גלגל"צ, די.ג'יי, קריין פרסומות שקולו מלווה את רובנו מדי יום ביומו ברדיו ובטלוויזיה ומרצה למוזיקה) והחלה להציע ללקוחותיה שירותי "BRAND MUZIC".



אייל נאור, מנכ"ל ובעלים חב' "EXP אייל נאור": "נשמעות המותג הוא עולם תוכן שלם שלא טופל עד היום בישראל, אך תופס תאוצה בשנים האחרונות בעולם. מנהלי שיווק יודעים איך המותג שלהם נראה, אך אין להם מושג איך הוא נשמע ומה ההשפעה על הלקוח. BRAND MUZIC לוקחת את המותג צעד ענק קדימה ומגיעה לקהל היעד בעזרת אחד החושים הכי מפותחים: חוש השמיעה, ומעניקה לו מעטפת כוללת של נשמעות לצד נראות". עוד מוסיף נאור: "עם מוסיקה אי אפשר לזייף. מדובר בחוויה רגשית ואישית. מוסיקה היא שפה שלמה, וגם אם אנחנו לא יודעים לדבר בה באופן שוטף אנחנו מזהים מתי היא מזייפת".



אמיר אשר: "תחום המיתוג המוסיקלי קיים בחו"ל ומתפתח בצעדי ענק, והחלטנו להביא את הבשורה לישראל. סאונד (בעצם כל דבר שאנחנו שומעים) מעביר איתו מידע אינפורמטיבי עצום המעורר בנו באופן מיידי, אישי ועמוק, רגשות, זיכרונות, אסוציאציות ואף תגובות פיזיולוגיות – זה כוח אדיר! מתוך היכרותנו את עולם הסאונד והמוסיקה, אנחנו יוצקים תוכן אל תוך הנוסחה הזאת באופן שמעצים את חווית המותג של הלקוח".

עוד מוסיף אשר, שזהו תחום המשלב ידע מדיסציפלינות רבות ושונות כמו פרסום, פיזיקה, נוירולוגיה, פסיכולוגיה סוציולוגיה ועוד וכמובן הרבה מאד ידע מוסיקלי.


אז למה להשתמש במיתוג קולי?

תגובתיות
– אנשים מגיבים לסאונד, למוסיקה. כשמישהו נכנס לחדר אתם יודעים לפי הניגון של ה"שלום" שלו, מה שלומו, איזה מין יום עובר עליו, ואם יש סאב טקסט שהוא לא מציין.

מרטין לינדסטרום, "גורו המיתוג החושי בעולם", חקר את השפעת מוזיקת הרקע על השירות, על רמת ההוצאות, ועל זרימת התנועה בחנויות ובמסעדות. ככל שהמוסיקה היתה איטית יותר כך אנשים הסתובבו יותר בחנות וככל שהקצב היה מהיר יותר, הם הוציאו פחות כסף.

עוד בדק את הקשר בין זמני ארוחות במסעדות לבין סוג המוסיקה המנוגנת ברקע. ככל שהמוסיקה היתה איטית יותר, כך התארך זמן הארוחה ואנשים בילו זמן רב יותר ליד הבאר. החשבון הממוצע עלה ב
20% כשהמוסיקה היתה איטית מאשר מהירה.


מובחנות – קל לבדל באמצעות מוסיקה. מאד ומעולם אנשים התחלקו למחנות "אלוויס או קליף", “ביטלס או סטונס" “מדונה או ביונסה" אני שומע רק ראפ, או טראנס. מותג שידע לבדל את עצמו וליצור שפה קוהרנטית ירוויח בגדול למשל – "ליוייס" ו-"סטארבקס".

זמינות – הסאונד בכל מקרה שם. בכל מפגש עם הקהל שלכם. לנסח אותו, לאלף אותו.



הנה כמה דברים שאפשר לעשות במיתוג קולי


· אלמנטים במיתוג קולי: סאונד לחווית המוצר – קראנץ' אריזה מרשרשת, אריזה מנגנת, אפשרות לנגן על המותג שלכם…


· סוניק לוגו – לוגו מושמע – מובחן, עקבי, קליט, מתאים לערכי המותג, כגון – INTEL INSIDE .


· שיר מותג – (לדוגמא: its a small world after all – Toys are us) מבנה של בית, פזמון, המנון, שימוש ארוך טווח (לא שיר מסחרי) בכל touchpoints און ואוף ליין, שיר של תכנית טלוויזיה…


· יצירת שפה מוסיקלית למותג שתהיה מובנת ע"י קהל היעד בפרסומות הטלוויזיה, בנקודות המכירה, באתר האינטרנט ובכל פעילות אחרת ועקבית!


· קשר עם תעשיית המוסיקה – לקיחת חסויות על אומן שמדבר אל הלקוחות שלכם, על ג'אנר , סלקום ווליום.


· דבר נוסף שניתן לעשות על מנת לחזק את הקשר והחיבור למותג באמצעות "Brand Music" הוא לחלק דיסקים ללקוחות, ספקים… – מתנה מוסיקלית שנבחרה בקפידה ומשקפת את ערכי המותג, ארוזה יפה, מתנה נהדרת ודרך נפלאה לשמור על קשר עם הלקוח לאורך זמן.



ולקינוח…


· כש- IBM הוציאה את מכונת הכתיבה החשמלית הראשונה, הם התגאו בכך שהיא אילמת. חסרת קול. שקטה. חשמלית. הם הופתעו לגלות שמזכירות רבות ומפעילות של המכונה התלוננו שבלי סאונד, הם אינן יודעות האם המכשיר בכלל עובד או לא הוסיפו סאונד מלאכותי שישמע כמו תקתוק הקלידים במכונה.


· כשקונים אוטו חדש יש שתי פעולות חסרות תכלית שאנחנו עושים אבל שחשובות לנו: בעיטה בצמיג, להרגיש כמה הוא מלא באוויר, וכמה הגומי שלו עבה וחדש, ו2 מקשיבים למנוע. הגרגור של המנוע נותן לנו הרגשה טובה. ואנחנו יודעים להבדיל בין מנוע שנשמע בריא, עוצמתי, חזק, ולמנוע פחות מוצלח.


· אקורה TSX מהנדסים עבדו על ליטוש מסגרת הדלת כדי לצמצם את התהודה של התדירויות הגבוהות כשהלת נסגרת. הם תכננו "אטם של חבטת דלת" שמשדר רטט בתדר נמוך שמשדר יוקרה ועוצמה איכות.

אולי יעניין אותך

14466pica3
14099pica3
13348slogen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

messi mas plus drink card photography by mas plus by Messi
Tu Bishvat holiday symbols - dried fruits, pomegranate, barley, wheat
 וינטר סיבוני סמנכלית שיווק של מותג קסטרו צילום עידן סבח (Custom)