מולי ארי, מנכ"ל AMPR: "גביית תשלום עבור חשיפה בערוצי הנישה, בניגוד להוראות המועצה"

הבוקר פנה מולי ארי, מנכ"ל AMPR – תקשורת, אל נעמה הניג יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין: ערוצי הנישה גובים תשלום עבור חשיפה, על המועצה מוטלת החובה והאחריות להלחם בתופעה.



בתגובתה לפרסומים בתקשורת, כאשר טענות אלו הועלו על ידי ארי לראשונה – מסר גורם מהמועצה כי במידה ויגיע לידיעת המועצה כי ערוצי הנישה גובים תשלום עבור כתבה מהמצולמים בה – האייטם יפסל. "מדובר בהטעיה בוטה של הצופה", טוען מולי ארי, "מאחר ובשום מקום לא מוזכר כי מדובר בתוכן שיווקי והצופה סבור כי התכנים בערוץ נבחרו על פי קריטריונים אובייקטיביים, כאשר בפועל מעורבים שיקולים כלכליים."



עוד טוען ארי כי "מתגובת המועצה ניתן להבין שכל עוד המצולמים בכתבה מוכנים לשלם עבור ההשתתפות ולא פונים למועצה בתלונה – אין רע בכך. אלא שמי שנפגע מאופן ההתנהלות הבלתי הוגן של ערוצי הנישה, אינו המצולמים ואף לא משרדי יחסי הציבור והפרסום של המצולמים – אלא קהל הצופים שרוכש חבילת תוכן במיטב כספו ובתמורה זוכה באייטמים שנרכשו על ידי המצולמים בהם".



"אתמול", מספר מולי ארי, "התקבלה הצעת מחיר ששלח נציג מטעם הערוץ 'טבע הדברים', לפיה צוות ההפקה יערוך תחקיר ויסריט כתבה עם סיפור וייחודיות על מכון האולטרסאונד "רוזן סאונד", בשיתוף מלא עם ההנהלה לאורך כל תהליך הפקת הכתבה מבניית התסריט ועד לאישור הכתבה לעלייה לשידור. התמורה הנדרשת היא תשלום בסך 2,500$. באותו מסמך מצוין, כי ביטול ההסכם תוך פחות מ-3 ימי עבודה לפני יום הצילום שנקבע, יחייב בתשלום של 25 אחוזים מהתשלום הכולל, וביטול ביום הצילום עצמו יחייב ב-50 אחוזים מהתשלום."



ארי מוסיף כי אין מדובר במקרה הראשון, הצעות דומות התקבלו עבור לקוחות אחרים במשרד ampr – תקשורת, בניהם השף ארז שטרן, רשת ג'וסלנד וחברת ויטה לייף. אותה דרישה לתשלום, שרבים יכנו "רכש מדיה", כונתה במסגרת הצעות המחיר הנ"ל: "עלויות הוצאות הפקה עבור אייטם", או "שיתופי פעולה".

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים