מחקר: לענף התיירות צורך והזדמנות ליצור חווית תיור נעימה יותר לקהילה הגאה

המילה "תיירות", על כל המשתמע ממנה, בדרך
כלל מלאה בקונוטציות חיוביות, אבל בשביל לא מעט תיירים ותיירות מהקהילה הגאה ברחבי
העולם, המציאות עשויה להיות קצת יותר מורכבת: לפי מחקר חדש של פלטפורמת התיירות
הדיגיטלית
Booking.com, 87% מהתיירים
מהקהילה הגאה בישראל ו-82% מהעולם העידו כי עברו חוויות פחות נעימות, או חוויות
שגרמו להם לאי-נוחות, במהלך טיול או חופשה.

המחקר מציג את נקודות המבט, החששות וההעדפות של חברי
וחברות הקהילה בכל הקשור לתיירות מסביב לעולם. הוא גם מדבר על החוויות שהם עברו
בעבר במקומות אירוח, המציאות שאיתה הם מתמודדים בימים אלה, והתקווה שלהם לענף
תיירות מכיל וסובלני יותר בעתיד. לפי המחקר, שבו לקחו חלק תיירים ותיירות מהקהילה הגאה
מ-25 מדינות שונות בעולם, החוויות השליליות נמצאו הכי נפוצות במרחב הציבורי (31%)
– ולפי הנתונים, התחושות האלו הורגשו בעיקר בקרב תיירות ותיירים מהודו (100%),
מדנמרק (97%) וממקסיקו (93%).

המציאות הנוכחית

בשביל מחצית מהישראלים (50%) ויותר ממחצית מהתיירים
הגלובליים (52%) מהקהילה הגאה, טיולים וחופשות הם זמן להירגע ולשחרר מתח נפשי, אך
בפועל המחקר חושף אתגרים שאיתם חברי הקהילה הגאה עדיין נאלצים להתמודד בזמן טיול
או חופשה. במקום לקחת בחשבון רק את ההיבטים של החוויה וההנאה מהחופשה הבאה, המציאות
בקרב חברי הקהילה היא שיש עוד כמה שיקולים שהם לוקחים בחשבון באשר לחוויית הנסיעה
בכללותה – כאלו שאולי לעולם לא יהיו רלוונטיים למי שאינם חלק מהקהילה.

הנתונים מראים כי מחצית מהישראלים (50%) הגאים ו-55%
מחברי הקהילה הגאה בעולם חוו אפליה במהלך טיול כלשהו בעבר, כאשר 21% מהישראלים ו-28%
מתיירי העולם הגאים הרגישו שהתייחסו אליהם על פי סטראוטיפ מסוים, ויש כאלה שהעידו שתיירים
אחרים (12% ישראלים, 18% גלובליים) ו/או תושבים מקומיים (11% ישראלים, 17%
גלובליים) נעצו בהם מבטים, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית במהלך החופשה. בשל כך,
חברי הקהילה הגאה מתמודדים עם סוגיות מורכבות הרבה יותר בבואם לתכנן טיולים או
חופשות – החל מבחירת היעד ועד לסוג הפעילויות שהם משתתפים בהן. בהתאם לזאת, 49%
מהתיירים הגאים בישראל ו-60% מחברי הקהילה בעולם מעידים
כי העובדה שהם חלק מהקהילה הגאה משפיעה על ההחלטות שלהם בשלבי התכנון של הנסיעה
.


לדוגמה,
באשר לבחירת היעד, מחצית מהישראלים (50%) ו-64% מהתיירים הגאים בעולם מספרים שהם
לוקחים בחשבון היבטים שיאפשרו להם לשמור על הבטיחות והבריאות הנפשית שלהם – תחושה
זו הייתה הכי משמעותית בקרב אלו ברחבי העולם שמזדהים או מזדהות כקווירים וקוויריות
(75%) או כהומואים ולסביות (74%)
. בנוסף, 47%
מהישראלים הגאים ומעט יותר
(51%) בעולם מרגישים
שההשתייכות שלהם לקהילה השפיעה על רשימת היעדים שהם היו רוצים לבקר בהם, 53%
מהישראלים ו-58% מהמטיילים הגלובליים מאמינים
שההשתייכות לקהילה משפיעה על בחירת האנשים שהם בוחרים לנסוע איתם, ו-46% מהישראלים
ו-
55% מהתיירים הגלובליים ציינו שזה משפיע על אופי הפעילויות שהם משתתפים
בהן במהלך טיול או חופשה.

למרות הכל, ישנם סימנים מבטיחים להתקדמות חיוביות

לחברי הקהילה הגאה מחכים לא מעט מכשולים בדרך לחוויית
תיירות שוויונית ומכילה, אבל על פי המחקר יש בכל זאת מספר תחומים משמעותיים שבהם
יש לקהילה חוויות ואינטראקציות חיוביות: 76% מחברי הקהילה הגאה בישראל ו- 85% מחברי
הקהילה בעולם מספרים שברוב החופשות שלהם עד היום הם הרגישו רצויים – אמירה שזכתה להסכמה
הגדולה ביותר בכל העולם בקרב הומואים ולסביות (90%).

עוד נתון מעניין הוא שמעט מעל למחצית (53%) מהישראלים
ו-62% מהמטיילים הגאים ברחבי הגלובוס אומרים שהעובדה שהם חלק מהקהילה הגאה, דווקא מעצימה
את תחושת הביטחון שלהם כתיירים ותיירות. 71% מהישראלים מסבירים שהם מרגישים ביטחון
לטייל ביעדים שבהם מעניין אותם לבקר ואילו בקרב התיירים הגאים בעולם הנתון עומד על
84%.

19% מהמטיילים הישראלים מהקהילה ו-25% מהחברים בקהילה בעולם סיפרו
שלפני ההגעה למקום האירוח, הייתה להם אינטראקציה ידידותית ואינפורמטיבית עם צוות
המקום. נתונים די דומים (19% ישראלים ו-26% גלובליים) אמרו שבמהלך השהייה גם הציעו
להם טיפים ומידע לגבי האזור שבו הם שוהים. בנוגע לרושם הראשון שאין שני לו, מעודד לדעת
שכחמישית מהישראלים (21%) וכמעט שליש (31%) מהתיירים בקהילה הגאה ציינו שהם קיבלו
רושם ראשוני מעולה מהיעד כשהגיעו אליו, דבר שבא לידי ביטוי בקבלת פנים יפה או ביחס
ידידותי מהצוות.

חיבור לקהילה הוא המפתח

לפי המחקר של Booking.com, לפני בחירת יעד לחופשה הרבה תיירות ותיירים מהקהילה הגאה לוקחים
בחשבון את מצב הקהילה הגאה בו. הרצון לחוות את כל מה שיש לקהילה המקומית להציע, בולט
כשמסתכלים על הנתונים, לפיהם 40% מהישראלים הגאים ו-60%
מהתיירים הגלובליים מהקהילה אמרו שיש סיכוי גדול יותר שיסעו ליעד בו נערכת חגיגה
של הקהילה הגאה המקומית ושל ההיסטוריה שלה, ו-42% מהישראלים ויותר ממחצית (56%)
מהמטיילים הגאים בעולם יעדיפו לנסוע ליעד שיאפשר להם ללמוד יותר על ההיסטוריה של
הקהילה הגאה בו.

התיירות והתיירים מהקהילה הגאה רוצים להעמיק את החיבור
שלהם עם הקהילה הגאה במטרה להעשיר את חוויית החופשה כולה. הם גם מצפים ממותגים
שונים לתמוך ולהכיר בקהילה. כך למשל קרוב למחצית מקהילת הלהט"ב בישראל (44%) ו-55%
מהקהילה בעולם יעדיפו לבחור אטרקציות ופעילויות שמותאמות לקהילה הגאה. 37%
מהישראלים הגאים ו-55% מהתיירים הגאים בעולם גם עורכים מחקר על מקומות אירוח,
מותגים ואטרקציות לפני ביצוע ההזמנה, כדי להבין עד כמה הם תומכים בקהילה הגאה.
כתוצאה מהמחקר המקדים הזה, 43% מחברי הקהילה הישראלים והרוב (64%) בקרב חברי
הקהילה הגלובליים יעדיפו לבחור את המותגים שכן מביעים תמיכה בקהילה.

ענף התיירות צריך לייצר חוויית תיירות שוויונית
ומכילה יותר

אומנם אפשר לראות ניצנים של אופטימיות וסימנים
ראשונים של התקדמות בכל הקשור לחוויית התיירות של הקהילה הגאה, אבל בפני הענף עדיין
ניצב צורך ממשי – וגם הזדמנות – להפוך את חוויית התיירות לנעימה, מכילה וחיובית
יותר מכל הבחינות עבור הקהילה הגאה, ובסופו של דבר גם עבור כולם. כששואלים תיירים
ותיירות מהקהילה איזו חוויה הם מקווים לקבל מחברות תיירות, התשובות מספקות חומר
למחשבה:


35% מהישראלים ו-37% מהגלובליים היו רוצים לקבל המלצות שמותאמות
יותר להעדפות ולתחומי העניין שלהם
.


21% מהישראלים ו-31% מהגלובליים היו רוצים לקבל מידע נוסף על מצבה
של הקהילה הגאה ביעד, כולל פרטים לגבי חוקים מקומיים, רגישויות מבחינה דתית,
דרישות שקשורות ללבוש ונתונים על פשעי שנאה נגד הקהילה.

כמעט שניים מכל עשרה ישראלים (18%)
ושלושה מתוך עשרה (30%) מטיילים בעולם היו רוצים מסנני חיפוש שיאפשרו לזהות מקומות
אירוח שמציעים חוויה חיובית לקהילה הגאה – כשהצורך בסינון כזה הכי פופולרי בקרב
תיירות ותיירים מברזיל (40%), מניו זילנד, מארה"ב ומוויאטנם (39% בכל אחת
מהן).

על מנת לייצר חוויית תיירות שבה כולם מרגישים רצויים,
חברת
Booking.com פועלת כדי לסלול את
הדרך לעולם שבו ביטוי המפתח הוא "לטייל בגאווה"
(Travel Proud).
באוגוסט 2021,
Booking.com השיקה את Proud Hospitality – תוכנית
הכשרה שמיועדת לשותפי האירוח שלה ברחבי העולם, שזמינה כעת בשפות אנגלית וצרפתית,
ועתידה להיות זמינה בקרוב גם בגרמנית וספרדית. נכון להיום, ליותר מ-10,000 מקומות
אירוח מ-95 מדינות וטריטוריות כבר יש את התווית
Proud
Certified
בפלטפורמת
ההזמנות שלה.

תוכנית
ההכשרה
Proud Hospitality מתבצעת אונליין במשך 75 דקות. היא נבנתה בשיתוף עם HospitableMe במטרה לעזור לאנשי ונשות מקצוע מתחום האירוח
להבין את האתגרים והמחסומים שניצבים בפני הקהילה הגאה במהלך טיול או חופשה. ההכשרה
מעניקה להם מיומנויות וכלים פרקטיים, שיוכלו ליישם באופן מיידי במקומות האירוח
שלהם. היא זמינה ללא תשלום לכל שותפי האירוח של
Booking.com
מרחבי העולם, וכוללת גישה למקורות מידע נוספים כמו
Travel Proud Customer Toolkit,
שמקומות אירוח שהם
Proud Certified יכולים לפתוח גם עבור אנשי הצוות שלהם – מטרת המידע שבערכה היא לסייע
לצוותי השירות לענות בביטחון על שאלות ולספק חוויית אירוח עוד יותר נעימה ומכבדת
לקהילה הגאה.

אחרי שהשלימו את ההכשרה אונליין – והתחייבו להעניק
חוויה יותר סובלנית ומכילה – השותפים הופכים להיות
Proud
Certified
, ובעמוד
מקום האירוח שלהם בפלטפורמה מופיעה התווית
Travel
Proud
. העמוד הייעודי של יוזמת Travel Proud מרכז מבחר ערים בעולם שבהן יש כמה וכמה מקומות אירוח שהם Proud Certified. מטיילם
ומטיילות יכולים למצוא בו מידע נוסף על היוזמה הזו, וגם לחפש ולהזמין מקומות אירוח
שעומדים בקריטריונים.

"אנחנו ב-Booking.com מאמינים שצריך לאפשר לכולם ולכולן לחוות את העולם ולהיות מי שהם
באמת – תמיד", אומר אריין דייק, סמנכ"ל בכיר ב-
Booking.com, הממונה גם על תחום השיווק: "–
התיירות והתיירים מהקהילה הגאה רוצים ממש כמו כל אחד אחר ליהנות מהאפשרויות לקחת
את הזמן כדי להירגע, לחוות תרבויות שונות ועוד, והתעשייה צריכה להפוך לנורמה את
המציאות שבה כולם נהנים מקבלת פנים חמה – לא משנה את מי הם אוהבים, איך הן מזדהות
או מאיפה הן והם מגיעים ומגיעות. כהומוסקסואל, כשטיילתי בעולם נתקלתי במחסומים
ובאפליה, אבל במרוצת השנים גם ראיתי שיש התקדמות ושינוי. בכך שאנחנו סוללים את
הדרך לתעשייה שבה לכל אחד ואחת יש מקום, אנחנו מקווים להכשיר את הקרקע לשינוי נרחב
יותר שיעלה את הסטנדרט בענף התיירות לטובת כולם."

אולי יעניין אותך

רפואת שיניים
ללא שם
pic2(1)
sodastream(3)
alon-loria(4)
12931

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''