הטלוויזיה שלך, אולי, תיהפך לטלפון סלולרי תוך מספר שנים. כך על פי מחקר חדש של חברת המחקרים העולמית Strategy Analytics, המתמחה בייעוץ עסקי לחברות טכנולוגיה, שעסק בתחום מוצרי צריכה ביתיים "מחוברים". תוצאות המחקר מראות, שכשליש ממכשירי הטלוויזיה הדיגיטלית שיימכו עד שנת 2010, יהיו בעצם טלפונים סלולרים בעלי יכולת קליטת שידורי טלוויזיה. הסקר תולה את הסיבה לכך בשאיפה של יצרניות מכשירי הטלפון הסלולרי להחדיר 'מכשיר טלוויזיה לכל כיס', באמצעות מוצריהן.
עוד קובע המחקר, כי הטלוויזיות ה"מסורתיות" לא תיעלמנה, והשוק שלהן ימשיך להיות יציב לעוד מספק שנים, שכן גם הביקוש לאותן טלוויזיות "ישנות" יגדל – במקביל לביקוש למכשירי הסלולר-טלוויזיה. המחקר מעריך, כי החברות שיהוו את עיקר המעבר לטלוויזיות דיגיטליות סלולריות, יהיו סמסונג, סוני וסוני-אריקסון ו-LG.
"עבור תעשיית הטלפונים הסלולריים, הטמעת טכנולוגיית הטלוויזיה הדיגיטלית במוצריה תהיה סה"כ אירוע די מינורי", אמר דיויד מרסר, אנליסט בכיר ב-Strategy Analytics, "אבל עבור תעשיית הטלוויזיה הדיגיטלית, המעבר לטלפונים סלולריים ניידים יפתח פתח להזדמנויות חדשות. תעשיית הטלוויזיה עצמה תהיה זו, שתדחוף את המכשירים הסלולריים לתוך ידי האנשים. ברם, הקושי יהיה לשכנע את האנשים להשתמש באותם טלפונים סלולריים כטלוויזיה".
על פי המחקר, 71 מיליון טלוויזיות דיגיטליות יימכרו השנה ברחבי העולם, מתוכן 1.9 מיליון יהיו למעשה טלוויזיות דיגיטליות מבוססות טלפונים סלולריים. בשנת 2010, מכירות הטלוויזיות הדיגיטליות יעמדו על 279 מיליון יחידות, מתוכן 73.5 מיליון מבוססות טלפונים סלולריים.
חרף הצמיחה המשוערת, לתעשיית הטלוויזיה הדיגיטלית בטלפונים הסלולריים עדיין צפויים מספר קשיים, בעיקר בתחום השימושיות, שינוי התפישה המנטלית של המדיה, בעיות טכניות ברשתות הסלולר ובעיות רגולטוריות וחוקיות.